ما امروز قصد داریم شما را با بهترین دکتر پوست در رشت آشنا کنیم. بعد از رشته پزشکی عمومی، بیش تر پزشکان در شاخه ها و تخصص های مختلفی تحصیل خود را ادامه می دهند تا بتوانند به صورت تخصصی مشکلات بیماران را برطرف کنند. یکی از شاخه های تخصصی پزشکی تخصص پوست و مو می باشد که به متخصصان پوست و مو درماتولوژیست می گویند. شاخه تحصیل آن ها نیز درماتولوژی نام دارد. متخصصان پوست مسئول بررسی پوست، مو و ناخن هستند و باید مشکلات این بخش از بدن را تشخیص دهند و این مشکلات را به خوبی برطرف کنند. ما در این مقاله یکی از بهترین دکتر پوست در رشت را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.



وظیفه متخصص پوست یا درماتولوژیست چیست؟

متخصص پوست و مو پزشکی است که شرایط و مشکلات پوست، مو و ناخن ها را بررسی کرده و با تشخیص دقیق سعی می کند بهترین درمان ها را به افراد ارائه دهد. علاوه بر این متخصصان پوست و مو باید بتوانند مشکلات و بیماری ‌های غشاهای مخاطی و بافت های ظریف اطراف بینی، دهان و پلک را تشخیص دهند و آن ها را درمان کنند.

انجام خدمات درمانی توسط متخصص پوست و مو

پزشکان زیبایی توانایی تشخیص و درمان بیش از 3000 بیماری پوست، مو و ناخن را دارند. متخصصان پوست و مو می توانند بهترین روتین مراقبت از پوست و مو را ارائه دهند و به افراد کمک کنند تا پوست و موی سالمی داشته باشند. چنین متخصصانی با بررسی پوست افراد می توانند برخی از بیماری های داخلی مانند تیروئید، بیماری های کبد، کلیه و معده را تشخیص دهند. برخی از جراحی های جزئی و سرپایی مانند برداشتن خال یا بیوپسی پوست توسط متخصصان پوست انجام می شود. برخی دیگر از متخصصان پوست در انجام جراحی های بزرگ تر مانند برداشتن کیست های پوستی تخصص دارند.

آسیب های بسیار جدی پوستی که به جراحی پلاستیک و زیبایی نیاز دارد توسط برخی از این متخصصان انجام می ‌شود. متخصصان پوست می توانند برخی از مشکلات پوستی که ظاهر افراد را تحت تاثیر قرار داده را تشخیص و درمان کنند. سرطان پوست و پسوریازیس دو بیماری بسیار مهم پوستی هستند که یک درماتولوژی با تجربه می تواند در روند درمان این بیماری به افراد کمک کند. ریزش مو، درمان بیماری های قارچی پوستی، رفع مشکلات ناخن و … مواردی هستند که بهترین دکتر پوست در تهران می تواند با روش های مختلف این بیماری ها را درمان کند.

انجام خدمات زیبایی توسط متخصصان پوست و مو

تشخیص و درمان بیماری های پوست و مو تنها وظیفه این متخصصان نیست. این متخصصان را با عنوان دکتر زیبایی نیز می شناسند و کارهای زیبایی نیز جزء خدمات متخصصان پوست به شمار می رود. اکثر مراجعه کنندگان به کلینیک های پوست، مو و زیبایی به دنبال راهی برای زیباتر شدن می باشند. آن ها قصد دارند به پوستی زیبا، شفاف، صاف و بدون لکه دست یابند. متخصصان پوست می توانند چین و چروک ها و لکه های پوست را برطرف کنند و موهای سالم و پرپشت به افراد هدیه دهند. درمان های زیبایی مانند درمان لکه و جای جوش، بوتاکس، استفاده از درمان های پرکننده، درمان لکه، انجام لایه برداری پوستی در دسته خدمات زیبایی متخصصان پوست قرار می گیرد. برخی از خدمات زیبایی مانند چربی ها و حفظ شادابی مو نیز جزء خدمات متخصصان پوست می باشد.

آسیب شناسی پوستی

یک درماتولوژیست می‌ تواند در برخی از مواقع به مراحل تخصصی تری راه یابد و کارهای حرفه ای تری را انجام دهد. یکی از تخصص ‌های درماتولوژیست آسیب شناسی پوستی می باشد. در این رشته تخصصی پوست و مو درماتولوژیست می تواند بیماری های پوستی را در سطح میکروسکوپی بررسی کند و به خوبی این بیماری ها را تشخیص دهد. این متخصصان با استفاده از نمونه هایی که از بافت بیمار یا خراش های پوستی به دست می آورند می توانند این نمونه ها را زیر میکروسکوپ الکترونی بررسی کنند و مشکلات احتمالی بیمار را بررسی کنند.

