ما در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با بهترین دکتر کلیه در ایران آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را در رابطه با بیماری کلیه در اختیار شما قرار دهیم. با در نظر داشتن به این موضوع که کلیه ها عضو حیاتی بدن محسوب می شوند و عملکرد آن ها بر سلامتی عمومی بدن تاثیرگذار می باشند، از این رو بسیار ضروری است که در صورت بروز هرگونه درد و یا علائمی که منجر به وجود بیماری کلیه می گردد، سریعا به سراغ بهترین دکتر کلیه در ایران بروید و تحت درمان های لازم قرار بگیرید تا از مشکلات حادتر جلوگیری به عمل آورید.

دستگاه ادراری از کلیه ها ،حالب ، مثانه و مجرای ادرار تشکیل شده است .اگر عفونت ها، مثانه و مجرای ادراری را درگیر کنند در عین حال می توانند حالب و کلیه ها را هم درگیر کنند در مقاله های قبل لیست بهترین دکتر مجاری ادراری در ایران را جمع آوری کرده ایم تا با مراجعه به این مقاله بتوانید بهترین دکتر در این زمینه را انتخاب کنید.

عفونت ادراری می تواند در هر نقطه ای از مجاری ادراری شما اتفاق بیفتد. دستگاه ادراری شما از کلیه ها ، حالب ، مثانه و مجرای ادرار تشکیل شده است. اکثر عفونت ها فقط مجرای ادراری و مثانه را در قسمت تحتانی درگیر می کنند. با این حال ، عفونت ها می توانند حالب و کلیه ها را در قسمت فوقانی نیز درگیر کنند. اگرچه عفونت های دستگاه ادراری فوقانی نادرتر از عفونت های دستگاه ادراری تحتانی هستند ، اما معمولاً شدیدتر نیز هستند.

بیماری کلیوی چیست؟

کلیه ها عضو حساس و حیاتی بدن به حساب می آیند که وظایف بسیار مهمی را در بدن ایفا می کنند، از جمله وظایف کلیه ها عبارتند از: تصفیه سازی خون، بیرون راندن مواد زائد موجود در بدن، ساختن ویتامین های ضروری بدن، تولید سازی هورمون های موثر در تنظیم فشار خون و هم چنین مقدار مواد مغزی از قبیل کلسیم و پتاسیم را کنترل و تنظیم می کنند.

نکته قابل توجه در رابطه با بیماری کلیوی این است که در صورت بروز هرگونه مشکلی، باید سریعا تحت درمان های لازم به وسیله بهترین دکتر کلیه در ایران قرار بگیرید و ایشان از پیامدهای بعدی جلوگیری نمایند. در صورتی که بیماری کلیه ها ادامه یابند و درمان نگردند، منجر به نارسایی کلیه و حتی مرگ فرد می شوند.

لازم به ذکر است که بیماری کلیوی در معدود مواقعی منجر به مرگ فرد می شود و در زمان های حساس و در اوج بیماری بهترین دکتر کلیه در ایران، پیوند کلیه را به بیمار توصیه می کند.

بیماری کلیوی چیست؟

عوامل موثر در تشکیل سنگ کلیه

بزرگترین عامل خطر برای تشکیل سنگ کلیه، ادرار کردن کمتر از یک لیتر در روز است. به همین دلیل سنگ کلیه در نوزادان نارس که مشکلات کلیوی دارند شایع است. با این حال، سنگ کلیه بیشتر در افراد 20 تا 50 ساله ایجاد می شود. عوامل مختلفی خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهند. در ایالات متحده، افراد سفیدپوست بیشتر از سیاه پوستان در معرض ابتلا به سنگ کلیه هستند.

