ما امروز قصد داریم شما را با بهترین دکتر اورولوژی در اهواز آشنا کنیم. اورولوژی شاخه ای از پزشکی است که بر بیماری های مربوط به دستگاه تناسلی مردان و همچنین دستگاه ادراری تمرکز دارد. اورولوژیست ها بیماری های دستگاه ادراری را در مردان و زنان تشخیص می دهند و آن ها را درمان می کنند. متخصصان اورولوژی ممکن است عمل جراحی انجام دهند. ما در این مقاله لیستی از بهترین دکتر اورولوژی در اهواز را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.



اورولوژی چیست؟

اورولوژی شاخه‌ ای از علم پزشکی است که با جراحی و درمان سیستم دفع ادراری آقایان و بانوان و همچنین ارگان های تولید مثل آقایان سر و کار دارد. متخصص اورولوژی کسی است که در رشته اورولوژی تخصص دارد و می‌تواند انواع بیماری های مربوط به دستگاه ادراری آقایان و خانم ها را تشخیص دهد و آن ها را به خوبی درمان کند. سیستم اداری بدن شامل قسمت هایی از بدن مانند غدد فوق کلیه، کلیه و مثانه می باشد. در صورت ایجاد هر گونه مشکل و بیماری در کلیه، مثانه و سیستم ادراری هر چه سریع تر به بهترین دکتر مجاری ادراری در تهران مراجعه نمایید.

متخصص اورولوژی کیست؟

اورولوژیست ها بیماری های دستگاه ادراری را در مردان و زنان و هر چیزی که مربوط به دستگاه تناسلی در مردان است تشخیص می دهند و آن را درمان می کنند. در برخی از موارد ممکن است اورولوژیست یا متخصص اورولوژی عمل جراحی انجام دهد. آن ها ممکن است سرطان را از بین برده و انسداد دستگاه ادراری را باز کنند. متخصصان اورولوژی در محیط های مختلفی مانند درمانگاه های خصوصی و مراکز اورولوژی و بیمارستان ها فعالیت می کنند. مجاری ادراری سیستمی است که ادرار را در بدن ذخیره و از آن خارج می کنند. متخصص اورولوژی می تواند هر بخشی از این سیستم را درمان کند. بخش های مختلف سیستم مجاری ادراری عبارتند از:

کلیه ها: کلیه ها عضو هایی می باشند که ضایعات را از خون بیرون می برند و ادرار تولید می کنند.

مثانه: کیسه توخالی که ادرار را ذخیره می کند مثانه نام دارد.

حالب: لوله هایی که ادرار به واسطه آن ها از کلیه ها خارج می شوند و به سمت مثانه می روند حالب نام دارند.

مجرای ادرار: ادرار از مثانه حرکت کرده و از بدن خارج می شود.

غدد آدرنال: غده هایی هستند که در بالای هر کلیه قرار دارند و سبب آزاد شدن هورمون ها می شوند.

اورولوژیست ها تمام قسمت های سیستم تولید مثل مردان را نیز درمان می کنند. این اجزا شامل آلت تناسلی مردانه، پروستات و بیضه ها می باشد. آلت تناسلی مردانه ارگانی است که ادرار را آزاد می‌ کند و اسپرم را از بدن خارج می کند. پروستات غده زیر مثانه است که مایعات را به اسپرم اضافه می‌ کند تا منی تولید کند و همچنین بیضه ها دو عضو بیضی شکل موجود در داخل کیسه بیضه هستند که هورمون تستوسترون را تولید می کنند و اسپرم تولید می کنند.

