از آن جایی که سلامت دندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ما قصد داریم که با معرفی 10 تا از بهترین جراح دندانپزشک در شیراز، شما را در این خصوص راهنمایی کنیم و اطلاعات مربوط به آن را در اختیار شما قرار دهیم. افرادی که با اختلالات دهان و دندان مواجه می شوند، سعی دارند که با مراجعه به دندانپزشک به این مشکل رسیدگی کنند. دندانپزشکی علمی تخصصی است و به کمک آن می توان بیماری های زیادی را در مراحل ابتدایی شناسایی و مانع پیشرفت آن شد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

دندانپزشکی چیست؟

دندانپزشکی شاخه ای از علم پزشکی است که شامل مطالعه، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌ ها، اختلالات و مشکلات حفره دهان، دندان و همچنین مخاط دهان، ساختارها و بافت های مجاور و مرتبط با دندان به ویژه در ناحیه فک و صورت می شود. اگر چه عموماً تمرکز این رشته در وهله اول روی دندان است اما رشته دندانپزشکی محدود به دندان نیست و بخش هایی از جمجمه و صورت از جمله مفصل گیجگاهی فکی و سایر ساختارهای پشتیبانی کننده، عضلانی، لنفاوی، عصبی، عروقی و تشریحی فک و صورت را نیز شامل می شود.

رشته دندانپزشکی شامل زیر شاخه های زیادی می باشد ولی دندانپزشکان ابتدا دوره عمومی دندانپزشکی را می گذرانند و پس از شرکت در آزمون تخصصی می توانند رشته های تخصصی دیگری مانند ارتودنسی دندان، متخصص ترمیمی و زیبایی دندان سایر موارد را پشت سر بگذارند. به کسانی که مدرک پایه ای و عمومی دندانپزشکی را دارند دندانپزشک عمومی گفته می‌ شود.

یک دندانپزشک باید از دست هایی ماهر و توانمند برخوردار باشد، چرا که بسیاری از کارهای دندانپزشکی، از تراش دندان گرفته تا بازسازی دندان، نیاز به دست‌ های هنرمند و توانا دارد تا بتوان به بهترین شکل ممکن، کارهای ظریف دندانپزشکی را انجام داد.

دندانپزشکی چیست؟

خصوصیات بهترین جراح دندانپزشک در شیراز

طبق نظرات پزشکان و جراحان شاخه دندانپزشکی، بهترین جراح دنداپزشک باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • در وهله اول، داشتن تخصص و دانش بالا در این زمینه برای جراح دندانپزشک بسیار ضروری و مهم می باشد.
  • بهترین جراح دندانپزشک در شیراز می بایست از مهارت و تجربه بالایی در شاخه دندانپزشکی برخوردار باشد. چرا که مهارت و سابقه درخشان یک پزشک برای هر فردی از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • یک جراح دندانپزشک خوب دارای صبر و شکیبایی زیادی است تا بتوانند با حوصله به ترمیم و درمان مشکلات دندان بپردازد.
  • بهترین جراح دندانپزشک، توانایی بالایی در علوم پایه و زبان انگلیسی دارد تا بتواند همواره علم خود را به روز نگه دارد.
  • دید هنری و خلاقیت یکی از مواردی می باشد که برای یک دندانپزشک به خصوص دندانپزشکی که تمایل به ادامه تحصیل در زمینه ترمیمی و زیبایی و یا ارتودنسی دندان دارد، نیاز است.
  • یک جراح دندانپزشک از سلامت جسمی و روانی کامل برای انجام فعالیت های عملی و علمی برخوردار است.

انواع جراحی دندان توسط بهترین جراح دندانپزشک در شیراز

بهترین جراح دندانپزشک در ایران برای از بین بردن مشکلات مختلف دندان، از جراحی های دندان استفاده می کند. گاهی اوقات متناسب با میزان مشکل دندان شما، جراح تشخیص می دهد که آیا می توانید بدون جراحی نیز مشکل دندان خود را برطرف کنید یا خیر که در صورت کم بودن میزان وخامت نیازی به جراحی نخواهد بود.

انواع جراحی دندان توسط بهترین جراح دندانپزشک در شیراز به شرح زیر است:

  • جراحی زیبایی: جراحی زیبایی از نظر پزشکی مسئله ای ضروری و حیاتی نیست اما برای بهبود یافتن چهره و زیبایی لبخند فرد استفاده می شود. این نوع از جراحی، روش های زیبایی ترمیم های کوچکی مثل ارتودنسی و سفید کردن دندان را در بر می گیرند.
  • جراحی دندان عقل: جراحی دندان عقل، شامل در آوردن 4 دندان موجود در آخر دندان های پایین و بالای بزرگسالان می باشد. زمانی که دندان های عقل موقعیت کافی برای رشد کردن نداشته باشند، تحت فشار می مانند و موجب بروز درد، عفونت های دهانی یا مشکلات دندانی دیگر می شوند.
  • جراحی کانال ریشه: یکی از متداول ترین نوع جراحی دندان، جراحی کانال های ریشه می باشد. به طور معمول جراحی کانال ریشه بدون درد است و تاثیر بسیار زیادی بر روی تسکین یافتن درد دارد.
انواع جراحی دندان توسط بهترین جراح دندانپزشک در شیراز

انواع خدمات دندانپزشکی

طبق نظرات دنداپزشکان بهترین کلینیک دندانپزشکی در ایران، خدمات دندانپزشکی انواع مختلفی دارد. برخی از این خدمات عبارت است از:

  • جرم گیری: هدف از انجام جرم گیری دندان، برداشتن جرم هایی است که بر روی دندان و لثه می باشند. زمانی که جرم گیری دندان انجام می شود، رنگ دندان هیچ گونه تغییری نمی کند. یعنی رنگ آن روشن تر نمی‌ شود بلکه تنها پلاک ها و رنگدانه‌ های روی دندان حذف شده و در نهایت رنگ واقعی دندان مشاهده خواهد شد.
  • پر کردن با کامپوزیت: گاهی اوقات پر کردن دندان به دلیل خرد شدن نیاز به جایگزینی دارد. افراد زیادی هستند که برای زیباتر شدن دندان هایشان، به جای آمالگام نقره ای، از کامپوزیت هم رنگ دندان استفاده می کنند.
  • باندینگ: باندینگ دندان نوعی جراحی است که طی آن، مواد رزین رنگ دندان ( مواد پلاستیکی با دوام)، به دندان وصل می شود و با تابش نوری خاص، سخت می شود و در نتیجه کاملا به دندان می چسبد تا لبخندی زیبا برای شما سازد.

کلام آخر

ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا در این مقاله شما را با مسئله جراحی های دندانپزشکی و بهترین جراح دندانپزشک در شیراز آشنا کنیم. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما سپاسگزاریم. همچنین می توانید برای ثبت انتقاد و پیشنهادات خود با ما در سایت جراحتو در ارتباط باشید.

source

توسط blogcheck