جنسیت نیز در این امر دخیل است. طبق گزارش موسسه ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی (NIDDK)، مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا به سنگ کلیه هستند. سابقه تشکیل سنگ کلیه خطر را افزایش می دهد. سابقه سنگ کلیه در یکی از اعضای خانواده نیز به همین صورت است. سایر عوامل پرخطر عبارتند از:

  • کم آبی بدن
  • چاقی
  • غذای غنی از پروتئین، نمک و گلوکز
  • بیش فعالی غده پاراتیروئید
  • جراحی بای پس معده
  • بیماری های التهابی معده که باعث افزایش جذب کلسیم می شود.
  • مصرف داروهایی مانند دیورتیک های تریامترن، داروهای ضد صرع و آنتی اسیدهای حاوی کلسیم
عوامل موثر در تشکیل سنگ کلیه

پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه

هیدراتاسیون کلید پیشگیری است. به اندازه کافی آب بنوشید تا حدود 2.6 لیتر ادرار در روز دفع شود. افزایش ادرار به تصفیه کلیه کمک می کند. برای افزایش مصرف مایعات می توانید به جای آب، آبجو زنجبیل، لیموناد و آبمیوه بنوشید. اگر سطح سیترات پایین دلیل تشکیل سنگ کلیه باشد، آب سیترات به جلوگیری از تشکیل سنگ کمک می کند. مصرف تا حد امکان غذاهای غنی از اگزالات و کاهش مصرف نمک و پروتئین حیوانی خطر تشکیل سنگ کلیه را کاهش می دهد.

متخصص اورولوژی می تواند داروهایی را برای جلوگیری از تشکیل سنگ های کلسیمی و اسید اوریک تجویز کند. اگر تا به حال سنگ کلیه داشته اید یا در معرض خطر ابتلا به آن هستید، با پزشک خود در مورد بهترین روش های پیشگیری صحبت کنید.

روش های شناسایی بهترین دکتر کلیه در ایران

راه های بسیاری برای شناسایی بهترین دکتر کلیه در ایران وجود دارد که شما را در یافتن پزشک موردنظر یاری می رساند. با توجه به این موضوع که بیماری کلیه بسیار حساس و مهم و در عین حال خطرناک می باشد، از این رو تشخیص و درمان به موقع آن جزء اولویت های سلامتی به حساب می آید، از این رو نیاز است که پیش از اقدام هر عملی، ابتدا بهترین دکتر کلیه در ایران را بشناسید و سپس برای درمان به ایشان مراجعه نمایید. بر همین اساس برخی از روش های شناسایی بهترین دکتر کلیه در ایران را برای شما بیان می کنیم، از جمله این روش ها شامل موارد زیر می باشد:

  1. یکی از ابتدایی ترین روش ها، تحقیقات محلی می باشد که به کمک اطرافیان و آشنایان و یا اقوام می توانید به پزشک موردنظر دست یابید. اما نکته قابل توجه در رابطه با تحقیق محلی این است که در برخی مواقع این روش کارساز نمی باشد و شما را دچار تردید و مشکلاتی می کند. بنابراین این روش بسیار مورد تایید واقع نشده است.
  2. گام بعدی در یافتن بهترین دکتر کلیه در ایران این است که از فضای مجازی هم چون گوگل و اینستاگرام استفاده کنید و از ویژگی های این روش می توان به مقایسه نمودن تجربه و مهارت پزشکان با یکدیگر و هم چنین مشاهده خدمات قابل ارائه آن ها اشاره نمود.
  3. در آخرین گام، این امکان وجود دارد که ابتدا پزشک عمومی و یا پزشک خانوادگی شما از وجود بیماری های مرتبط با کلیه شما باخبر شده باشد و در نهایت شما را به پزشک متخصص کلیه ارتقا دهد. به همین دلیل بهتر است که در چنین مواقعی از پزشک عمومی خود، در شناسایی بهترین دکتر کلیه در ایران کمک بگیرید.

ویژگی بهترین دکتر کلیه در ایران:

❤ سابقه و تجربه بهترین دکتر کلیه در ایران باید در زمینه تخصص خود سابقه و تجربه خوبی داشته باشند.
✅ فعالیت زیر نظر وزارت بهداشت بهترین پزشک متخصص باید زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت کنند و دارای پروانه طبابت باشند.
❤ مدرک تحصیلی بهترین دکتر کلیه در ایران باید از بهترین و معتبرترین دانشگاه ها فارغ التحصیل شده باشند.
✅ اطلاعات بروز پزشک متخصص باید همیشه در تلاش باشد تا اطلاعات علمی خود را بروز کند تا بتواند بهترین خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه بدهد.

10 تا از بهترین دکتر کلیه در ایران را بشناسید!

