در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز آشنا کنیم. خال ها زائده هایی روی پوست هستند که معمولاً به رنگ قهوه ای یا سیاه می باشند و می توانند به صورت صاف یا برجسته روی پوست شما ظاهر شوند. در حالی که، خال های سرطانی باید برداشته شوند، خال های خوش خیم نیازی به درمان خاصی ندارند. با این حال، ممکن است به دلیل ظاهر ناخوشایند، تمایل داشته باشید خال های خوش خیم خود را نیز بردارید. برداشتن خال یک کار تخصصی است از این رو، نیاز است تا در انتخاب پزشک و مرکز ارائه دهنده ی این خدمات دقت کنید.

خال چیست؟

خال ها نتیجه ی رشد معمول پوستی هستند و توسط سلول های رنگدانه ای به نام ملانوسیت ها ایجاد می شوند و معمولا در امتداد پوست به صورت خوشه مانند کنار یکدیگر جمع می شوند. خال ها به صورت لکه های قهوه ای کوچک بوده و می توانند در هر جایی از بدن ظاهر شوند. به زبان ساده تر، هنگامی که ملانوسیت ها در کنار هم قرار می گیرند، خال ایجاد می شود. برخی از خال ها در بدو تولد وجود دارند، در حالی که خال های دیگر از دوران کودکی رشد می کنند. هنگامی که خال از بدو تولد وجود داشته باشد، اغلب به آن “خال مادرزادی” گفته می شود.

اکثر خال های غیر سرطانی، تا قبل از 25 سالگی روی پوست خود را نشان می دهند. زمانی که فردی به سن بلوغ می رسد، داشتن چندین خال اتفاق معمول و رایجی است. در واقع، هر فرد به طور متوسط بین 20 تا 40 خال روی بدن خود دارد. یک راه مطمئن برای پنهان کردن خال ها، بدون عارضه و جراحی، پوشاندن آن ها با آرایش است. لازم به یادآوریست اگر موهایی از خال شما بیرون روییده است، قیچی کردن یا کندن آن برای شما بی خطر خواهد بود.

تفاوت خال های سرطانی و غیر سرطانی

بیشتر خال ها خطرناک نیستند و طبیعی است که در طول زندگی به عنوان بخشی از روند طبیعی افزایش سن، تغییر پیدا کنند. به بیان دیگر، برخی از خال ها می توانند به سرطان پوست تبدیل شوند. با این حال، برداشتن تمام خال ها به عنوان یک رویکرد “پیشگیرانه” روش رایجی به شمار نمی آید. اگر متوجه هر یک از موارد زیر در مورد خال های خود شده اید، بهتر است برای اطمینان از خوش خیم بودن آن، به پزشکان متخصص مانند بهترین دکتر پوست در شیراز مراجعه کنید:

  • خال نامتقارن باشد.
  • مرزهای خال نامنظم باشد.
  • قطر خال از مداد پاک کن بزرگتر باشد.
  • خال اخیراً از نظر رنگ، شکل یا اندازه تغییر کرده باشد.
  • خال در بزرگسالی یا بعد از 25 سالگی ظاهر شده باشد.
  • رنگ خال در دائما تغییر می کند یا اخیراً تغییر کرده باشد.

انتخاب بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز

هرگز نباید خال خود را در خانه بردارید. برداشتن خال باید توسط یک پزشک متخصص مانند بهترین دکتر پوست و مو در شیراز انجام شود، که می تواند آن را برای بررسی سرطانی بودن به بهترین آزمایشگاه در شیراز بفرستد. در واقع، قبل از این که هر گونه درمان خانگی را برای برداشتن خال های خود امتحان کنید، باید با پزشک متخصص در مورد گزینه های درمانی مشورت کنید. معمولاً پزشک می تواند خال را در طی یک جلسه ی ویزیت عادی در مطب، بهترین کلینیک زیبایی در شیراز یا بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز بردارد.

