ما امروز قصد داریم شما را با بهترین دکتر درمان زخم در ایران آشنا کنیم. هر فردی ممکن است در طول زندگی دچار زخم در نواحی مختلف بدن شود. اگر شدن این زخم ها کم باشند افراد می توانند در خانه آن را درمان نمایند ولی درصورت شدید بودن باید هر چه سریع تر به بهترین پزشک مراجعه کنند. ما در این مقاله لیستی از بهترین دکتر درمان زخم در ایران را در اختیار شما قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.



عفونت زخم چیست؟

پوست اولین خط دفاعی بدن محسوب می شود، این لایه اسیدی یک مایع پویا دارد که PH پوست را تنظیم می کند و میکروارگانیسم هایی به نام فلور طبیعی را حفظ کرده که به جلوگیری از ورود عوامل بیماری زا بدن کمک می کند. زمانی که پوست آسیب دیده باشد یا سیستم ایمنی بدن به خطر بیفتد، هر یک از میکروارگانیسم ها که در سطح پوست کلونی قرار دارند یا به بستر زخم وارد می شوند می توانند موجب ایجاد عفونت زخم ها شوند. علائم بالینی عفونت زخم شامل تب یا قرمزی، تورم، درد زیاد، ترشحات چرکی می باشند. در صورت مواجه شدن با هر کدام از این علائم هر چه سریع تر به بهترین دکتر درمان زخم در تهران مراجعه نمایید.

عفونت زخم چیست؟

ویژگی های بهترین دکتر درمان زخم در ایران

برای درمان زخم ها باید به بهترین دکتر درمان زخم در تهران نمایید. برخی از ویژگی های بهترین دکتر درمان زخم در ایران عبارتند از:

  • اولین و مهم ترین ویژگی های بهترین دکتر درمان زخم در ایران مدرک و تخصص پزشک می باشد. سعی کنید به پزشکی مراجعه کنید که دارای مدرکی معتبر از دانشگاهی معتبر باشد.
  • از دیگر ویژگی های بهترین دکتر می توان به برخورد مناسب دکتر با بیماران اشاره کرد. بهترین دکتر تمام تلاش خود را می کند تا برخورد بسیار مناسبی با بیمار داشته باشد و به تمامی سوالات بیماران با صبر و حوصله بسیاری پاسخ می دهد.
  • بهترین دکتر درمان زخم در ایران دارای تجربه کافی می باشد سعی کنید به پزشک با تجربه ای جهت درمان زخم مراجعه کنید.
  • بهترین پزشک در کلینیکی مجهز مشغول فعالیت است. به پزشکی مراجعه کنید که در کلینیک خود تجهیزات بسیار پیشرفته ای برای درمان داشته باشد.

روش های پیشگیری از عفونت زخم :

✅پانسمان در صورت بروز زخم باید بلافاصله آن را با آب تمیز بشورند؛ و پوست اطراف زخم باید با آب گرم و صابون تمیز شود در صورتی که آب در دسترس نباشد باید از پد های الکلی استفاده شود.
⭐شست وشو باید محل زخم به صورت مداوم با صابون های آنتی باکتریال شستشو داده شود تا عفونت جذب نکند.
✅خشک شدن پوست پوست بایدکاملا خشک شود تا زخم عفونت نکند.
⭐ضدعفونی برای پیشگیری از عفونت زخم میتوان از پمادهای ضدعفونی کننده استفاده کرد، این پمادها از بروز عفونت جلوگیری می کنند.

10 تا از بهترین دکتر زخم در ایران را بشناسید!

دکتر آزاده بیگلر زاده

دکتر آزاده بیگلر زاده

دکتر آزاده بیگلر زاده یکی از بهترین دکتر زخم در ایران می باشند. ایشاناز دانشگاه علوم پزشکی مشهد فارغ التحصیل شده اند. دکتر بیگلر زاده  گواهینامه دوره مدیریت زخم از جهاد دانشگاهی تهران را دارند. ایشان پزشک نمونه کشوری سال 1401 هستند. دکتر آزاده بیگلر زاده یکی از با تجربه ترین پزشکان در زمینه فعالیت خود هستند.

