در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین شرکت تجهیزات پزشکی در کرج آشنا کنیم؛ اما قبل از آن بهتر است با مفهوم و انواع تجهیزات پزشکی بیشتر آشنا شوید؛ شاید تصور بیمارستان ها بدون وسایل و تجهیزات پزشکی غیرممکن به نظر برسد؛ در واقع، نبود تجهیزات پزشکی کار امداد رسانی و درمان بیماران را با اختلال مواجه می کند و حتی در برخی موارد، کار متخصصین بهداشت و درمان را متوقف خواهد کرد. این ابزارها که دستیابی به راه های درمان و حفظ سلامت بیماران را برای پزشکان میسر می کنند، از مزیت های پیشرفت فن آوری و تکنولوژی می باشند. امروزه در حوزه سلامت و بهداشت هر کشوری علاوه بر لزوم توجه به تربیت پزشکان ماهر و کاربلد و افزایش آگاهی مردم، توسعه و آماده سازی زیرساخت های لازم جهت تولید و رونق لوازم و تجهیزات پزشکی مطابق با استانداردهای جهانی، امری ضروری محسوب می شود.



تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی به هر گونه امکانات و وسایل سخت افزاری که جهت تشخیص، ارزیابی و درمان بیماری ها به کار می رود و در راستای ارتقاء سلامت جامعه ساخته شده است، گفته می شود. طراحی و ساخت تجهیزات پزشکی با رشته ی مهندسی پزشکی گره خورده است. جایی که بشر احساس کرد دیگر تنها با تجویز دارو و روش های جراحی درمانی نمی تواند سلامت بیماران را تأمین کند، مفهوم نوین مهندسی پزشکی تحولی اساسی در راه های درمانی ایجاد کرد. این علم با ترکیب دانش مهندسی و پزشکی به ساخت، تعمیر و نگهداری تجهیزات و ابزارهای پزشکی جهت پیشگیری، شناسایی و درمان بیماری ها، به یاری پزشکان و بیماران آمد.

در گذشته نیز نمونه هایی از تجهیزات پزشکی ساخته شده به دست بشر، وجود داشته است، مثلا ابزارهای جراحی در مصر باستان؛ اما بسیاری افراد به علت نبود وسایل تشخیصی و ابزارهای درمانی استاندارد مانند: وسایل ضدعفونی کننده، کپسول اکسیژن و … جان خود را از دست داده اند. این از خوش اقبالی بشر امروز است که می تواند از معجزه ی اختراعات و ابداعات پزشکی بهره ببرد و با کمک شاخه های مختلف علم، از عمری طولانی برخوردار باشد.

تجهیزات پزشکی

انتخاب بهترین شرکت تجهیزات پزشکی در کرج

با گسترش و پیشرفت های چشم گیر در زمینه تکنولوژی و فن آوری، تجهیزات پزشکی نیز مدرن تر و متنوع تر می شوند. شرکت های تولید کننده تجهیزات پزشکی سعی می کنند با بهره گیری از دانش مهندسین پزشکی به طراحی و تولید محصولات پرکاربرد و با کیفیتی که می توانند نیازهای مشتریان و مراکز درمانی را به بهترین نحو برآورده سازند، اقدام کنند تا از رقبای خود پیشی بگیرند.

نکته ی مهمی که در انتخاب بهترین شرکت تجهیزات پزشکی در کرج باید به آن توجه شود، رعایت استانداردها و اصول اتحادیه های جهانی در مراحل ساخت و عرضه ی این محصولات و همچنین، داشتن مجوزهای مورد نیاز از جمله مجوزهای اداره کل تجهیزات پزشکی و… است. کیفیت، قیمت، ضمانت و خدمات پس از فروش، ارسال سریع و ایمن، برخورد حرفه ای و اخلاقی مدیریت و پرسنل فروش، ارائه ی محصولات متنوع برندهای معروف و … از عوامل دیگری هستند که هنگام انتخاب بهترین شرکت تجهیزات پزشکی در کرج باید در نظر داشت.

به علت اهمیت و تأثیر به کارگیری تجهیزات پزشکی در ارتقاء سلامت جامعه، ما در ادامه فهرستی از بهترین شرکت تجهیزات پزشکی در کرج را به شما عزیزان ارائه می دهیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید. پیشنهاد می کنیم مطالعه ی مقاله ی ما، با عنوان بهترین شرکت تجهیزات پزشکی در تهران را نیز از دست ندهید.