ابتدا متخصص پوست در بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز خال را به صورت بصری بررسی می کند، تا مشخص کند، آیا این خال دارای علائمی از ملانوما یا تومور بدخیم پوستی هست یا خیر. در مرحله بعد، متخصص پوست شما معمولاً خال را با برش، لیزر یا اصلاح جراحی از بین می برد. در هر صورت، متخصص پوست خال شما را از نظر سرطان پوست، آزمایش می کند. گاهی اوقات یک جلسه ی ویزیت مجدد برای تکمیل فرایند برداشتن خال ضروری است. در این مقاله با روش های برداشتن خال در بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز آشنا خواهید شد.

همان طور که گفته شد، در صورت لزوم، متخصص پوست در بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز می تواند خال برداشته شده را از نظر سرطانی بودن ارزیابی و بررسی کند. در این حالت، پزشک می‌ تواند بیوپسی انجام دهد، که عبارت است از برداشتن یک تکه کوچک از خال برای آزمایش زیر میکروسکوپ جهت بررسی سرطانی بودن آن. اگر سابقه ی سرطان پوست دارید، یا زمینه ارثی و خانوادگی در سابقه پزشکی شما وجود دارد، متخصص پوست در بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز، ممکن است غربالگری های دوره ای را برای شما تجویز کند.

10 تا از بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز را بشناسید!

روش های برداشتن خال

اگر متخصص پوست در بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز به سرطانی بودن خال مشکوک  باشد، بیوپسی انجام می شود؛ از خال برای ارزیابی بیشتر و تعیین نیاز به درمان بیشتر، نمونه برداری انجام می شود. از سوی دیگر، درمان های خانگی برای برداشتن خال مؤثر نیستند و برخی از آن ها حتی می توانند خطرناک باشند. اگر خال خوش خیم است و به دلایل صرفاً زیبایی برداشته می شود، چندین گزینه برای برداشتن آن در بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز وجود دارد؛ از جمله:

  • کرم های موضعی رفع خال: برای خال های صاف، کرم های لایه بردار یا سفید کننده ممکن است به کاهش ظاهر خال در طول زمان کمک کنند. مشاوره با متخصص پوست در بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز می تواند به شما کمک کند، تصمیم بگیرید آیا این روش برای برداشتن خال در مورد شما مناسب است یا خیر.
  • لایه برداری شیمیایی: لایه برداری شیمیایی عمقی ممکن است بتواند، ظاهر خال های صاف را کاهش دهد. در این روش با لایه برداری لایه های بالایی پوست، سلول های جدیدتر پوست تشکیل می شوند. در واقع، لایه برداری شیمیایی می تواند ابزار مؤثری برای اصلاح تغییر رنگ باشد، اگرچه ممکن است به بیش از یک بار مراجعه به بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز نیاز داشته باشید.
  • درمان های لیزری: درمان های لیزری با هدف قرار دادن سلول های ملانوسیت و رفع تغییر رنگ در پوست، خال های صاف را، روشن می کنند. اشعه لیزر توسط سلول های تولید کننده ملانین جذب می شوند و در اثر گرما از بین می روند. لیزر درمانی برای افرادی که پوست روشن و خال های تیره دارند بهترین نتیجه را دارد. ممکن است قبل از برداشتن کامل خال نیاز به چندین جلسه ویزیت در بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز باشد. مشابه لایه برداری شیمیایی، این روش عمدتاً برای کمتر شدن ظاهر خال، استفاده می شود.
روش های برداشتن خال
  • سوزاندن: خال های کوچک و غیر سرطانی را می توان از طریق کوتریزاسیون برداشت. ابتدا یک بی حس کننده موضعی برای از بین بردن درد روی ناحیه ی مورد نظر اعمال می شود. سپس جراح خال را از روی سطح پوست تراشیده و با استفاده از یک دستگاه کوچک آخرین لایه ها را  می سوزاند و از رشد مجدد خال جلوگیری می کند.
  • کرایوسرجری: سرما درمانی شبیه کوتریزاسیون است؛ اما از سرما در مقابل گرما برای برداشتن خال استفاده می کند. خال ها با نیتروژن مایع منجمد می شوند که باعث مرگ سلول ها می شود. در عرض 1-6 هفته پس از مراجعه به بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز، خال به خودی خود می افتد.
  • برش: این روش برداشتن خال با جراحی است و به بخیه نیاز دارد و خال را با یک اسکار خطی جایگزین می کند. این روش به عنوان جراحی درمانی، در درجه اول برای خال های برجسته استفاده می شود، تا اطمینان حاصل شود که دیگر بر نمی گردند.
  • شیو: در این روش مانند زدن شیو ریش یا تیغ، خال به صورت همسطح با پوست برداشته می شود و یک زخم کوچک گرد باقی می گذارد. این روش اغلب برای خال های نازک یا سطحی استفاده می شود.

