ما در این مقاله مطالبی درباره کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی را در اختیار شما قرار داده ایم. افرادی که دارای بینی های بزرگی هستند که دوست ندارند از روش جراحی استفاده کنند می توانند از روش های خانگی و یا روش های بدون جراحی استفاده کنند. ما تمامی روش ها را در اختیار شما قرار داده ایم. برای انجام روش های کلینیکی سعی کنید به بهترین و با تجربه ترین پزشک و معتبرترین کلینیک مراجعه نمایید. ما در این مقاله مطالب مفیدی درباره عمل بینی بدون جراحی در اختیار شما قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

انواع بینی از نظر ساختاری

برای این که بتوانید به کوچک کردن بینی بدون نیاز به عمل جراحی بپردازید باید نوع و ساختار بینی خود را به خوبی بشناسید. اجزای بینی به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم می ‌شوند که اجزای خارجی سه لایه درونی، میانی و بیرونی را در بر می ‌گیرد. اجزای داخلی بینی نیز شامل شاخک‌ ها و تیغه میانی بینی می باشد. دو نوع بینی وجود دارد که از آن دو نوع می وان به بینی های استخوانی و گوشتی اشاره کرد. بینی گوشتی پوست ضخیم، چرب و استخوان کوچک و سستی دارد.

اغلب پره‌ های بینی های گوشتی باز است و سطح آن پهن می باشد. اگر دارای چنین ویژگی هایی هستید بینی شما گوشتی می باشد. بینی استخوانی دارای پوشش و پوست نازک و استخوان محکم و بزرگ می باشد. ساختار هرمی شکل بینی‌ های استخوانی معروف است. جراحی بینی روی بینی های استخوانی موفق ‌تر می باشد و توصیه می‌ شود افراد دارای بینی گوشتی از روش‌ های کوچک کردن بینی بدون جراحی استفاده کنند.

انواع بینی از نظر ساختاری

چند روش کوچک کردن بینی بدون جراحی

ماساژ بینی

یکی از راه های کوچک کردن بینی بدون جراحی ماساژ بینی می باشد. یکی از بهترین راه‌ های کوچک ‌سازی بینی در منزل ماساژ اصولی است. ماساژ علاوه بر کوچک ‌شدن بینی دارای فواید بسیاری است. از فواید آن می توان به کاهش درد سینوزیت، لیفت بینی و بهبود تنفس اشاره کرد. سعی کنید در طول روز چند بار بینی خود را به آرامی از پل بینی به سمت پایین و کناره‌ ها و بالعکس ماساژ دهید. هر ماساژ حداقل 5 دقیقه باشد.

فشار مقطعی بینی در روز

از دیگر اقدامات برای کوچکی بینی، فشار دادن بخش‌ های مختلف مانند کناره‌ ها می باشد. در طول روز سعی کنید این عمل را 3 تا 5 مرتبه تکرار کنید. اگر نوک بینی شما پهن و بزرگ است، آن‌ را با دو انگشت شست و سبابه گرفته و به سمت بالا هدایت کنید و به مدت 10 ثانیه صبر کنید. این روش را 10 بار در روز انجام دهید. شما می ‌توانید دو انگشت وسط خود را دو طرف بینی قرار دهید و 3 الی 5 بار فشار دهید.

به هیچ عنوان دست خود را وارد بینی نکنید

بزرگ شدن پره‌ های پهنای بینی با انجام این کار رخ می دهد و این مسئله منجر به خطرات فراوان از جمله بزرگ شدن بینی می ‌شود. یکی از دلایل اصلی بزرگ شدن بینی افراد دستکاری بینی می باشد.

استفاده از برخی گیره های فرم دهنده بینی

گیره های فرم دهنده بینی یکی از ابزارهایی است که به کمک آن‌ ها می ‌توان برای کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی اقدام کرد. این گیره ها به عنوان جایگزینی برای جراحی بینی مطرح شده است. این نوع گیره‌ ها فشار یکنواخت بر روی بینی وارد می کنند واین امر سبب کوچک شدن و فرم گرفتن بینی می شود. در طول روز سعی کنید 20 دقیقه گیره‌ های کوچک کننده را روی بینی قرار دهید.

ورزش

ورزش کردن دارای فواید بسیاری دارد. سعی کنید سراغ تمرینات و حرکات ورزشی نظیر یوگا بروید که برای بهبود تنفس بسیار مفید است. دم و بازدم برای تغییر شکل و فرم‌ دهی به بینی بسیار مهم می باشد. برای انجام این تمرین یک قسمت از خانه بنشینید و حالت بدن خود را آرام کنید. سعی کنید با انگشت اشاره خود راه تنفسی یکی از سوراخ‌ های بینی را به مدت 5 ثانیه ببندید و از طریق سوراخ دیگر تنفس کنید و بعد این کار را برای بینی دیگر انجام دهید. سعی کنید در طول روز 3 مرتبه این کار را انجام دهید.