اورولوژی چیست؟

ویژگی های بهترین دکتر اورولوژی در اهواز

برای درمان بیماری های مربوط به کلیه و مجاری ادراری افراد باید بهترین دکتر اورولوژی و بهترین دکتر کلیه در تهران را انتخاب کنند. برای انتخاب بهترین پزشک باید برخی از ویژگی های بهترین دکتر را بشناسید. ما در این قسمت برخی از ویژگی های بهترین دکتر اورولوژی در اهواز را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که عبارتند از:

  • بهترین دکتر اورولوژی در اهواز دارای مدرک و تخصص در زمینه فعالیت خود می باشد. قبل از انجام هر گونه جراحی اطمینان حاصل کنید که پزشک شما دارای مدرک است.
  • بهترین پزشک باید دانش کافی و آشنایی با تکنیک های روز دنیا در رابطه با تخصص خود را داشته باشد.
  • بهترین دکتر اورولوژی در اهواز دارای رفتاری بسیار مناسب در برخورد با بیماران خود می باشد و تمام تلاش خود را می‌ کند تا به تمامی سوالات بیماران به خوبی پاسخ دهد.
  • قبل از مراجعه به پزشک از بیماران میزان رضایت آنان را پرس و جو کنید. بهترین پزشک کسی است که بیماران او همواره از وی رضایت داشته باشند.
  • تجربه و سابقه یکی از مهم ترین ویژگی های بهترین دکتر اورولوژی می باشد سعی کنید به پزشکی مراجعه نمایید که دارای تجربه کافی در حیطه فعالیت خود باشد.

10 تا از بهترین دکتر اورولوژی در اهواز را بشناسید!

دکتر امیر پرویز کسایی

دکتر امیر پرویز کسایی

دکتر امیر پرویز کسایی جراح کلیه و مجاری ادراری می باشند. ایشان یکی از بهترین دکتر اورولوژی در اهواز هستند. ایشان بعد از گذراندن دوره عمومی خود توانستند با موفقیت دوره تخصص خود را پشت سر بگذارند. دکتر امیر پرویز کسایی یکی از با تجربه ترین پزشکان در حیطه اورولوژی می باشند. افراد می توانند برای درمان نازایی و مشکلات مربوط به کلیه و مجاری ادراری به ایشان مراجعه نمایند.

خدمات دکتر امیر پرویز کسایی:

  • جراحی بسته کیست کلیه
  • جراحی بسته پروستات
  • جراحی بسته سنگ
  • درمان ناتوانی جنسی

آدرس: اهواز، کیانپارس، پهلوان شرقی، نبش اردیبهشت، ساختمان پزشکان آویستا، طبقه پنجم

شماره تماس: 06133336487

دکتر محمد هادی قیومی

دکتر محمد هادی قیومی

دکتر محمد هادی قیومی یکی از بهترین دکتر اورولوژی در اهواز می باشند. ایشان بعد از گذراندن دوره عمومی خود توانستند دوره تخصص را با موفقیت پشت سر بگذارند. ایشان یکی از بهترین پزشکان در اهواز می باشند. دکتر قیومی دارای تجربه بسیاری در حیطه فعالیت خود هستند. دکتر محمد هادی قیومی موفق به کسب بورد تخصصی در حیطه اورولوژی می باشند. بیماران ایشان رضایت بسیاری از ایشان دارند. افراد می توانند برای رفع بیماری های مربوط به کلیه و مجاری ادراری به دکتر محمد هادی قیومی مراجعه نمایند.

خدمات دکتر محمد هادی قیومی:

  • درمان بیماری های کلیه
  • درمان عفونت کلیه
  • درمان پروستات
  • درمان مشکلات مربوط به مجاری ادراری

آدرس: اهواز، کیانپارس، پهلوان غربی، ساختمان نگین پارس، طبقه 4، واحد 2

شماره تماس: 09392682957

دکتر سنا طیبی

دکتر سنا طیبی

دکتر سنا طیبی متخصص اورولوژی زنان می باشند. ایشان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز هستند. دکتر طیبی بعد از گذراندن دوره عمومی وارد دوره تخصص شدند و توانستند دوره تخصص خود را با موفقیت پشت سر بگذارند. ایشان یکی از بهترین دکتر اورولوژی در اهواز می باشند. دکتر طیبی از با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود هستند. افراد می توانند برای درمان بیماری های مربوط به کلیه و مجاری ادراری به دکتر سنا طیبی مراجعه نمایند.