خدمات دکتر آزاد بیگلر زاده:

  • درمان بیماری های  منتقله جنسی
  • تشخیص و درمان هپاتیت

آدرس: مشهد، احمد اباد، محتشمی یک، ساختمان جام جم، طبقه سوم

شماره تماس: 05138446563

دکتر ریحانه جعفری

دکتر ریحانه جعفری

دکتر ریحانه جعفری یکی از بهترین دکتر درمان زخم در ایران می باشند. ایشان دانش آموخته دانشکده پزشکی مشهد هستند. دکتر ریحانه جعفری متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری می باشند. ایشان موفق به کسب بورد تخصصی ناسیونال هستند. دکتر ریحانه جعفری مدرس دانشگاه و همچنین مدرس بازآموزی در زمینه فوریت های اورژانس، آنفلونزا و بیماری های عفونی کودکان می باشند. ایشان در بیمارستان های دولتی و بخش خصوصی شهرستان های مشهد، تربت حیدریه، نیشابور و چناران فعالیت داشته اند.

خدمات دکتر ریحانه جعفری:

  • بیماری های عفونی و تب دار
  • درمان کرونا، بیماری های تنفسی
  • درمان بیماری های داخلی، فشار خون، دیابت و دیابت بارداری

آدرس: مشهد، احمدآباد، نبش عارف 1، ساختمان پزشکان آزاده، طبقه دوم، واحد 9

شماره تماس: 05138409540

دکتر غزاله کشوادی

دکتر غزاله کشوادی

دکتر غزاله کشوادی دوره پزشکی عمومی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران گذرانده اند. ایشان از رشته تخصصی بیماری های عفونی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور فارغ التحصیل شده اند. دکتر کشوادی متخصص عفونی و پزشک کنترل عفونت بیمارستان فارابی اصفهان هستند. ایشان بیش از 10 سال سابقه طبابت در مناطق محروم داشته اند.

خدمات دکتر غزاله کشوادی:

  • درمان زخم های عفونی
  • درمان هپاتیت و ایدز

آدرس: اصفهان، اتوبان شهید آقا بابایی، شهرک سلامت، بلوار هدایت، خیابان سعادت شرقی، داخل خیابان، اولین کوچه سمت چپ، کوچه ی گلبرگ، مجتمع اداری سلامت، پلاک 10، واحد 9

شماره تماس: 03135545736

دکتر مجید حمزه نژادی

دکتر مجید حمزه نژادی

دکتر مجید حمزه نژادی یکی از بهترین دکتر درمان زخم در ایران هستند. ایشان دانشجوی پزشکی ورودی 1368 شیراز و متخصص عفونی و بیماری های تبدار داخلی هستند. دکتر مجید حمزه نژادی یکی از با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود هستند. ایشان در بیمارستان های نمازی، پیوند اعضا ابوعلی سینا، سوانح و سوختگی امیر المومنین و علی اصغر شیراز دارای فعالیت می باشند.

خدمات دکتر مجید حمزه نژادی:

  • درمان زخم ها و سوختگی
  • درمان عفونت در پیوند اعضا
  • درمان ایدز و هپاتیت
  • درمان زخم های دیابتی
  • درمان زخم بستر و زخم های عروقی

آدرس: شیراز، خیابان زند، کوچه 41، ساختمان سینا، طبقه چهارم، واحد 401

شماره تماس: 07132349629

دکتر اسماعیل زینعلی

دکتر اسماعیل زینعلی

دکتر اسماعیل زینعلی یکی از بهترین دکتر درمان زخم در ایران هستند. ایشان دوره پزشکی عمومی خود را در دانشگاه علوم پزشکی تهران گذرانده اند و فارغ التحصیل دوره تخصصی بیماری های عفونی و تب دار ایمنی آمیزشی از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند. دکتر اسماعیل زینعلی دارای بورد تخصصی ناسیونال از دانشگاه تهران هستند. ایشان عضو انجمن متخصصین بیماری های عفونی ایران و اروپا هستند. دکتر زینعلی مدیر گروه بیماری های عفونی و مسئول کنترل عفونت بیمارستانی در بیمارستان البرز و تخت جمشید می باشند. ایشان مدرک تخصصی درمان پیشرفته زخم از اتریش دارند و موسس و مدیر کلینیک زخم البرز هستند.

خدمات دکتر اسماعیل زینعلی:

  • درمان انواع زخم های حاد
  • درمان بیماری های عفونی

آدرس: چهارراه طالقانی شمالی، 100 متر بالاتر از اداره پست، جنب نمایشگاه بهمن، کوچه نسیم، ساختمان پزشکان زرین، پلاک 467، طبقه 2، واحد 5

شماره تماس: 02632263694

دکتر فرزین خوروش

دکتر فرزین خوروش

دکتر فرزین خوروش متخصص بیماری های عفونی و داخلی و یکی از بهترین دکتر درمان زخم در ایران می باشند. ایشان مدیر گروه عفونی اصفهان هستند. دکتر فرزین خوروش از با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می روند. ایشان رئیس بخش عفونی کووید و زخم دیابت بیمارستان الزهرا اصفهان می باشند. دکتر خوروش عضو هیئت مدیره انجمن عفونی کشور هستند. ایشان دبیر بورد عفونی کشور هستند.