اهداف ساخت تجهیزات پزشکی

کاربردهای تجهیزات پزشکی بسیار متنوع و گسترده است و هر تولید کننده با توجه به هدف خاصی اقدام به ساخت و عرضه ی این ابزار می کند. برخی از مهم ترین این اهداف که توسط بهترین شرکت تجهیزات پزشکی در کرج نیز دنبال می شود، عبارتند از:

  • تجهیزات پیشگیری و کنترل بارداری
  • تجهیزات پیشگیری، شناسایی و تشخیص انواع بیماری ها
  • تجهیزات لازم جهت ضد عفونی کردن فرد، محیط، وسایل و …
  • تجهیزات اصلاحی و پروتزهای جایگزین در کالبد و آناتومی فرد آسیب دیده
  • تجهیزاتی برای کنترل و توقف پیشرفت یا درمان قطعی بیماری های مختلف
  • تجهیزاتی برای کاهش و تسکین آسیب ها و عارضه های ناشی از بیماری ها
  • ابزار و تجهیزات جهت تحقیق، پژوهش و مطالعه روی بیماری ها و علل ایجاد آن ها
  • تجهیزات پشتیبانی و یاری دهنده فرد در جهت ادامه زندگی و حفظ علائم حیاتی او
اهداف ساخت تجهیزات پزشکی

انواع تجهیزات پزشکی

تجهیزات پزشکی در بهترین شرکت تجهیزات پزشکی در کرج، بر اساس نوع “کلاس کاری” و همچنین نوع “عملکرد” به دو دسته تقسیم می شوند. کلاس های تعیین شده برای ابزار و تجهیزات پزشکی از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا بر اساس تأثیراتی که بر بدن انسان دارند، شامل موارد زیر می باشد:

  • کلاس A یا 1: وسایلی با طراحی ساده مانند انواع باندها، ماسک ها و دستکش های پزشکی و … که دارای کمترین میزان خطر و آسیب روی بدن انسان هستند.
  • کلاس B یا 2: وسایلی که علاوه بر کنترل های عمومی، نیازمند بررسی کیفی و عملکردی ویژه نیز می باشند؛ مانند انواع کیسه های آبگرم و …
  • کلاس C یا 3: اهمیت و حساسیت تولید این وسایل به دلیل رابطه مستقیم با جان بیمار از دو دسته ی قبل بشتر است، بنابراین کنترل های سخت گیرانه تری روی آن ها صورت می گیرد؛ وسایلی مانند فشارسنج، مانیتور قلب و …

و اما دسته بندی بر اساس نوع عملکرد تجهیزات پزشکی شامل موارد زیر است:

  • تجهیزات با دوام: تخت، واکر، ویلچر، عصا و …
  • تجهیزات محافظ حیات: ونتیلاتور، دستگاه دیالیز، دستگاه های قلب و ریه و …
  • تجهیزات درمانی: انواع لیزرهای پزشکی، ماشین های جراحی لیزیک چشم و …
  • تجهیزات تشخیصی: انواع دستگاه های تصویربرداری مانند سونوگرافی، رادیولوژی و …
  • تجهیزات آزمایشگاهی: آنالیزرهای انعقادی، تجهیزات جمع آوری خون، انواع کیت های آزمایشگاهی و …

کلام آخر

با وجود خدمات ارزنده ای که تجهیزات پزشکی برای بشر امروز به ارمغان آورده، این ابزار می توانند با کاهش سطح ایمنی، به سلامت فرد آسیب جبران ناپذیری وارد کنند. از این رو، افزایش کیفیت و ایمنی تجهیزات پزشکی دغدغه ی شرکت های تولید کننده و همچنین مراکز درمانی، پزشکان و… به عنوان مشتریان این محصولات، می باشد. صدمات ناشی از به کارگیری تجهیزات پزشکی غیر استاندارد و قاچاق، از نظر حقوقی قابل پیگیری بوده و مجازات دیه، حبس و … برای آن در نظر گرفته شده است. بنابراین، لازم است در امر انتخاب بهترین شرکت تجهیزات پزشکی دقت لازم به عمل آید.

سایت جراحتو سعی بر آن داشته تا شما را با بهترین شرکت تجهیزات پزشکی در کرج آشنا کند؛ از شما سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید. در صورت داشتن سؤال و تمایل به دریافت مشاوره می توانید با شماره تلفن های مذکور تماس حاصل فرمایید.

4.9/5 – (14 امتیاز)

source

توسط blogcheck.ir