دکتر سید امین میرصادقی

دکتر سید امین میرصادقی

از جراحان برتر و نخبه ی ارولوژی ( کلیه مجاری ادراری و تناسلی ، ناباروری ) که دارای شهرت جهانی بوده و تنها متخصص ارولوژی ایرانی که مدال المپیاد زیست شناسی را در کارنامه ی خود دارند.
جزو نفرات برتر پزشکی عمومی دانشگاه تهران بودند که به صورت استریت ( بدون گذراندن طرح پزشکی عمومی) با رتبه ی برتر وارد رشته ی جراحی ارولوژیِ در قطب ارولوژی ایران (دانشگاه شهید بهشتی تهران و بیمارستان لبافی نژاد) شدند . از نفرات برتر بورد جراحی ارولوژی در ایران و عضو انجمن ارولوژی آسیا و اروپا و انجمن نخبگان ایران میباشند .
دکتر میرصادقی جزو پنج پزشک ایرانی بودند که به دلیل نخبگی موفق به گذراندن طرح پزشکی خود دربیمارستان بقیه الله تهران شده اند و به جهت فرهنگ سازی در مورد بیماری های مردان پرمخاطب ترین ارولوژیست ایران در اینستاگرام و یوتیوب میباشند.
انجام بیشترین جراحی های فوق تخصصی تعبیه پروتز آلت به جهت درمان مشکلات عدم نعوظ در ایران باعث شده که ایشان جزو برترین پزشکان ارولوژیست در خاورمیانه قرار گیرد و از این رو دکتر کریستوف لورنز مالک و موسس کمپانی مشهور تجهیزات پزشکی ZSI سوییس به جهت دیدار با ایشان در بهمن 99 به ایران آمده و در یکی از جراحی های پروتز آلت توسط دکتر میرصادقی در بیمارستان کسری تهران دستیار ایشان بوده اند.
بر اساس نظر سنجی های انجام شده ٬ ایشان برترین پزشک جراح ارولوژی و جراحی پروستات و کلیه و مجاری ادراری و تناسلی در ایران شناخته می شوند.

خدمات :

  • جراحی های تومورهای مثانه ، کلیه ، مجرار ادراری
  • جراحی و درمان مشکلات ، تومور ها و سرطان پروستات ( جراحی بدون برش )
  • جراحی پروتز آلت تناسلی و درمان عدم نعوظ در آقایان
  • جراحی و درمان مشکلات تکرار و بی اختیاری و اختلالات ادراری در بانوان و آقایان
  • جراحی اسفنکتر مثانه به جهت درمان بی اختیاری ادراری
  • جراحی ، درمان و پیشگیری از سنگ های کلیه و مجاری ادراری ( جراحی بدون برش )
  • درمان شب ادراری اطفال
  • جراحی درمان کجی و انحراف آلت تناسلی در اقایان
  • جراحی و درمان مشکلات و ناهنجاری ها و جابجایی مجراری ادرار ( هایپوسپادیاس )
  • درمان ناتوانی جنسی آقایان
  • درمان زگیل و تبخال و بیماریهای تناسلی و جنسی مردان و زنان
  • درمان و جراحی بیماری ها و توده های بیضه ، واریکوسل ، هرنی ، فتق
  • جراحی وازکتومی و برگشت وازکتومی اقایان
  • درمان مشکلات ناباروری اقایان ( جراحی آزو اسپرم )

آدرس :

تهران ، میدان آرژانتین ، خیابان بیهقی ، کوچه دهم بیهقی ، پلاک 11 ، طبقه اول ، واحد 3

تلفن تماس :

021-28421441

اینستاگرام: dr.mirsadeghi

وب سایت: drmirsadeghi.com

دکتر مجتبی عاملی

دکتر مجتبی عاملی

دکتر مجتبی عاملی متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری میباشد. ایشان فوق تخصص اندواورلوژی و لاپاراسکوپی هستند. ایشان عضو بنیاد ملی نخبگان هستند.تحصیلات فوق تخصصی اندواورولوژی و اورولاپاراسکوپی را در بیمارستان هاشمی نژاد تهران در سال 1397 گذراندند . ایشان عضو انجمن اندواورولوژی جهانی و انجمن اورولوژی و اندواورولوژی ایران هستند.