خدمات دکتر فرزین خوروش:

  • درمان بیماری های عفونی

آدرس: اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهار راه قصر، ساختمان رودکی

شماره تماس: 03132353356

دکتر صدیقه مرجانی

دکتر صدیقه مرجانی

دکتر صدیقه مرجانی یکی از بهترین دکتر درمان زخم در ایران می باشند. ایشان فارغ التحصیل دوره تخصص بیماری های عفونی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دکتر صدیقه مرجانی دوره پزشکی عمومی خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران دریافت نموده اند و یکی از با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می روند. ایشان در انجمن متخصصین بیماری های عفونی عضویت دارند و دارای گواهینامه بین المللی درمان و مدیریت زخم هستند. دکتر صدیقه مرجانی پزشک نمونه کشوری می باشند.

خدمات دکتر صدیقه مرجانی:

  • تشخیص و درمان بیماری های عفونی و تب دار
  • تشخیص و درمان بیماری های ویروسی مانند کرونا و آنفولانزا و …
  • تشخیص و درمان انواع هپاتیت های ویروسی، ایدز و بیماری های منتقله از راه جنسی
  • درمان عفونت های مکرر و مقاوم ادراری
  • تشخیص و درمان زخم های مزمن و زخم های دیابتی

آدرس: تهران، بلوار مرزداران، نرسیده به اشرفی اصفهانی، رو به روی شیرینی ماه بانو، ساختمان ایمان، بلوک شرقی، طبقه همکف، واحد 2

شماره تماس: 02144264328

دکتر حمیدرضا نجاری

دکتر حمیدرضا نجاری

دکتر حمیدرضا نجاری متخصص بیماری های عفونی و یکی از بهترین دکتر درمان زخم در ایران هستند. ایشان دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند. دکتر نجاری یکی از با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود هستند. ایشان دارای 12 سال تجربه بیمارستانی در دانشگاه شهید بهشتی و همچنین 10 سال تجربه در هیئت علمی در دانشگاه علمی می باشند.

خدمات دکتر حمیدرضا نجاری:

  • درمان زخم های عفونی
  • درمان انگل عفونی

آدرس: تهران، بلوار اندرزگو به سمت خیابان شریعتی، خیابان برادران سلیمانی غربی، نبش کوچه مرادی، ساختمان پزشکان حکیم، طبقه 2، واحد 10

شماره تماس: 02122398250

دکتر مریم اصلی

دکتر مریم اصلی

دکتر مریم اصلی یکی از بهترین دکتر درمان زخم در ایران می باشند. ایشان جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود هستند. دکتر اصلی دارای بورد تخصصی بیماری های عفونی  گرمسیری از دانشگاه شهید بهشتی هستند. ایشان دارای فلوشیپ فوق تخصصی بیماری های عفونی و گرمسیری از دانشگاه می باشند. دکتر مریم اصلی مدرس دانشگاه نیز هستند.

خدمات دکتر مریم اصلی:

  • درمان زخم های عفونی
  • تشخیص و درمان انواع عفونت های ریوی
  • درمان عفونت های بیمارستانی
  • درمان عفونت های ادراری و انگلی

آدرس: تهران، خیابان پیروزی، بین سوم و چهارم نیروی هوایی، ساختمان پزشکان نیکان، طبقه دوم، واحد 4

شماره تماس: 02177755072

دکتر رضا مطلوب

دکتر رضا مطلوب

دکتر رضا مطلوب متخصص جراحی عمومی از دانشگاه تهران هستند. ایشان یکی از بهترین دکتر درمان زخم در ایران به شمار می روند. دکتر مطلوب موفق به کسب بورد تخصصی و فوق تخصص جراحی عروق و تروما هستند. ایشان جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود می باشند. دکتر مطلوب فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشند. ایشان دارای چندین مقاله بین المللی می باشند. دکتر مطلوب در کنگره های متعدد بین المللی جراحی عمومی، عروق و تروما به عنوان سخنران علمی سخنرانی نموده اند.