خدمات دکتر سنا طیبی:

  • درمان انواع بی اختیاری های ادراری
  • افتادگی های رحم و مثانه
  • درمان عفونت های ادراری مکرر
  • درمان شب ادراری

آدرس: اهواز، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان گلستان اهواز

شماره تماس: 06133204562

دکتر محمد سالاری پناه فیروز آبادی

دکتر محمد سالاری پناه فیروز آبادی

دکتر محمد سالاری پناه فیروز آبادی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری می باشند. ایشان یکی از بهترین دکتر اورولوژی در اهواز هستند. دکتر محمد سالاری پناه فیروز آبادی یکی از بهترین و با تجربه ترین پزشکان در حیطه اورولوژی می باشند. ایشان تمام تلاش خود را می‌ کنند تا درمان بیماران خود را به بهترین نحو انجام دهند. دکتر محمد سالاری پناه فیروز آبادی بعد از اتمام دوره عمومی توانستند دوره تخصص خود را پشت سر بگذارند.

خدمات دکتر محمد سالاری پناه فیروز آبادی:

  • درمان سرطان های دستگاه ادراری تناسلی
  • درمان سنگ های ادراری
  • درمان ناهنجاری های مادرزادی دستگاه ادراری تناسلی
  • بی اختیاری ادراری
  • جراحی لاپاراسکوپی

آدرس: اهواز، کیانپارس، خیابان 5 شرقی، مجتمع تابان، طبقه ششم

شماره تماس: 09303837273

دکتر سینا ابراهیمی

دکتر سینا ابراهیمی

دکتر سینا ابراهیمی یکی از بهترین دکتر اورولوژی در اهواز می باشند. ایشان متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری هستند. دکتر سینا ابراهیمی دارای فلوشیپ سرطان های دستگاه ادراری تناسلی می باشند. ایشان بعد از گذراندن دوره عمومی خود توانستند دوره تخصص خود را با موفقیت پشت سر بگذارند. دکتر سینا ابراهیمی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می باشند. ایشان از با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود هستند. برای درمان بیماری های مربوط به کلیه و مجاری ادراری می‌توانید به ایشان مراجعه نمایید.

خدمات دکتر سینا ابراهیمی:

  • درمان سرطان های پروستات
  • درمان بیماری های کلیه
  • درمان سنگ کلیه
  • درمان مشکلات مربوط به مجاری ادرار

آدرس: اهواز، بیمارستان امام خمینی، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی

شماره تماس: 06132923985

دکتر سید محمود فاطمی بهبهانی

دکتر سید محمود فاطمی بهبهانی

دکتر سید محمود فاطمی بهبهانی متخصص اورولوژی می باشند. ایشان یکی از بهترین دکتر اورولوژی در اصفهان به شمار می روند. دکتر سید محمود فاطمی بهبهانی دارای فلوشیپ فوق تخصصی اورولوژی کودکان هستند. ایشان توانستند رتبه برتر بورد تخصصی را کسب نمایند. دکتر سید محمود فاطمی بهبهانی از بیمارستان مرکز طبی کودکان دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده اند. ایشان از با تجربه ترین و بهترین جراحان کلیه و مجاری ادراری و تناسلی می باشند.

خدمات دکتر سید محمود فاطمی بهبهانی:

  • درمان بیماری های کلیه
  • درمان سنگ کلیه
  • درمان بیماری های مربوط به مجاری ادراری
  • اورولوژی کودکان

آدرس: اهواز، کیانپارس، خیابان مهر شرقی، پلاک 19، مجتمع پزشکی فاطیما، طبقه 6

شماره تماس: 06133339353

دکتر دینیار خزاعلی

دکتر دینیار خزاعلی

دکتر دینیار خزاعلی متخصص کلیه و مجاری ادراری می باشند. ایشان یکی از بهترین دکتر اورولوژی در اهواز هستند. دکتر دینیار خزاعلی عضو هیئت علمی دانشگاه هستند و همچنین دارای فلوشیپ فوق تخصصی جراحی های روباتیک و انکویورولوژی می باشند. دکتر دینیار خزاعلی بعد از گذراندن دوره عمومی خود توانستند وارد دوره تخصص شوند و دوره تخصص خود را با موفقیت به اتمام رساندند. ایشان از با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود می باشند.

خدمات دکتر دینیار خزاعلی:

  • درمان مشکلات جنسی
  • درمان ناباروری و اختلالات نعوظ
  • درمان سرطان های سیستم ادراری
  • درمان اختلالات ادراری

آدرس: اهواز، نبش 12 غربی کیانپارس، مجتمع سپید

شماره تماس: 09100033745

دکتر نگار بهتاش

دکتر نگار بهتاش

دکتر نگار بهتاش جراح کلیه و مجاری ادراری تناسلی می باشند. ایشان یکی از بهترین دکتر اورولوژی در اهواز هستند. دکتر نگار بهتاش موفق به کسب بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و تناسلی می باشند. ایشان بعد از گذراندن دوره عمومی توانستند دوره تخصص خود را به اتمام برسانند. دکتر نگار بهتاش از بهترین و با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود هستند. افراد می توانند برای درمان بیماری های مربوط به کلیه و مجاری ادراری تناسلی به ایشان مراجعه نمایند.

 خدمات دکتر نگار بهتاش:

  • درمان بیماری های کلیه
  • درمان سنگ کلیه
  • درمان بیماری های مربوط به مجاری ادراری و تناسلی
  • درمان کیست مثانه

آدرس: اهواز، گلستان، خیابان فروردین، بین اقبال و اسفند، مجتمع پزشکی مهرگان، واحد 4

شماره تماس: 09351361163

دکتر عبدالمجید قائدی زاده

دکتر عبدالمجید قائدی زاده

دکتر عبدالمجید قائدی زاده جراح کلیه، مجاری ادراری و نازایی هستند. ایشان یکی از بهترین دکتر اورولوژی در اهواز می باشند. دکتر عبدالمجید قائدی زاده موفق به کسب بورد اورولوژی جراحی های میکروسکوپی و لاپاراسکوپی هستند. ایشان همچنین در انجمن لاپاراسکوپی آمریکا عضویت دارند. دکتر عبدالمجید قائدی زاده یکی از بهترین و با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود می باشند. افراد می توانند برای درمان بیماری های مربوط به کلیه، مجاری ادراری و همچنین درمان نازایی به ایشان مراجعه نمایند.

خدمات دکتر عبدالمجید قائدی زاده:

  • درمان بیماری های کلیه
  • درمان عفونت ادراری

آدرس: اهواز، کیانپارس، پهلوان شرقی، مجتمع پزشکی جام جم، طبقه پنجم، واحد 4

شماره تماس: 06133338002

دکتر احمد درویشی

دکتر احمد درویشی

دکتر احمد درویشی جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری و نازایی هستند. ایشان یکی از بهترین دکتر اورولوژی در اهواز می باشند. دکتر احمد درویشی بعد از گذراندن دوره عمومی توانستند دوره تخصص خود را به پایان برسانند. ایشان دارای فوق تخصص پیوند کلیه می باشند. دکتر احمد درویشی یکی از با تجربه ترین و با سابقه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود هستند و افراد می توانند برای درمان بیماری های مربوط به کلیه و مجاری ادراری و همچنین درمان نازایی به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر احمد درویشی:

  • درمان بیماری های کلیه
  • درمان بیماری های مجاری ادراری

آدرس: اهواز، کیانپارس، سوم شرقی، مجتمع پارس

شماره تماس: 06133920440

مهم ترین درمان های دکتر اورولوژی

یکی از مهم ترین درمان های دکتر اورولوژی بی اختیاری ادراری می باشد. مواد سمی که در بدن افراد وجود دارند از طریق ادرار دفع می شوند. زمانی که مثانه به طور کامل تخلیه نشود بیماری بی اختیاری ادرار به وجود می آید. در این مواقع عضلات شکم و لگن ضعیف می شوند و نمی توانند ادرار را نگه دارند در این صورت مشکلاتی برای فرد ایجاد می شود.

عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند سبب بی اختیاری ادرار شود. برخی از این عوامل افسردگی در مدت زمان طولانی، استفاده از برخی داروها و نوشیدنی های الکلی می باشند. در صورت مبتلا شدن به این بیماری هرچه سریع تر به بهترین دکتر اورولوژی در تهران مراجعه نمایید. متخصص اورولوژی با مثانه و مجاری ادرار، کلیه ها، پروستات، بیضه ها، کیسه های منی و آلت تناسلی سر و کار دارد.

مهم ترین درمان های دکتر اورولوژی

بیماری هایی که توسط متخصص اورولوژی درمان می شود

بیماری هایی مانند سرطان مثانه، کلیه ها، آلت تناسلی، بیضه ها و غدد آدرنال و پروستات، بزرگ شدن غده پروستات، ناباروری، بیماری های کلیوی، سنگ کلیه، عفونت ادراری، واریکوسل یا رگ های بزرگ شده در کبد و عملکرد نعوظ توسط متخصص اورولوژی در مردان درمان می شود و همچنین اورولوژی زنان شامل مواردی مانند سنگ کلیه، مثانه بیش فعال، بی اختیاری ادرار، عفونت های ادراری، سرطان مثانه، کلیه ها و قدرت آدرنال می شود و همچنین اورولوژی کودکان شامل شب ادراری، بیضه های غیر متعارف و انسداد و سایر مشکلات مربوط به ساختار دستگاه ادراری می باشد. برای درمان بیماری می توانید به بهترین دکتر اورولوژی مراجعه نمایید.

علائم بیماری های اورولوژی

خون در ادرار: یکی از علائم بیماری های اورولوژی خون در ادرار می باشد. این علائم هم به صورت میکروسکوپیک هماچوری و هم به صورت ماکروسکوپیک هماچوری دیده می شوند.

درد: از مهم ترین علائم بیماری های اورولوژی درد های ناشی از سیستم ادراری تناسلی می باشد. شایع ترین درد در سیستم ادراری تناسلی درد کلیه است. علائم این درد به دلیل وجود انسداد و عفونت در سیستم ادراری تناسلی به وجود می آید.

تکرر ادرار: افراد در طول روز به صورت نرمال دارای 6 بار ادرار می کنند. اگر فاصله بین دو ادرار از دو ساعت کم تر باشد یا دفعات ادرار در یک روز بیش تر از هفت مرتبه باشد تکرر ادرار رخ می دهد.

سوزش ادرار: از دیگر علائم بیماری های اورولوژی سوزش ادرار هنگام دفع می باشد. دلیل اصلی این علائم التهاب مجاری ادراری می باشد.

بی اختیاری ادرار: بی اختیاری ادرار یکی دیگر از علائم بیماری های اورولوژی می باشد. در این مواقع فرد نمی تواند دفع ادرار خود را کنترل کند. شایع ترین نوع بی اختیاری ادرار بی اختیاری ادراری استرسی در بانوان می باشد. در این مواقع ادرار بعد از افزایش فشار شکمی به صورت غیر ارادی خارج می شود.