خدمات دکتر مجتبی عاملی:

  • جراحی لیزری سنگ های کلیه
  • جراحی پروستات
  • درمان ناباروری
  • درمان ناباروری و اختلالات جنسی
  • ختنه نوزادان و کودکان
  • جراحی لاپاراسکوپی بیماران کلیوی
  •  جراحی واریکوسل، فتق، عدم نزول بیضه کودکان
  • جراحی  سنگ حالب(TUL)

آدرس: تهران، میدان ونک، چهارراه جهان کودک ابتدای جردن، کوچه صانعی، ساختمان پزشکان نور، طبقه سوم

شماره تماس:
09054399504

اینستاگرام: zibai_hermin

وب سایت: dr-ameli.ir

دکتر علیرضا عابدی

دکتر علیرضا عابدی

دکتر علیرضا عابدی، متخصص اورولوژی با تجربه و دارای مدرک بورد تخصصی از دانشگاه تهران می‌ باشند. ایشان عضو انجمن اورولوژی ایران و اروپا و مرکز تحقیقات بیماری‌ های کلیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند و هم‌چنین به عنوان عضو تیم پیوند کلیه در همین دانشگاه فعالیت می‌ کنند. دکتر عابدی با داشتن تجربه‌ ای بی‌ نظیر و تخصص در اورولوژی، آماده ارائه بهترین خدمات و مراقبت‌ ها به شما است.

خدمات:

  • درمان نارسایی کلیه
  • اورولوژی کودکان
  • درمان سنگ کلیه
  • جراحی ترمیمی و بی اختیاری ادراری مردان
  • درمان آندوسکوپیک و جراحی تومورها و سرطان های دستگاه ادراری

آدرس: اصفهان، خیابان شمس آبادی، ابتدای کوی عالم، مجتمع تجاری عالم آرا، طبقه 1، واحد 103

شماره تماس: 03132242597

دکتر مسعود هاشمی

دکتر مسعود هاشمی

دکتر مسعود هاشمی، بهترین متخصص اورولوژی در شهر شیراز هستند و با تجربه و تخصص در این حوزه به مراقبت و درمان مشکلات کلیه و مجاری ادراری می‌ پردازند. ایشان با استفاده از دستگاه‌ ها و تکنیک‌ های بروز اورولوژی، تمام تلاش خود را به کار می‌ گیرند تا به سلامتی و بهبودی کامل بیماران کمک کنند و با داشتن مهارت‌ های برتر و آگاهی از آخرین پیشرفت‌ ها در زمینه اورولوژی بهترین درمان‌ ها را ارائه می‌ دهند.

خدمات:

  • درمان سرطان پروستات
  • درمان عفونت کلیه
  • درمان سنگ کلیه
  • درمان ناباروری
  • درمان سرطان مثانه 

آدرس: شیراز، بلوار چمران، نرسید به بیمارستان حافظ، جنب بانگ پاسارگاد، ساختمان آریا

شماره تماس: 07136291217

دکتر سامان علیزاده

دکتر سامان علیزاده

دکتر سامان علیزاده، متخصص اورولوژی می‌ باشند و مدرک انجام TRUS بیوپس پروستات را نیز اخذ کرده‌اند و بهترین مراقبت‌ ها و راهکارهای پزشکی را برای شما فراهم می‌ آورند. ایشان با گذراندن دوره‌های تکمیلی متعدد در زمینه‌های ناباروری، پیوند کلیه و بیماری‌ های پروستات به ارائه خدمات درمانی گسترده به بیماران می‌ پردازند.

خدمات:

  • درمان سنگ کلیه
  • درمان عفونت کلیه
  • درمان بی اختیاری ادراری
  • درمان بیماری‌های مقاربتی
  • درمان ناباروری

آدرس: مشهد، بلوار احمد آباد، خیابان پرستار، کوچه پرستار 1، ساختمان سروش

شماره تماس: 05138456779

دکتر مسعود عبادی

دکتر مسعود عبادی

دکتر مسعود عبادی، متخصص، جراح و بنیانگذار اولین مرکز سنگ شکنی برون اندامی (ESWL) در استان قزوین، بهترین مراقبت‌ ها و راهکارهای پزشکی را برای شما فراهم می‌ آورند. ایشان به عنوان موسس اولین مرکز سنگ شکنی برون اندامی (ESWL) در استان قزوین و مدیرعامل و رئیس بیمارستان پاستور قزوین هستند و با تجربه و تخصص خود در زمینه جراحی کلیه، مجاری ادراری و لاپاراسکوپی در خدمت شما عزیزان می‌ باشند.