تغذیه مناسب

اگر دارای بینی گوشتی هستید، توصیه می ‌شود مواد خوراکی چرب و پر کالری مانند انواع فست فود، مغزی ‌جات و تنقلات بیرونی استفاده نکنید. سعی کنید یک رژیم غذایی سالم و همه جانبه داشته باشید و اضافه وزن پیدا نکنید زیرا این موضوع تاثیر مستقیمی بر افزایش حجم بینی گوشتی دارد.

کمپرس های یخ به منظور شادابی

یکی از ساده ‌ترین روش‌ های کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی استفاده از کمپرس یخ می ‌باشد که در این روش باید یک تکه یخ را در پارچه تمیزی بگذارید و روی بینی خود قرار دهید. سعی کنید در طول روز به مدت 10 دقیقه این کار را انجام دهید تا پف بینی شما از بین برود و بینی کوچک شود.

 لبخند بزنید

سعی کنید لبخند بزنید و در حین آن روزی 20 تا 30 مرتبه نوک بینی خود را با انگشت اشاره به سمت بالا بکشید تا عضلات کناره بینی حالت بگیرند.

استفاده از برخی ماسک های خانگی

با استفاده از ماسک های خانگی می توانید به کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی بپردازید. چندین ماسک خانگی آسان وجود دارند که سبب کوچک شدن بینی می شوند. ما در این قسمت برخی از این ماسک ها را در اختیار شما قرار داده ایم، که عبارتند از:

ماسک زنجبیل

از پودر زنجبیل و آب یک مایع خمیری شکل درست کنید و آن ‌را روی نواحی مختلف بینی قرار دهید. اجازه دهید به مدت 15 دقیقه این مایع روی بینی بماند و بعد آن را بشویید. افرادی که دارای پوست حساس و نازکی هستند، بهتر است از این روش استفاده نکنند.

ماسک خمیر دندان، سرکه سیب و زنجبیل

خمیر دندان، سرکه سیب و زنجبیل را با یکدیگر ترکیب کنید و ماسک را تهیه کنید سپس آن ‌را روی بینی خود مالیده و بعد از گذشت 15 الی 30 دقیقه با آب سرد صورت خود را بشویید. به طور روزانه این کار را انجام دهید تا به نتایج دلخواه خود برسید.

چند روش کوچک کردن بینی بدون جراحی

بهترین روش ‌های کوچک کردن بینی بدون عمل در کلینیک

روش ها و تکنیک های مختلفی برای کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی وجود دارد که البته این روش ها موقتی می باشند و توسط آرایشگران و پزشکان حرفه ‌ای در کلینیک ‌های زیبایی انجام می شود. ماندگاری و اثر روش های کلینیکی از روش های خانگی پایدارتر می باشد. در ادامه برخی از این روش ها را در اختیار شما قرار داده ایم که عبارتند از:

لیزر درمانی

لیزر درمانی اغلب برای بیمارانی که دارای بینی گوشتی هستند استفاده می‌ شود. در این روش با تابش اشعه‌ های خاص به پوست بینی آن ‌را نازک و کوچک می ‌کنند. اگر از شرایط جسمی و روحی متعادل، سن مناسب، عدم داشتن دیابت و اختلال در لخته‌ های خونی برخوردار هستید می توانید برای عمل بینی با روش لیزر درمانی استفاده کنید. ناهنجاری ‌های بینی از جمله قوز بینی، فروپاشی بینی، افتادگی و بدشکلی های شایع بینی با انجام لیزر درمانی رفع می شوند. برای انجام این کار به بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید.

تزریق ژل

قبل از تزریق فیلر یا ژل باید آزمایش‌ های لازم را انجام دهید و عکس‌ های موردنظر را بگیرید. برای دریافت نتایج ماندگار باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. در کلینیک ‌های معتبر متخصص از طریق بی ‌حس کردن اطراف بینی فیلر یا ماده مخصوص به نام ژل اسید هیالورونیک را به ‌وسیله سوزن ‌های ویژه و بهداشتی به نواحی موردنیاز بینی تزریق می‌ کند. نتایجی که از تزریق ژل و فیلر به دست می آید ماندگار نیستند و هر 6 الی 12 ماه نیاز به تکرار دارند.

استفاده از دستگاه پلاسما جت

در این روش کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی از طریق دستگاه و تجهیزات پلاسما جت انجام می شود. از این روش برای رفع چروک‌ صورت نیز استفاده می شود. برای انجام پلاسما جت، بینی کاملا پاکسازی می شود و بعد از آن با دستگاه ویژه نواحی مورد نظر سوزانده می ‌شود. برای انجام این روش باید به بهترین متخصص مراجعه نمایید.