متخصص پوست اطفال

از دیگر وظایف متخصص پوست و مو به صورت ویژه و تخصصی بررسی مشکلات پوستی در اطفال می باشد. متخصصان پوست می توانند به صورت تخصصی کودکان را بررسی کنند و بیماری های پوستی شایع در آن ها را تشخیص دهند. آن ها در تشخیص و درمان بیماری های پوستی در اطفال مهارت دارند.

وظیفه متخصص پوست یا درماتولوژیست چیست؟

ویژگی های بهترین دکتر پوست در رشت

برای درمان بیماری های پوست افراد باید سعی کنند به بهترین دکتر پوست مراجعه کنند. ما در این قسمت برخی از ویژگی های بهترین دکتر پوست را در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید بهترین پزشک را انتخاب کنید. برخی از این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشند:

  • مهم ترین ویژگی بهترین دکتر پوست در رشت مدرک و تخصص ایشان می باشد. افراد باید سعی کنند به پزشکی مراجعه کنند که دارای مدرک معتبر از دانشگاه معتبر می باشد.
  • یکی از ویژگی هایی که بسیار حائز اهمیت است تجربه کافی و سابقه کاری پزشک می باشد. اگر پزشک شما دارای تجربه کافی باشد نتایج درمان شما بسیار مطلوب خواهد بود پس به پزشکی مراجعه کنید که تجربه کافی در حیطه فعالیت خود داشته باشد.
  • از دیگر ویژگی ‌های بهترین دکتر پوست در رشت اولویت قرار دادن سلامت بیماران می باشد. به پزشکی مراجعه کنید که در هر صورت سلامت بیماران را اولویت قرار دهد.
  • بهترین دکتر پوست دارای رفتاری بسیار مناسب و برخوردی خوب با بیماران خود می باشد، پس به پزشکی مراجعه کنید که برخورد خوبی با بیماران خود دارد و تمام تلاش خود را می‌ کند تا به سوالات بیماران پاسخ دهد.
  • بهترین دکتر در مطب و کلینیکی فعالیت می کند که دارای مناسب ترین تجهیزات برای ارائه بهترین خدمات به افراد باشد.

10 تا از بهترین دکتر پوست در رشت را بشناسید!

دکتر مهرداد رضا برزیگر

دکتر مهرداد رضا برزیگر

دکتر مهرداد رضا برزیگر متخصص پوست، مو و زیبایی هستند. ایشان یکی از بهترین دکتر پوست در رشت به شمار می روند. دکتر مهرداد رضا برزیگر در کلینیک خود از با کیفیت ترین مواد و همچنین بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات برای ارائه خدمات با کیفیت به مراجعین استفاده می کنند. ایشان تمام تلاش خود را می‌ کنند تا خدمات خود را با کیفیت بسیار بالایی در اختیار مراجعین قرار دهند.

خدمات دکتر مهرداد رضا برزیگر:

آدرس: رشت، گلباغ نماز، جنب فروشگاه سناتور، ساختمان جرجانی، طبقه 5

شماره تماس: 01333732223

دکتر شهروز امانی

دکتر شهروز امانی

دکتر شهروز امانی یکی از بهترین دکتر پوست در رشت می باشند. ایشان در حیطه پوست، مو و زیبایی فارغ التحصیل شده اند. دکتر شهروز امانی فعالیت خود را از سال 2012 آغاز نموده اند ایشان در کلینیک خود بهترین خدمات را به افراد ارائه می دهند. کلینیک زیبایی دکتر امانی دارای بیش از 10 سال تجربه می باشد. ایشان یکی از با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می روند.

خدمات دکتر شهروز امانی:

  • لیفت صورت با نخ

آدرس: گیلان، رشت، گلسار، خیابان 122، ساختمان فرهان، طبقه اول، کلینیک زیبایی دکتر امانی

شماره تماس: 01332733126

دکتر امامی سیگارودی

دکتر امامی سیگارودی

دکتر امامی سیگارودی یکی از بهترین دکتر پوست در رشت به شمار می ‌روند. ایشان متخصص پوست، مو و زیبایی هستند. کلینیک تخصصی پوست، مو و زیبایی دکتر امامی سیگارودی دارای پیشرفته ترین تجهیزات برای ارائه خدمات به مراجعین است. این کلینیک دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد. دکتر امامی سیگارودی جزء باتجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می ‌روند. افراد می ‌توانند برای درمان مشکلات پوستی و همچنین انجام خدمات مربوط به پوست، مو و زیبایی به کلینیک زیبایی دکتر امامی سیگارودی مراجعه کنند.