خدمات:

  • درمان سنگ کلیه
  • درمان سنگ حالب
  • درمان سنگ مثانه
  • درمان سرطان بیضه
  • درمان پروستات

آدرس: قزوین، بلوار شمالی (مدرس)، بالاتر چهار راه محمد رسول الله، نبش کوچه سیم بر، ساختمان پزشکان آرام

شماره تماس: 02833355706

دکتر علی طهرانچی

دکتر علی طهرانچی

دکتر علی طهرانچی، فوق تخصص جراحی سرطان‌ های دستگاه ادراری و جراح کلیه و مجاری ادراری هستند. ایشان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه می‌ باشند و هم‌چنین پژوهشگر برتر دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در سال 1391 بوده‌ اند و با اخذ مدرک فلوشیپ جراحی سرطان‌ های ادراری از دانشگاه علوم پزشکی تهران و اخذ رتبه دانشیاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به ارائه خدمات درمانی موثر می‌ پردازند.

خدمات:

  • درمان سرطان پروستات
  • درمان بیماری‌های کلیه
  • درمان سنگ کلیه
  • درمان تنگی مجاری ادراری
  • درمان ناباروری

آدرس: ارومیه، خیابان حسنی، مجتمع فریال، طبقه 1

شماره تماس: 07733488277

دکتر احسان قانعی

دکتر احسان قانعی

دکتر احسان قانعی، جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری در کرمان می‌ باشند. ایشان با دقت و حساسیت بالا به درمان بیماری‌ های کلیه و انجام مشاوره‌ های بعدی برای هر بیمار می‌ پردازد. دکتر قانعی در جراحی تومور‌های کلیه و هم‌چنین تومور‌های بیضه مهارت و تبحر بی‌ نظیری دارند و بهترین خدمات درمانی را به شما مراجعه‌ کنندگان عزیز ارائه می‌ دهند.

خدمات:

  • عمل سنگ کلیه
  • جراحی تومور های کلیه
  • درمان عفونت‌های ادراری
  • مشکلات  ادراری و بی اختیاری
  • جراحی تومور های بیضه

آدرس: کرمان، چهار راه طهماسب آباد، خیابان جهاد، حدفاصل کوچه 3 و 7 جهاد، ساختمان باران، طبقه 5، واحد 510

شماره تماس: 09012334686

دکتر محمد هادی قیومی

دکتر محمد هادی قیومی

دکتر محمد هادی قیومی، فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران هستند و تخصص خود را در جراحی کلیه و مجاری ادراری و دستگاه تناسلی (نازایی) اخذ نمودند. ایشان بهترین مراقبت‌ ها و راهکارهای پزشکی را برای بیماران خود انجام می‌ دهند و با تجربه و تخصص خود به مراقبت‌ های ویژه و حرفه‌ای در این حوزه می‌ پردازند.

خدمات:

  • درمان سنگ کلیه
  • درمان بیماری های پروستات
  • درمان اختلالات مادرزادی
  • درمان عفونت‌های مقاربتی
  • درمان ناباروری در مردان

آدرس: اهواز، کیانپارس، پهلوان غربی، ساختمان نگین پارس، طبقه 4، واحد 2

شماره تماس: 09392682957

دکتر میترا بصیرت نیا

دکتر میترا بصیرت نیا

دکتر میترا بصیرت نیا متخصص کلیه می باشند و مشکلات کلیه در کودکان را نیز درمان می کنند. ایشان مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه علوم پزشکی شیراز دریافت کرده اند و فارغ التحصیل شدند و مدرک تکمیلی خود را از کانادا دریافت کرده اند و جزء یکی از بهترین دکتر کلیه در ایران می باشند.

