ما امروز قصد داریم شما را با عوارض عمل لیپوماتیک شکم و پهلو آشنا کنیم. افرادی که در شکم و پهلوهای خود دارای چربی هایی هستند می توانند با مراجعه به بهترین پزشک از این روش استفاده کنند. اگر با رژیم غایی و ورزش نمی توانید از شر این چربی ها خلاص شوید می توانید با مراجعه به بهترین دکتر لیپوماتیک از این روش استفاده کنید. ما در این مقاله عوارض عمل لیپوماتیک شکم و پهلو را در اختیار شما قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.



لیپوماتیک چیست؟

افرادی که دارای چربی هایی در نواحی بدن مانند شکم و پهلو، ران و … هستند می توانند با مراجعه به متخصص از عمل لیپوماتیک استفاده کنند. این عمل  بدون بی ‌حسی انجام می ‌شود. در این روش چربی ‌ها با حرکات ارتعاشی (لرزشی) از بافت‌ ها جدا می شوند که این عمل بدون درد و خونریزی است و چربی ها به راحتی از بدن دفع می ‌شوند. این عمل به دلیل تغییر اندازه و شکل بدن انجام می شود و این روش میزان بسیاری از چربی را در یک جلسه از بدن دفع می ‌کند. این عمل دارای دوره نقاهت زیادی نیست و حدود 3 تا 7 روز دوره نقاهت آن طول می کشد و بعد افراد می توانند به فعالیت های روزمره خود رسیدگی کنند.

در طی این عمل بیمار شل شدن پوست و از بین رفتن سلولیت‌ ها را احساس نمی ‌کند. برای گرفتن نتیجه بهتر افراد می توانند لیپوماتیک را با دیگر روش ها انجام دهند. این عمل با روش های دیگری مانند لیفت بدن، ماموپلاستی بالاتنه، ابدومینوپلاستی (abdominoplasty) یا جراحی‌های پلاستیک انجام می شود. لیپوماتیک فقط مخصوص بانوان نمی باشد و آقایان نیز می ‌توانند از این روش استفاده کنند. لیپوماتیک نوعی روش پیکرتراشی است که هدف آن اصلاح خطوط بدن و کاهش وزن است. در این روش کاهش وزن زیادی صورت نمی گیرد. برای انجام این عمل می توانید به بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران مراجعه کنید.

لیپوماتیک چیست؟

لیپوماتیک برای کدام قسمت های بدن استفاده می شود؟

لیپوماتیک شکم و پهلو

لیپوماتیک نوعی پیکرتراشی است. این روش نسبت به دیگر روش ها دارای درد و عوارض کم تری می باشد. لیپوماتیک برای از بین بردن بافت چربی اضافی زیر پوست و کاهش وزن بدن به مقدار کم استفاده می شود. از روش لیپوماتیک در نواحی مختلف بدن استفاده می شود. در لیپوماتیک شکم و پهلو، چربی انباشته ‌شده زیر شکم و پهلو به ‌شکل محلول چربی با استفاده از دستگاه لیپوماتیک برداشته می ‌شود. در این روش می توانید چربی های برداشته شده را در دیگر نواحی بدن استفاده کنید.

افراد می توانند با رژیم و ورزش کاهش وزن داشته باشند ولی افرادی که در این کار موفق نشده اند می توانند با مراجعه به بهترین متخصص از این عمل استفاده کنند. برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست شکم و پهلوها بعد از کشیدن چربی‌ ها می ‌توان عمل لیفتینگ پوست را انجام داد. افرادی که چاق هستند و از چاقی موضعی رنج می ‌برند و کسانی که سالم هستند و بیماری زمینه‌ ای ندارند.افرادی که با رژیم غذایی و ورزش نتوانستند وزن خود را کاهش دهند و همچنین افرادی که شاخص توده بدنی‌ آن ها کم تر از 30 است می توانند از این روش استفاده کنند.

لیپوماتیک ران

نوع دیگر لیپوماتیک، لیپوماتیک ران می باشد. تجمع چربی و چاقی در ناحیه ران ظاهر نامناسبی را برای افراد ایجاد می کند که افراد از آن رنج می برند. تجمع چربی در قسمت ران در برخی مواقع سبب مشکلاتی در راه رفتن می شود. عمل لیپوماتیک ران از روش‌ های جراحی بسیار ساده برای از بین بردن چربی ‌های موضعی ران می باشد. برای انجام لیپوماتیک ران، جراح چهار ناحیه خارجی، داخلی، قدامی و خلفی ران را مورد بررسی قرار می دهد. اگر علت تجمع چربی ران مشکلات آناتومیک یا افزایش حجم عضله باشد، این عمل کمکی به شما نمی ‌کند.