خدمات دکتر امامی سیگارودی:

آدرس: رشت، چهارراه گلسار به سمت بوسار، کوچه عسگری، بن بست یاسمن، ساختمان پارسا، طبقه 1

شماره تماس: 01332111257

کلینیک زیبایی هیوا

کلینیک زیبایی هیوا

کلینیک زیبایی هیوا دارای بهترین دکتر پوست در رشت می باشد. در این کلینیک تمامی خدمات مربوط به پوست، مو و زیبایی به افراد ارائه داده می ‌شود. کلینیک زیبایی هیوا دارای کادر درمان و پزشکان بسیار با تجربه و متخصص در زمینه های پوستی و زیبایی است. در این کلینیک از مواد بسیار با کیفیت و مرغوبی برای ارائه خدمات به افراد استفاده می ‌شود. افراد می‌ توانند برای انجام خدمات مربوط به پوست، مو و زیبایی و همچنین لیزر به کلینیک زیبایی هیوا مراجعه کنند.

خدمات کلینیک زیبایی هیوا:

  • درمان بیماری های پوستی
  • کربوکسی تراپی
  • لیزر موهای زائد

آدرس: رشت، خیابان طالقانی، رو به روی سه راه معلم، بالای داروخانه شبانه روزی سیف پور، مجتمع آیدا، ورودی داخل بن بست زحل، طبقه دوم، واحد چهارم، کلینیک هیوا

شماره تماس: 01333238862

دکتر سمیه حسین زاده اخلاقی

دکتر سمیه حسین زاده اخلاقی

دکتر سمیه حسین زاده اخلاقی متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر هستند. ایشان یکی از بهترین دکتر پوست در رشت به شمار می روند. دکتر سمیه حسین زاده اخلاقی بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی توانستند دوره تخصص خود را با موفقیت به اتمام برسانند. ایشان جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود هستند. دکتر سمیه حسین زاده اخلاقی موفق به کسب بورد تخصصی در حیطه فعالیت خود می باشند.

خدمات دکتر سمیه حسین زاده اخلاقی:

  • درمان مشکلات پوستی
  • تزریق ژل و بوتاکس

آدرس: رشت، چهارراه گلسار، ابتدای خیابان نواب، جنب آزمایشگاه نیلو، رو به روی داروخانه شبانه روزی گلسار، ساختمان آرتا، طبقه اول

شماره تماس: 01332110464

دکتر حجت افتخاری

دکتر حجت افتخاری

دکتر حجت افتخاری متخصص پوست، مو، زیبایی و لیزر هستند. ایشان یکی از بهترین دکتر پوست در رشت به شمار می روند. دکتر حجت افتخاری بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی توانستند دوره تخصص خود را با موفقیت به اتمام برسانند. ایشان موفق به کسب بورد تخصصی در حیطه فعالیت خود می باشند. دکتر حجت افتخاری عضو هیئت علمی دانشگاه نیز هستند. افراد می توانند برای درمان مشکلات پوست به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر حجت افتخاری:

  • درمان بیماری های پوست
  • لیزر موهای زائد
  • تزریق ژل و بوتاکس

آدرس: رشت، چهارراه گلزار، رو به روی بانک سرمایه، کوچه بخت پسند، ساختمان ماهرو

شماره تماس: 01333130098

دکتر جعفر مهدیان ماهر

دکتر جعفر مهدیان ماهر

دکتر جعفر مهدیان ماهر یکی از بهترین دکتر پوست در رشت به شمار می ‌روند. ایشان متخصص پوست و مو هستند. دکتر جعفر مهدیان ماهر بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی توانستند دوره تخصص خود را با موفقیت پشت سر بگذارند. ایشان جزء با تجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می روند. دکتر جعفر مهدیان ماهر موفق به کسب بورد تخصصی در حیطه فعالیت خود هستند. ایشان تمام تلاش خود را می ‌کنند تا درمان بیماری های پوستی را با بهترین روش انجام دهند.