خدمات:

  • سنگ کلیه
  • درمان شب ادراری
  • درمان عفونت
  • پیوند کلیه

آدرس: شیراز، خیابان معدل شرقی، حدفاصل 20 متری و صورتگر ، روبروی اداره کل آموزش و پرورش، ساختمان شاهپرک 4، طبقه 1

شماره تماس: 07132349712

علائم هشدار دهنده بیماری کلیوی چیست؟

این امکان وجود دارد که علائم و نشانه هایی در فرد پدیدار گردد که در نهایت به دنبال بیماری کلیوی ایجاد شده و بهترین دکتر کلیه در تهران و ایران با مشاهده این علائم به تشخیص بیماری می پردازد. از جمله این علائم هشدار دهنده به شرح زیر می باشد:

  1. وجود خون در ادرار
  2. تکرر ادرار به ویژه در شب هنگام
  3. فشار خون بالا
  4. ادرار نمودن همراه با درد
  5. افزایش سطح کراتینی در خون

بیماری های مرتبط با کلیه و مثانه

بهترین دکتر کلیه در ایران خاطر نشان می کند که بیماری هایی وجود دارد که بر روی مجرای ادراری و مثانه فرد تاثیر می گذارند و مشکلات جدی را پدید می آورند و این مشکلات در اثر عوامل متعددی ایجاد می شوند که از جمله این دلایل شامل: آسیب و ضربه به مثانه، صدمات ایجاد شده در بخش کمر، سکته مغزی، وجود بیماری هایی هم چون دیابت و مولتیپل اسکلروزیس که تاثیرگذار بر روی اعصاب  هستند. در ادامه برخی دیگر از بیماری های مرتبط با کلیه و مثانه را برای شما بیان می کنیم:

عفونت های موجود در دستگاه ادراری: وجود عفونت در قسمت مجاری ادراری در خانم ها و آقایان بسیار شایع و زیاد می باشد و مشکلات بسیاری را نیز ایجاد نمی کند. عفونت در بخش مثانه در برخی مواقع ممکن است مشکل ساز باشد و منجر به تکرر ادرار، سوزش ادرار، درد در حین ادرار و نیاز شدید و پی در پی در دفع ادرار می باشد.

احتباس ادرار: در صورتی که در طی زمان های طولانی ادرار خود را نگه دارید و اقدام به تخلیه آن نکنید، رفته رفته مشکلاتی را برای شما ایجاد می کند و ادرار باقی مانده در مثانه منجر به بیماری عفونت ادراری می گردد. اگر این مشکل ادامه داشته باشد، ممکن است حادتر شود و بهترین دکتر کلیه در ایران خاطر نشان می کند که این مشکل با گذشت زمان شدید تر می شود و سبب انسداد یا آسیب به مجاری ادرار و یا قسمت گردنی مثانه گردد.

مثانه پیش فعال: در مقابل مثانه پیش فعال، احتباس ادرار می باشد که کاملا برعکس آن عمل می کند. افرادی که دچار بیماری مثانه پیش فعال هستند، مدام در صدد تکرر ادرار و دفع ناگهانی ادرار می باشند و در برخی مواقع نیز توانایی نگه داشتن ادرار را ندارند.

عامل اصلی به وجود آمدن بیماری مثانه پیش فعالی عواملی از قبیل: بیماری دیابت، سکته های مغزی، بیماری های عصبی، مصرف داروهایی هم چون فشار خون و ضد افسردگی می باشند.

سایر بیماری های مرتبط با کلیه و مثانه عبارتند از:

  • سرطان کلیه
  • سرطان مثانه
  • بیماری های مزمن کلیوی
  • شب ادراری
  • بی اختیاری ادراری
  • سندروم نفروتیک
  • سنگ کلیه و عفونت کلیه
  • بی اختیاری ادرار در خانم ها و آقایان
  • تنگی مجاری ادراری
  • سرطان آلت تناسلی آقایان
  • سرطان پروستات
  • بیماری کلیه پلی کیستیک
  • پروستاتیت حاد و یا مزمن
  • بزرگ شدن غده پروستات
  • سندروم مثانه پیش فعال
  • سیستیت
  • بیماری مزمن کلیوی خفیف تا متوسط
  • بیماری کلیه دیابتی
  • افتادگی دستگاه ادراری