کوچک کردن بینی با آنزیم

از آنزیم برای تغییر حجم و شکل بینی استفاده می شود. این روش نیازی به بیهوشی و استراحت طولانی ندارد و روشی ایمن به شمار می رود. تزریق آنزیم به ‌دلیل نداشتن خطر و عوارض خطرناک و همچنین هزینه کم جایگزین مناسبی برای متقاضیان عمل بینی است. ماده قابل استفاده در نواحی مختلف بینی بنا به تشخیص پزشک آنزیم هیالاز یا آپاتیت کلسیم است. با مراجعه به بهترین متخصص می توانید تعداد جلسات مورد نیاز را از ایشان بپرسید.

کوچک کردن بینی با نخ

اگر بینی شما شکل افتاده داشته باشد از نخ لیفت استفاده می شود و پزشک با ایجاد سوراخ‌ های کوچک در نواحی بینی نخ لیفت جذبی را وارد حفره‌ ها می کند و آن را به سمت بالا می کشد. برای این روش از نخ بخیه استفاده می ‌شود که قابل جذب باشد و نتایج پایدار و طبیعی و همچنین دوران نقاهت سریع برای فرد داشته باشد.

بهترین روش ‌های کوچک کردن بینی بدون عمل در کلینیک

مراقبت‌ های بعد از کوچک کردن بینی بدون جراحی

برای رسیدن به نتایج بسیار مطلوب افراد باید سعی کنند بعد از انجام کوچک کردن بینی بدون جراحی مراقبت هایی را انجام دهند. برخی از اقدامات بعد از انجام کوچک کردن بینی عبارتند از:

  • بعد از انجام تزریق آنزیم یا کلسیم به هیچ عنوان نباید بینی خود را ماساژ یا فشار دهید. سعی کنید به بینی دست نزنید.  
  • داروهای تجویز شده از سوی پزشک باید به طور مرتب مصرف شوند و هیچ دارویی را خود سرانه استفاده نکنید.
  • بعد از انجام این روش ها شرکت مداوم و مرتب در جلسات معاینه و اصلاح فرم بینی ضروری است.
  • سعی کنید تا 24 ساعت بینی خود را نشویید و برای دریافت نتایج بهتر و کامل ‌تر صبور باشید.
  • سعی کنید از دخانیات و مشروبات الکلی استفاده نکنید زیرا ممکن است برای شما عوارض داشته باشد.
  • هنگام استراحت و خواب سعی کنید روی صورت نخوابید تا فشاری به بینی شما وارد نشود.

ویژگی های بهترین جراح بینی

برای انجام کوچک کردن بینی باید سعی کنید به بهترین و با تجربه ترین پزشک مراجعه کنید. ما در این قسمت برخی از ویژگی های بهترین جراح بینی را در اختیار شما قرار داده ایم که عبارتند از:

  • اولین و مهم ترین ویژگی بهترین جراحی بینی داشتن تخصص و مدرک در زمینه فعالیت خود می باشد. سعی کنید به جراحی مراجعه کنید که دارای مدرک باشد.
  • از دیگر ویژگی ها که بسیار حائز اهمیت می باشد تجربه و سابقه کاری پزشک می باشد. اگر به پزشکی مراجعه نمایید که دارای تجربه بسیاری است، قطعا به نتایج مطلوبی خواهید رسید.
  • بهترین جراح بینی دارای برخوردی بسیار محترمانه با مراجعین خود می باشد. به پزشکی مراجعه کنید که برخورد خوبی با مراجعه کنندگان داشته باشد و به تمامی سوالات آنان به خوبی پاسخ دهد.
  • بهترین جراح بینی در کلینیک مجهزی مشغول فعالیت است که دارای تجهیزات بسیار پیشرفته و مناسبی برای ارائه خدماتی با کیفیت بسایر بالا به مراجعین است.

کلام آخر

برای این که بتوانید به کوچک کردن بینی بدون نیاز به عمل جراحی بپردازید باید نوع و ساختار بینی خود را به خوبی بشناسید. اجزای بینی به دو قسمت داخلی و خارجی تقسیم می ‌شوند که اجزای خارجی سه لایه درونی، میانی و بیرونی را در بر می ‌گیرد. اجزای داخلی بینی نیز شامل شاخک‌ ها و تیغه میانی بینی می باشد. دو نوع بینی وجود دارد که از آن دو نوع می وان به بینی های استخوانی و گوشتی اشاره کرد. سعی کنید داروهای تجویز شده از سوی پزشک را به طور مرتب مصرف کنید و هیچ دارویی را خود سرانه استفاده نکنید.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با مطالبی درباره کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد وارد سایت شوید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

source

توسط blogcheck.ir