بهبودی پس از برداشتن خال

با توجه به روش برداشتن خال، پزشک ممکن است با چند بخیه در محل برداشت یا با استفاده از یک بانداژ کوچک، زخم را بپوشاند. دستورالعمل های مراقبت های بعداز برداشتن خال، جهت کاهش جای زخم و اطمینان از بهبودی در بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز به شما داده می شود. در حالی که ممکن است در هفته اول مقداری حساسیت خفیف در ناحیه وجود داشته باشد، بیماران معمولاً می توانند بلافاصله به فعالیت روزانه بازگردند.

مدت زمان بهبودی کامل شما به اندازه خالی که برداشته اید و سلامت عمومی و سن شما نیز بستگی دارد؛ در واقع، افراد جوان زودتر بهبود می یابند. اگر پس از درمان برخی از سلول های خال باقی بمانند، می توانند دوباره رشد کنند. البته، به طور کلی، برداشتن خال زمانی که توسط پزشک ماهر و با تجربه در بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز انجام شود، دائمی خواهد بود.

بهبودی پس از برداشتن خال

نکاتی برای به حداقل رساندن جای زخم

برداشتن خال با جراحی باعث ایجاد یک اسکار کوچک می شود. برای اکثر افراد، این اسکار به مرور زمان محو می شود تا جایی که کاملاً غیر قابل تشخیص می شود. برای به حداقل رساندن جای زخم، موارد زیر را رعایت کنید:

  • توصیه های پزشک پس از درمان را تا حد امکان به دقت دنبال کنید.
  • محل برش را تا زمانی که در حال بهبودی هستید، تمیز و مرطوب نگه دارید.
  • اجازه دهید پوسته ها به خودی خود شکل بگیرند و بیفتند (بدون دخالت شما، چیدن یا کشیدن).
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در حین بهبودی خودداری کنید، تا خطر تیره شدن دائمی بافت اسکار را کاهش دهید.

پس از برداشتن بخیه ها و از بین رفتن پوسته ها، روزی دو بار به آرامی محل را ماساژ دهید؛ به طور کلی، برداشتن خال غیر سرطانی یک روش ایمن و سریع در بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز است. در واقع، برداشتن خال بدون توجه به روش مورد استفاده، یک روش نسبتاً ایمن است. از جمله خطرات عفونت، خونریزی بیش از حد، و زخم نادر می باشد.

کلام آخر

احتمالاً شما نیز مانند اکثر افراد بیش از یک مورد خال، روی صورت و بدن خود دارید. خال ها حاصل رشد معمولی پوست هستند. بیشتر خال ها به جز خال های سرطانی، بی ضرر بوده و جای نگرانی درباره ی آن ها نیست. اما اگر از تأثیر آن بر ظاهرتان خوشتان نمی آید، یا اگر در اثر مالش به لباس هایتان، تحریک می شوند، برداشتن خال یک گزینه درمانی مناسب است. همچنین، از آنجایی که هرگونه تغییر در خال می تواند نشانه سرطان پوست در حال پیشرفت باشد، ضروری است به بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز جهت بررسی بیشتر، مراجعه کنید.

سایت جراحتو سعی بر آن داشته تا شما را با  بهترین مرکز برداشتن خال در شیراز آشنا کند؛ از شما سپاسگزاریم که تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید. در صورت داشتن سؤال و تمایل به دریافت مشاوره می توانید با شماره تلفن های مذکور تماس حاصل فرمایید.

4.5/5 – (14 امتیاز)

source

توسط blogcheck.ir