اقدامات مراقبتی برای سلامتی کلیه ها

  • مصرف روزانه 6 الی 8 لیوان آب
  • جلوگیری از وجود فشار خون و کلسترول
  • به منظور چکاپ های سالانه به سراغ بهترین دکتر کلیه در ایران بروید.
  • از مصرف بیش از حد نمک در روز جلوگیری به عمل آورید.
  • در صورت وجود سنگ کلیه در بدنتان، به سراغ بهترین دکتر سنگ کلیه در ایران بروید و ایشان راه های درمان و رفع سنگ کلیه را برای شما تجویز می کند.
  • از مصرف خودسرانه داروهای کلیه و یا مصرف هر داروی دیگری اجتناب نمایید، به این علت که اغلب داروها از قسمت کلیه جذب می شوند و در نهایت منجر به بیماری می گردند.
  • در صورتی که با علائمی از قبیل: کدر و قرمز شدن رنگ ادرار، سوزش در حین ادرار، تب و لرز شدید، کمردرد و یا درد در هردو طرف دنده ها مواجه شدید بهتر است با بهترین دکتر کلیه در ایران در میان بگذارید.
  • داشتن رژیم غذایی مناسب و مغذی بسیاری ضروری و حیاتی می باشد و مصرف حداقل پنج وعده از میوه جات و سبزیجات تازه به شما توصیه می شود.
  • ورزشکارانی که مواد نیروزا در حین بدنسازی استفاده می کنند، در صورت مصرف مداوم این مکمل ها بر اندام ها و کلیه ها آسیب جدی وارد می نمایند.
انواع عمل جراحی کلیه

انواع عمل جراحی کلیه

امروزه با توجه به پیشرفت علم پزشکی انواع مختلف جراحی کلیه برای درمان انواع بیماری‌های کلیوی و مجرای ادراری توسط بهترین دکتر کلیه در ایران صورت می‌گیرد. ازمهم‌ترین جراحی‌های کلیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جراحی باز کلیه: جراحی باز کلیه به منظور خارج کردن سنگ کلیه استفاده می‌شود و این روش جراحی تقریباً منسوخ شده و فقط در موارد خاص صورت می‌گیرد. در جراحی باز کلیه روی پوست در پهلو برشی صورت گرفته و جراحی چندین ساعت طول می کشد.

جراحی نفرکتومی: این نوع جراحی برای درمان سرطان کلیه صورت می‌گیرد و در آن بخش یا تمام بافت‌های آسیب دیده کلیه برداشته می‌شود. این جراحی در سه نوع پارشیال، رادیکال و ساده صورت می‌گیرد. لازم به ذکر بوده که هر سه نوع این جراحی به روش‌هایی مثل لاپاراسکوپی، رباتیک و روش جراحی باز انجام می‌شود.

جراحی یورتروسکوپی: یکی از جراحی‌های بسیار رایج و پرطرفدار برداشتن سنگ کلیه جراحی یورتروسکوپی است. در این جراحی از طریق مجرای ادرار و مثانه دوربین کوچکی وارد کلیه شده و توسط این دوربین جایگاه و اندازه سنگ کلیه مشخص خواهد شد، سپس سنگ کلیه توسط لیزر یا با استفاده از ابزارهای دیگر شکسته شده و به بیرون منتقل می شود.

عمل پیوند کلیه: این جراحی که به آن پیوند رنال نیز گفته می‌شود ازمهم‌ترین جراحی‌های کلیه به شمار می‌رود. این جراحی حدود 5 ساعت طول کشیده و تحت بیهوشی کامل صورت می‌گیرد. در جراحی پیوند کلیه در بالای کشاله ران برش بزرگی در بیماری ایجاد می شود.

جراحی کلیه از طریق پوست: این روش جراحی اغلب برای شکستن و خارج کردن سنگ کلیه به کار می‌رود. در این روش جراحی در پهلو یا کمر بیمار برش کوچکی ایجاد می‌شود و سپس توسط دوربینی که با استفاده از لوله کوچک وارد کلیه می‌شود جایگاه و اندازه سنگ کلیه مشخص شده و سنگ از کلیه خارج می شود.

کلام آخر
از شما عزیزان سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی نمودید. سایت جراحتو سعی بر این داشته تا شما را با بهترین دکتر کلیه در ایران آشنا کند و امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید واقع شده باشد. هم چنین در صورت داشتن سوال و یا مشاوره با شماره های ذکر شده تماس حاصل فرمایید. هم چنین می توانید برای دریافت اطلاعات درباره بهترین دکتر کلیه اطفال در ایران به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

source

توسط blogcheck