خدمات دکتر جعفر مهدیان ماهر:

  • درمان بیماری های پوست

آدرس: رشت، گلسار، خیابان 78، پشت اداره اوقاف، پلاک 11

شماره تماس: 01332113578

دکتر سهیلا کتابچی

دکتر سهیلا کتابچی

دکتر سهیلا کتابچی متخصص پوست و مو می باشند. ایشان یکی از بهترین دکتر پوست در رشت هستند. دکتر سهیلا کتابچی جزء باتجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می روند. دکتر سهیلا کتابچی بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی توانستند دوره تخصص خود را با موفقیت پشت سر بگذارند. ایشان موفق به کسب بورد تخصصی در حیطه فعالیت خود می باشند. افراد می ‌توانند برای درمان بیماری های پوستی به دکتر سهیلا کتابچی مراجعه کنند.

خدمات دکتر سهیلا کتابچی:

  • درمان بیماری های پوست
  • لیفت بدون جراحی

آدرس: گیلان، رشت، خیابان حاجی آباد، رو به روی آزمایشگاه افرا، نبش کوچه قویدل، پلاک 244

شماره تماس: 01333340535

دکتر سالومه صفار

دکتر سالومه صفار

دکتر سالومه صفار یکی از بهترین دکتر پوست در رشت به شمار می ‌روند. ایشان متخصص پوست، مو و لیزر هستند. دکتر صفار بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی تخصص خود را به اتمام رساندند و توانستند بورد تخصصی خود را در حیطه پوست، مو و زیبایی دریافت کنند. ایشان جزء باتجربه ترین پزشکان در حیطه فعالیت خود به شمار می ‌روند و افراد می توانند برای درمان بیماری های پوست به ایشان مراجعه کنند.

خدمات دکتر سالومه صفار:

  • درمان بیماری های پوست

آدرس: رشت، گلسار، خیابان 93، اولین تقاطع سمت چپ، ساختمان نقش جهان، طبقه سوم

شماره تماس: 01332135154

کلینیک زیبایی رویال

کلینیک زیبایی رویال

کلینیک زیبایی رویال دارای بهترین دکتر پوست در رشت می باشد. این کلینیک در سال 1395 با هدف ارائه بالاترین کیفیت خدمات زیبایی فعالیت خود را آغاز نموده اند. کلینیک زیبایی رویال دارای تجهیزات پیشرفته برای ارائه با کیفیت ترین خدمات به افراد است. این کلینیک از تجهیزات بسیار پیشرفته و مواد بسیار مرغوب برای ارائه خدمات به افراد استفاده می کند. افراد می توانند برای درمان بیماری های پوست و همچنین انجام خدمات زیبایی و پوست و مو به کلینیک زیبایی رویال مراجعه کنند.

خدمات کلینیک زیبایی رویال:

  • لیزر موهای زائد
  • درمان بیماری‌ های پوستی

آدرس: رشت، بلوار سمیه، نبش خیابان 143

شماره تماس: 01333759498

بیماری هایی که پزشک پوست و مو درمان می کند

درمان سرطان پوست: یکی از مهم ترین بیماری هایی که متخصص پوست تشخیص می دهد و آن را درمان می کند سرطان پوست می باشد که ممکن است در هر جایی از بدن افراد رخ دهد. متخصص پوست می تواند سلول های سرطانی را حذف کند و افراد را تحت نظر داشته باشد تا مطمئن شود که این بیماری به خوبی درمان شده و دیگر برنمی گردد. شیمی درمانی، تجویز دارو، نمونه برداری تخصصی و در مواردی جراحی در روند این بیماری انجام می شود. برای درمان سرطان پوست سعی کنید به بهترین متخصص پوست مراجعه کنید.

آکنه: از دیگر بیماری های پوستی که بسیار مهم است و متخصص پوست و زیبایی می تواند آن را درمان کند درمان آکنه می باشد. متخصص پوست می تواند این عارضه را با دارو، لیزر، درمان های موضعی یا سایر روش های نور درمانی، لایه برداری شیمیایی یا با برداشتن کیسه های بزرگ درمان کند. درمان جای جوش، جای اسکار نیز بخشی از خدمات متخصص پوست نیز می باشد.

درماتیت: از دیگر انواع بیماری های پوست که بسیار مهم است درماتیت می باشد. درماتیت انواع مختلفی از بیماری های پوستی را در بر می گیرد که سبب التهاب و تحریک پوست می شود. این موارد ممکن است شامل اگزما واکنش های آلرژیک و کلاه گهواره باشد. در این بیماری ها متخصص پوست با انجام برخی تست ها و آزمایش ها ریشه مشکل را تشخیص می دهد و با دارو های درمان موضعی یا حتی روش های تزریقی یک درمان موثر را ارائه می دهد. گاهی حتی پرهیز از یک سری غذاها یا مواد حساسیت زا به بیمار توصیه می شود.

پسوریازیس: یکی از بیماری های مشکل ‌ساز پوستی پسوریازیس نام دارد که با نام صدف نیز شناخته می ‌شود. در این بیماری الگوی طبیعی رشد و ریزش سلول های پوستی به هم می ‌ریزد و در نتیجه با پوسته پوست شدن پوست ظاهر آن بسیار ناخوشایند می شود. این بیماری ژنتیکی توسط متخصص پوست تشخیص داده می ‌شود و روش های کارآمدی بسته به شرایط بیمار برای درمان و کنترل بیماری ارائه می شود.

بیماری هایی که پزشک پوست و مو درمان می کند

بیماری های مو

ریزش مو: ریزش مو دلایل مختلفی دارد. ریزش مو ممکن است به دلیل طاسی ارثی باشد و با زمینه ژنتیکی ایجاد شود. شرایطی مانند آلودگی های محیطی، تغذیه ناسالم، استرس بیماری های مختلف و تغییرات هورمونی زنان ممکن است در ریزش مو تاثیر بگذارند. متخصص پوست می تواند علت زمینه ‌ای را تعیین کند و در صورت امکان به درمان آن کمک کند. درمان ریزش مو در خانم ها و درمان ریزش مو در آقایان با توجه به الگوی طاسی و دلیل ریزش مو ارائه می شود.

درمان های مراقبت از مو: مراقبت از مو دارای اهمیت بسیاری می باشد و از بسیاری از مشکلات مو جلوگیری می کند. برای ریزش مو و گاهی اوقات افراد برای تقویت رشد موها و افزایش استحکام و قطر تارهای مو به متخصص پوست و مو مراجعه می ‌کنند. در این شرایط درماتولوژیست از داروهای تقویتی، سرم های تقویت کننده رشد مو و سایر روش های درمانی مانند مزوتراپی برای بهبود شرایط رشد موها استفاده می کند.

ریزش ریش: از دیگر مواردی که متخصص پوست و مو تشخیص می دهد و آن را درمان می کند ریزش ریش می باشد. این بیماری به صورت معمول در آقایان رایج است و معمولا الگوی ریزش ریش به صورت سکه ای است. در درمان مشکلاتی که در این زمینه وجود دارند درماتولوژیست سعی می کند بهترین روش درمانی را ارائه دهد.

کلام آخر

افرادی که در پوست خود دچار بیماری ها و مشکلاتی می شوند می توانند با مراجعه به متخصص پوست بیماری های پوستی را درمان کنند. متخصص پوست و مو می تواند بیماری های مو مانند ریزش مو، ریزش ریش و بیماری های پوست مانند آکنه، سرطان پوست، درماتیت، پسوریازیس را درمان کند. برای مراجعه به مقاله بهترین دکتر پوست در ایران سعی کنید بهترین متخصص پوست را انتخاب کنید. یکی از بیماری های مشکل ‌ساز پوستی پسوریازیس نام دارد که با نام صدف نیز شناخته می ‌شود.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با بهترین دکتر پوست در رشت آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد به سایت مراجعه کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دلایل ریزش مو به صورت دسته ای چیست؟

این مدل ریزش مو به صورت ناگهانی و دسته ای، هنگام شانه زدن یا حمام کردن رخ می دهد. این اتفاق معمولا دو تا سه ماه بعد از یک بیماری یا رویداد تحریک کننده رخ می دهد. در این حالت ممکن است که حتی تا نیمی از موها ریزش کند اما ۶ تا ۹ ماه بعد موها دوباره رشد می کنند.

درمان سوزش و خارش پوست صورت چیست؟

یک اصل کلی در نگهداری و مراقبت از پوست استفاده از صابون گلیسیرینه، کرم های ضدآفتاب و کرم های مرطوب کننده است. خوب است که اگر روشی به جز این را برای مراقبت از پوست صورت استفاده می کنید، آن را کنار بگذارید و از صابون های گلیسیرنه برای شستن صورت استفاده کنید.

آیا راهی برای از بین بردن جوش های سرسیاه وجود دارد؟

جوش های سرسیاه که بر روی بینی است، با لیزرهای خاص و کرم های لایه بردار از بین می رود. در سایر قسمت های پوست هم اگر با استفاده از شستشوی مناسب و کرم های لایه بردار به اندازه مناسب، چربی پوست کاهش پیدا کند، وضعیت این جوش ها بهبود پیدا می کند.

source

توسط blogcheck.ir