لیپوماتیک بازو

انجام این عمل در بازو مزایای بسایری دارد. این عمل سبب از بین رفتن چربی ‌های انباشته ‌شده در قسمت بازوها می شود و شل شدگی بازو را از بین می برد. عمل لیپوماتیک بازو سبب لاغر شدن بازوها می شود. چربی‌ های بازو جزء مقاوم‌ ترین چربی ‌های بدن می باشند. افراد نمی توانند به راحتی چربی های بازو را از بین ببرند و این کار معمولاً مدت زمان زیادی طول می ‌کشد. در چنین شرایطی افراد می توانند لیپوماتیک بازورا انجام دهند. این روش دارای دوره بهبودی سریعی در مدت زمان کم می باشد. برای انجام پیکرتراشی بازو، پزشک برش کوچکی در قسمت زیرین بازو انجام می دهد و چربی ‌ها را خارج می ‌کند. لیپوماتیک بازو بدون بیهوشی و با بی ‌حسی موضعی انجام می ‌شود.

لیپوماتیک ساق پا

افرادی که نمی توانند با ورزش و رژیم غذایی چربی های تجمع یافته در ساق پا را رفع کنند باید به بهترین متخصص و پزشک جهت انجام لیپوماتیک ساق پا مراجعه کنند.  در این روش پزشک، لوله فلزی باریکی وارد پوست می کند و اتصال سلول‌ های چربی زیر پوست را می ‌شکند و چربی‌ ها را بیرون می ‌کشد. این روش سبب آسیب رساندن به بدن نمی شود و سبب شل شدن پوست ساق پا نیز نمی ‌شود. لیپوماتیک ساق پا بدون بیهوشی و با بی ‌حسی موضعی انجام می ‌شود.

این روش همانند دیگر روش ها و عمل ها دارای عوارضی می باشد. برخی از عوارض این روش تورم و کبودی می باشد که بعد از گذشت چند روز بهبود می یابد. دوره نقاهت این روش بسیار کم است. بعد از مدت زمان کوتاهی افراد می توانند به فعالیت های روزمره خود رسیدگی کنند. در حین عمل لیپوماتیک ساق پا احساس درد ندارید ولی معمولا انجام بی حسی دارای درد کمی می باشد. برای انجام این عمل باید به بهترین و با تجربه ترین متخصص و پزشک مراجعه کنید.

عوارض لیپوماتیک شکم و پهلو

لیپوماتیک شکم و پهلو همانند دیگر عمل ها دارای عوارضی است که در این قسمت برخی از عوارض آن را در اختیار شما قرار داده ایم. باید عوارض لیپوماتیک شکم و پهلو را بدانید و بعد برای جراحی مراجعه کنید. برخی از این عوارض عبارتند از:

عوارض داروهای بیهوشی

برای انجام لیپوماتیک از داروهای بیهوشی استفاده می شود که ممکن است این داروها دارای عوارضی باشند. در این روش پزشک به ناچار بیمار را بیهوش یا بی حس می کند. این داروها ممکن است عوارضی مانند سردرد، حالت تهوع و استفراغ در بعضی از بیماران داشته باشد که این عوارض از بین خواهند رفت. برای انجام این عمل به بهترین پزشک مراجعه کنید.

احتمال بروز عفونت

یکی از عوارض این روش عفونت می باشد که ممکن است در هر عملی رخ دهد. برای جلوگیری از این عوارض باید به بهترین و با تجربه ترین پزشک مراجعه کنید و همچنین توصیه های پزشک را به خوبی رعایت نمایید. در این روش یک عمل تهاجمی صورت گرفته و یک جسم خارجی وارد بدن می شود و ورود این جسم خارجی به بدن در هرحال ممکن است که با درجاتی از عفونت همراه باشد. بعد از انجام لیپوماتیک داروهای تجویز شده از سوی پزشک را مصرف کنید تا از این عارضه جلوگیری کنید.

بروز نکروز چربی

از دیگر عوارض می توان به بروز نکروز چربی اشاره کرد اما بروز آن در همه موارد امکان پذیر نیست. در برخی از موارد به خصوص زمانی که چندین ناحیه مختلف پیکرتراشی با لیپوماتیک انجام می شود و تخلیه چربی در آن صورت می گیرد ممکن است این عارضه رخ دهد. برای جلوگیری از عوارض باید بهترین و مجرب ترین پزشک را انتخاب کنید.

پدید آمدن ناهمواری هایی در پوست

یکی از عوارض لیپوماتیک شکم و پهلو پدید آمدن ناهمواری هایی در پوست می باشد. در برخی از مواقع با یک ناهمواری هایی در پوست مواجه می شوید که این امر آزاردهنده می باشد. در این مواقع بیمار باید اقدامات ترمیمی را انجام دهد. همانطور که ذکر شد اگر به بهترین و مجرب ترین پزشک مراجعه کنید این عوارض رخ نخواهند داد.

آسیب به سیستم ایمنی بدن

برای انجام لیپوماتیک از امواجی استفاده می شود که لرزش و ارتعاشات در کانولا از آن به وجود می آید. در صورتی که مقدار این امواج بسیار زیاد باشد ممکن است سبب بروز آسیب به سیستم ایمنی بدن شود.