خدمات دکتر رضا مطلوب:

  • زخم پای دیابتی

آدرس: گاندی جنوبی، پلاک 130

شماره تماس: 09120408466

تشخیص و درمان عفونت زخم

افرادی که دچار زخم یا عفونت کوچکی شده اند می توانند آن را در خانه درمان کنند. معمولا این افراد می توانند با خیال راحت زخم های کوچک مانند بریدگی و خراش های جزئی را در خانه درمان کنند. با مراقبت های سطحی، زخم به تدریج بهبود می یابد. باید به خوبی از زخم مراقبت کنید زیرا اگر زخمی آلوده شود، می تواند به جای بهتر شدن، بدتر شود. با هرگونه درد، قرمزی و التهاب شدت آن افزایش پیدا می کند. زخم ها ممکن است دچار عفونت شوند.

برخی از علائم عفونت زخم درد، تب و لرز، ترشحات زرد رنگ، حالت تهوع، بوی نامطبوع زخم، پوست گرم در اطراف رحم، رگه های قرمز روی پوست و … می باشند. پاک و تمیز نگه داشتن و مراقبت از زخم ها موجب کاهش خطرات عفونی شده و آن را کاهش می دهد. افرادی که به عفونت های زخم کوچک مبتلا هستند می توان در خانه درمان کرد.

در صورتی که زخم شما شدید و عفونت نیز شدید بود باید هر چه سریع تر به بهترین دکتر درمان زخم مراجعه نمایید. بر همین اساس، عفونت های شدید که در اثر زخم به وجود آمده است، نیاز به نگهداری پزشکی دارند به ویژه در مواردی که با نشانه های دیگر از جمله تب، احساس ناخوشی، ترشح و لکه های قرمز که در اثر زخم به وجود آمده باشد.

تشخیص و درمان عفونت زخم

انواع زخم

خراش

زمانی که پوست روی سطح ساییده شده و خراشیده می شود، خراش  ایجاد می ‌شود. در این نوع از زخم ‌ها معمولاً خونریزی زیادی وجود ندارد، اما برای جلوگیری از عفونت باید زخم را شستشو داده و تمیز کنید.

پارگی

پارگی نوعی بریدگی یا پارگی عمیق در پوست است که ممکن است در جراحات با چاقو، ابزار و ماشین آلات رخ دهد. در صورت وجود پارگی ‌های عمیق، خونریزی می ‌تواند سریع و گسترده باشد پس باید به بهترین بیمارستان دولتی در تهران مراجعه نمایید.

سوراخ شدگی

سوراخ، حفره ‌ای کوچک است که توسط یک شی ء دراز و تیز مانند میخ یا سوزن ایجاد می ‌شود. گاهی اوقات اصابت گلوله نیز می ‌تواند سبب ایجاد زخمی از نوع سوراخ شدگی شود. ممکن است سوراخ‌ ها خونریزی زیادی نداشته باشند، اما این زخم‌ ها می‌ توانند آنقدر عمیق باشند که به اندام‌ های داخلی آسیب وارد کنند.

جدا شدگی

جدا شدگی نوعی پارگی جزئی یا کامل پوست و بافت زیر آن است که ممکن است در تصادفات شدید رخ دهد. در صورت تصادف با ماشین و یا انفجار و شلیک گلوله ممکن است جدا شدگی رخ دهد. این زخم‌ ها با شدت و سرعت خونریزی می ‌کنند به همین دلیل باید هرچه سریع تر به بیمارستان مراجعه نمایید.

زخم گلوله ساچمه‌ ای

جراحات گلوله یکی از آسیب های بسیار دردناک می باشد. ارزیابی میزان آسیب ناشی از شلیک گلوله دشوار است، و معمولاً بسیار بیش تر از چیزی است که می ‌توانید با کمک‌ های اولیه معقولانه آن را درمان کنید به همین دلیل در صورت مواجه شدن با چنین زخمی هر چه سریع تر به بیمارستان مراجعه نمایید.

کلام آخر

پوست اولین خط دفاعی بدن محسوب می شود، این لایه اسیدی یک مایع پویا دارد که PH پوست را تنظیم می کند و میکروارگانیسم هایی به نام فلور طبیعی را حفظ کرده که به جلوگیری از ورود عوامل بیماری زا بدن کمک می کند. زمانی که پوست آسیب دیده باشد یا سیستم ایمنی بدن به خطر بیفتد، هر یک از میکروارگانیسم ها که در سطح پوست کلونی قرار دارند یا به بستر زخم وارد می شوند می توانند موجب ایجاد عفونت زخم ها شوند.

از شما بسیار ممنونیم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با بهترین دکتر درمان زخم در ایران آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هرگونه انتقاد و پیشنهاد به سایت مراجعه نمایید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck.ir