زمان مراجعه به اورولوژیست

زمانی که در ادرار خود خون مشاهده کردید و هنگام ادرار درد داشتید و همچنین مشکلاتی در کنترل ادرار، ضعف جریان ادراری و نشت مثانه را داشتید و درد غیر قابل توضیحی در ناحیه لگن احساس کردید هر چه سریع تر به بهترین دکتر اورولوژی در اهواز مراجعه نمایید. همچنین اگر در دفع ادرار مشکل داشته باشید، ترشح ادرار داشته باشید و جریان ادرار ضعیف یا ادرار چکه ای داشته باشید هر چه سریع تر باید به پزشک مراجعه نمایید. در صورت مشاهده چنین مشکلاتی هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید و سعی کنید بهترین دکتر اورولوژی در اهواز را انتخاب کنید. با مراجعه به بهترین پزشک می ‌توانید به نتایج مطلوبی دست یابید و درمان بیماری های شما بسیار بهتر صورت می گیرد، پس تمام تلاش خود را بکنید بهترین پزشک را برای درمان بیماری های خود انتخاب کنید.

در صورتی که خانم هستید اگر علائم ضعیف شدن عضلات کف لگن را دارید باید حتماً به اورولوژیست مراجعه نمایید. این علائم می توانند شامل درد در حین مقاربت، احساس برآمدگی در واژن و ناراحتی هنگام نشستن باشد در صورت مشاهده این علائم پزشک ممکن است شما را به اورولوژیست ارجاع دهد. در صورتی که دارای مشکلات جنسی باشید مانند درد در حین مقاربت یا مشکل در رسیدن به نعوظ یا حفظ آن، در باروری مشکل داشته باشید، نیاز به معاینه پروستات که یک آزمایش معمول برای مردان پس از سن 50 سالگی می باشد و همچنین اگر میزان psa بالا باشد می تواند نشانه سرطان باشد، در این مواقع با مشاهده چنین مشکلاتی ممکن است پزشک، شما را به اورولوژیست ارجاع دهد.

کلام آخر

اورولوژی شاخه‌ ای از علم پزشکی است که با جراحی و درمان سیستم دفع ادراری آقایان و بانوان سر و کار دارد. کسی که در رشته اورولوژی تخصص دارد متخصص اورولوژی می باشد. برای درمان بیماری های مربوط به کلیه و مجاری ادراری باید بهترین دکتر اورولوژی در اهواز را انتخاب کنید. علائم بیماری های اورولوژی شامل درد، خون در ادرار، تکرر ادرار، سوزش ادرار و بی اختیاری ادرار می باشد.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با بهترین دکتر اورولوژی در اهواز آشنا کند، امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هرگونه انتقاد و پیشنهاد وارد سایت شوید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

یک فرد سالم چند بار در روز دفع ادرار دارد؟

تعداد دفعات دفع ادرار متغیر بوده اما فرد سالم معمولا ۴ تا ۸ بار در روز از سرویس بهداشتی استفاده می کند. دفعات بیشتر دفع ادرار یا بیدار شدن از خواب شبانه و نیاز به دفع، احتمالاً نشانه مشکلات سلامتی بوده و یا این که فرد قبل از خواب نوشیدنی های زیادی استفاده کرده است.

برای حفظ سلامت دستگاه ادراری چه باید کرد؟

بهترین راه جهت پیشگیری از بروز مشکلات اورولوژیک، حفظ عادات خوب در سلامت بدن مثل ورزش منظم، حفظ وزن مناسب و اجتناب از مصرف دخانیات، الکل و کافئین است. همچنین باید از مصرف غذاها و موادی که آب بدن را کم می کنند، یا همان دیورتیک ها (ادرار آور) اجتناب کرد.

آیا بی اختیاری بیشتر در زنان اتفاق می ‌افتد؟

لزوماً خیر. اما بی اختیاری ادرار تقریبا حدود دو برابر بیشتر در زنان رخ می ‌دهد. بارداری، زایمان، یائسگی و آناتومی زنان همگی آنها را مستعد بروز این مشکل می کنند. حدود یک سوم از ۱۲ میلیون افرادی که از بی اختیاری ادرار در آمریکا رنج می برند مرد هستند.
بی اختیاری در مردان اغلب مرتبط با مشکلات پروستات یا درمان های خاص است.

source

توسط blogcheck.ir