جمع شدن مایع

جمع شدن مایع زمانی ایجاد می شود که پزشک دارای مهارت و توانایی کافی نباشد. در این حالت مایع در قسمت دیگری از بدن نفوذ می کند و در آنجا جمع می شود. پس برای کاهش این عارضه باید به پزشکی ا مهارت مراجعه نمایید.

خطر آمبولی

آمبولی در گذشته که دستگاه های پیشرفته وجود نداشته بیش تر رخ می داد. در گذشته هم دستگاه های پیشرفته وجود نداشت و هم پزشکان دارای مهارت بسیار زیادی نبودند و به همین دلیل این عارضه رخ می داد. این عارضه زمانی رخ می داد که چربی ها در بدن آب می شدند و به جای تخلیه، وارد بدن شده و رگ ها را مسدود می کردند. آمبولی عارضه ای بسیار خطرناک می باشد. با پیشرفت تکنولوژی و پزشکان بسیار مجرب امروزه این عارضه کم تر رخ می دهد.

عوارض لیپوماتیک شکم و پهلو

کاندیدای نامناسب لیپوماتیک شکم و پهلو

انجام عمل های مختلف لیپوماتیک برای برخی از افراد ممنوع می باشد. در این قسمت کاندیدای نامناسب این عمل را در اختیار شما قرار داده ایم که عبارتند از:

  • کسانی که از سیگار و دخانیات دیگر استفاده می کنند.
  • کسانی که دارای حساسیت پوستی هستند.
  • افرادی که از دارو‌های آسپرین و وارفارین استفاده می ‌کنند.
  • کسانی که دارای سن خیلی کم یا سن خیلی زیاد هستند.

اقدامات لازم قبل از لیپوماتیک

قبل از انجام لیپوماتیک برای گرفتن نتیجه بهتر و بهبودی سریع تر باید اقداماتی را انجام دهید. برخی از این اقدامات شامل موارد زیر می باشند:

  • قبل از انجام لیپوماتیک باید میزان چربی زیر پوست را با استفاده از سونوگرافی اندازه بگیرید.
  • حتما قبل از انجام این روش بررسی عملکرد کلیه، کبد، کم‌ خونی، آزمایش بارداری با آزمایش خون را انجام دهید.
  • انجام آزمایش هپاتیت ب و انعقاد خون بسیار مهم می باشد.
  • قبل از انجام این عمل باید از نواحی که قرار است جراحی شوند عکس گرفته شود. سعی کنید شب قبل عمل مایعات و غذا نخورید. سیگار و الکل مصرف نکنید و مهم تر از هر چیزی سعی کنید داروهای رقیق ‌کننده مانند آسپرین قبل از عمل مصرف نکنید.
اقدامات لازم قبل از لیپوماتیک

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

برای بهبودی سریع تر و ایجاد نشدن عوارض خطرناک باید اقداماتی بعد از انجام این روش انجام دهید که این اقدامات شامل موارد زیر می شوند:

  • بعد از انجام این روش به هیچ عنوان پرخوری نکنید و سعی کنید مصرف نمک را کاهش دهید.
  • بعد از عمل باید به ‌صورت مداوم از گن استفاده کنید. مدت زمان لازم برای استفاده از گن را پزشک برای شما بیان می کند. تنها در مواقع ضروری استحمام کنید.
  • ناحیه جراحی شده بعد از لیپوماتیک دارای ترشح می باشد. برای این که ترشحات راحت ‌تر خارج شوند سعی کنید ناحیه جراحی را به سمت پایین بدن ماساژ بدهید.

مزایای لیپوماتیک

لیپوماتیک دارای مزایا بسیاری است که در این قسمت برخی از مزایای آن را در اختیار شما قرار داده ایم. برخی از مزایای این روش عبارتند از:

  • لیپوماتیک نسبت به روش های دیگر دارای درد کم تری می باشد.
  • این روش دارای کبودی ترومایی کم تری است.
  • بعد از انجام این روش بسیار سریع بهبود می یابید.
  • این روش در مدت زمان کوتاهی انجام می شود.
  • واکنش ‌پذیری عالی پوست باعث می شود که ظاهر پوستی یکدست و صافی ایجاد شود.

کلام آخر

افرادی که دارای چربی هایی در نواحی بدن مانند شکم و پهلو، ران و … هستند می توانند با مراجعه به متخصص از عمل لیپوماتیک استفاده کنند. این عمل  بدون بی ‌حسی انجام می ‌شود. در این روش چربی ‌ها با حرکات ارتعاشی (لرزشی) از بافت‌ ها جدا می شوند که این عمل بدون درد و خونریزی است و چربی ها به راحتی از بدن دفع می ‌شوند. این عمل به دلیل تغییر اندازه و شکل بدن انجام می شود و این روش میزان بسیاری از چربی را در یک جلسه از بدن دفع می ‌کند.

از شما بسیار ممنونیم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با عوارض عمل لیپوماتیک شکم و پهلو آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هرگونه انتقاد و پیشنهاد به سایت مراجعه کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck