ما امروز قصد داریم شما را با 8 اقدام قبل از لیزر موهای زائد آشنا کنیم. موهای زائد رشد سریعی دارند که افراد از رشد این موها رنج می برند. از بین بردن موهای زائد با روش هایی مانند تیغ، کرم های موبر، اپیلاسیون و … دارای مشکلاتی است که از مشکلات آن می توان به آسیب های پوستی، جوش و … اشاره کرد. برای خلاص شدن از شر موهای زائد می توانید به بهترین و معتبر ترین کلینیک و بهترین متخصص مراجعه کنید. ما در این مقاله 8 اقدام قبل از لیزر موهای زائد را در اختیار شما قرار داده ایم، پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد یک فرآیند پزشکی است که برای کاهش یا حذف موهای زائد از بدن استفاده می ‌شود. در این روش از لیزر برای تخریب ریشه‌ های مو استفاده می شود. فرآیند لیزر موهای زائد معمولاً توسط متخصص انجام می شود. توجه داشته باشید به بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در ایران مراجعه نمایید تا به نتایج مطلوبی دست یابید. در فرآیند لیزر موهای زائد، یک دستگاه لیزر با توانایی ایجاد نور متمرکز بر روی موها وجود دارد که سبب حذف موها می شود. نور لیزر انرژی را به موها منتقل کرده و ریشه ‌های موها را تخریب می ‌کند. این عمل باعث کاهش یافتن موها و از بین رفتن آن ها به طور تدریجی می شود.

لیزر موهای زائد معمولاً بر روی مناطق مختلف بدن انجام می‌ شود. لیزر روی صورت، گردن، دست‌ها، پاها، کمر، و سایر مناطق انجام می شود. این روش معمولاً برای افرادی که از رشد موهای زائد رنج می برند یا از روش‌ های دیگر از جمله اصلاح برای کاهش موهای زائد نتیجه نگرفته ‌اند، مناسب است. برای انجام لیزر موهای زائد مهم است به یک متخصص مجرب مراجعه کنید تا به نتایج مطلوبی دست یابید. سعی کنید مراقبت‌ های لازم بعد از جلسات لیزر موهای زائد را رعایت کنید تا از عوارض و مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

لیزر موهای زائد چیست؟

مزایا لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد دارای فواید بسیاری است که در این قسمت برخی از فواید آن را در اختیار شما قرار داده ایم، مزایا لیزر موهای زائد شامل موارد زیر می‌ شوند:

دائمی بودن: لیزر موهای زائد می ‌تواند به طور دائمی رشد موها را کاهش دهد یا حتی تا حدی حذف کند. بعد از چند جلسه معمولاً می ‌توان رشد موها را به طور قابل توجهی کاهش داد. بعد از انجام لیزر دیگر نیازی به استفاده مداوم از تیغ، کرم و پودر ندارد.

سرعت: لیزر موهای زائد فرآیندی سریع است. هر جلسه لیزر زمان کمی را صرف می کند، بنابراین می ‌توان در مدت کوتاهی به نتایج مطلوب دست یافت.

آسانی لیزر: این روش معمولاً برای افراد راحت ‌تر از روش‌ های دیگر مانند اصلاح با تیغ و موم شمعی می باشد. این به معنی کم ترین درد و عدم نیاز به رفت و آمد مکرر به سالن ‌های زیبایی است.

تعداد کم تر جلسات: عموماً تعداد جلسات لازم برای دستیابی به نتایج مطلوب کم تر از روش‌ های دیگر است.

کاهش احتمال جوش: به دلیل عدم نیاز به اصلاح یا موم کردن، احتمال ایجاد جوش کاهش می ‌یابد.

پوست نرم و ملایم: پس از جلسات لیزر موهای زائد، پوست معمولاً نرم و ملایم تر می ‌شود و افراد به پوست بسیار لطیفی دست می یابند.

لیزر موهای زائد مزایای زیادی دارد و همچنین عوارض آن نیز بستگی به نوع پوست و مو دارد. برای انجام این روش باید به بهترین و با تجربه ترین پزشک و همچنین بهترین کلینیک زیبایی مراجعه کنید تا به نتایج خوبی برسید.

نکاتی قبل از انجام لیزر موهای زائد

عدم مصرف تركيبات ايزوترتينوئين

افراد باید توجه داشته باشند حداقل 6 ماه قبل از انجام لیزر موهای زائد از مصرف قرص هاي خوراكي با تركيبات ايزو ترتينوئين پرهیز کنند و در صورت مصرف موضعي آن حداقل به مدت یک هفته قبل از لیزر موهای زائد از آن ها استفاده نکنید.

آگاهی دادن به پزشک

اگر از داروهای خاصی استفاده می کند و یا دارای بیماری خاصی هستید حتما قبل از انجام این کار به پزشک خود اطلاع دهید. اگر به تازگی آفتاب گرفته‌ اید یا سولار کرده ‌اید، حتما به پزشک اطلاع دهید زیرا عدم اطلاع رسانی، ممکن است سبب آسیب به پوست شما شود یا تحمل درد هنگام درمان را برای شما غیر ممکن کند.

سابقه تبخال

اگر سابقه تبخال داريد 24 ساعت قبل از درمان با ليزر از داروهای ضد ويروسي استفاده کنید.

عدم استفاده از دئودورانت، مرطوب کننده و … روی پوست محل درمان

مطمئن شوید تمام نواحی که قرار است تحت درمان لیزر قرار بگیرد از هر گونه نرم‌ کننده، کرم و محصولات آرایشی کاملا پاک باشند. اسپری، کرم‌ های برنزه و مرطوب کننده، روغن ‌ها و همه محصولات آرایشی، زمانی که در معرض پرتو لیزر قرار بگیرند می ‌سوزند و به سبب آسیب رساندن به پوست می شوند. سعی کنید پوست خود را روز درمان پاک کنید.

زمان بندی قبل از انجام لیزر موهای زائد

قبل از انجام لیزر موهای زائد باید زمانبندی مناسب را با توجه به این که کدام ناحیه از بدنتان قرار است تحت درمان لیزر قرار گیرد انجام دهید. قسمت ‌هایی مانند صورت، زیر بغل یا بیکینی زمان کم تری نسبت به دیگر نواحی مانند پا، کل بدن، لیزر مردان و امثال آن صرف می کند.

پرهیز از برنزه کردن

به مدت 6 هفته قبل از لیزر موهای زائد سعی کنید از آفتاب گرفتن یا برنزه کردن دوری کنید زیرا لیزر با هدف قرار دادن رنگدانه تیره در موهای شما کار می ‌کند. زمانی که پوست شما برنزه می شود رنگ پوست تیره می ‌شود و لیزر نمی تواند پوست و موی شما را از هم تشخیص دهد و ممکن است پوست شما اشتباهی هدف قرار گیرد و سبب سوختگی شود. اغلب افراد در پاییز و زمستان و حتی بهار به رفع موهای زائد با لیزر می ‌پردازند تا در تابستان پوست نرمی داشته باشند.

لایه برداری خفیف قبل از لیزر موهای زائد

چند روز قبل از لیزر موهای زائد ناحیه‌ ای که قرار است تحت درمان قرار گیرد باید لایه ‌برداری شود. با انجام لایه برداری سلول ‌های پوست مرده سطح حذف می شود، در واقع لیزر مسیری روشن‌ تر از ریشه مو پیدا می کند. همچنین پوست مرده یا خشک، بعضی اوقات ممکن است پس از درمان باعث ایجاد قرمزی جزئی شود.

شیو کردن

نواحی که قرار است تحت لیزر قرار بگیرد باید شب قبل از درمان شیو شود. نواحی مورد نظر باید کاملا صاف باشد زیرا هر مویی که بالای سطح پوست قرار دارد، انرژی لیزر را قبل از رسیدن به ریشه در فولیکول جذب می ‌کند. این امر می تواند سبب آسیب به پوست افراد شود، شیو نشدن و ماندن موها در نواحی می تواند سطح پوست را هدف قرار بدهد و نتایج ضعیفی داشته باشد. باید شب قبل از لیزر این کار را انجام دهید زیرا در روز لیزر ممکن است به پوست شما آسیب برسد. هفته قبل از لیزر موهای زائد، از وکس یا اپیلاسیون موهایتان، دوری کنید، تنها راهی که برای از بین بردن موهایتان تا قبل از لیزر درمانی دارید شیو کردن می‌ باشد به این دلیل که ریشه مو برای پروسه لیزر، باید دارای فولیکول باشد.

نکاتی قبل از انجام لیزر موهای زائد

اقدامات بعد از لیزر موهای زائد

اقدامات بعد از لیزر موهای زائد می‌ تواند به شما کمک کند تا نتیجه بهتر و دائمی‌ تری از این درمان را تجربه کنید. در ادامه به برخی از اقدامات پس از لیزر موهای زائد اشاره نموده ایم:

محافظت از پوست: بعد از جلسه لیزر، پوست شما ممکن است دچار حساسیت بیش تری شود. بنابراین، دوری از نور مستقیم آفتاب و استفاده از کرم ‌های مخصوص بسیار مهم است تا از نور خورشید محافظت کنید و از تحریک پوستی جلوگیری کنید.

عدم استفاده از روش های از بین بردن مو: بعد از لیزر موهای زائد، موها در محل درمانی به طور طبیعی می ‌ریزند. استفاده از روش ‌هایی که موها را از ریشه بکنند، ممنوع می باشد. انجام این روش ها می ‌تواند باعث از بین رفتن اثر لیزر شود.

اجتناب از مواد تحریک ‌کننده: بعد از لیزر، استفاده از مواد تحریک ‌کننده مانند الکل و محصولات حاوی عطر ممنوع می باشد. این مواد می ‌توانند پوست حساس شده را تحریک کنند.

آبرسانی پوست: استفاده از مرطوب ‌کننده یا ژل‌ های آبرسان برای نرمی و بهبود پوست بسیار موثر است. سعی کنید از آبرسان پوست استفاده کنید.

عدم شخصی سازی پوست: پوست خود را در ایام اولیه بعد از لیزر نزده و عدم شخصی سازی کنید تا از عفونت ها و تحریک های پوستی جلوگیری کنید.

ایجاد یک برنامه لیزر تکمیلی: لیزر موهای زائد ممکن است نیاز به تکمیلی داشته باشد. پیروی از برنامه درمانی توصیه شده توسط پزشک یا تکنسین لیزر می ‌تواند به نتایج بهتر و دائمی ‌تر کمک کند.

مشاوره با پزشک: همیشه با پزشک یا تکنسین لیزر خود در مورد نکات و توصیه ‌های خاص پس از لیزر صحبت کنید و برای سوالات خود دنبال پاسخ باشید.

اهمیت بعد از لیزر سبب بهبود درمان و جلوگیری از عوارض احتمالی می شود. بهتر است توصیه‌ های پزشک یا تکنسین لیزر را رعایت کنید و از پوست خود مراقبت کنید تا نتایج بهتری به دست آورید.

اقدامات بعد از لیزر موهای زائد

ویژگی های بهترین کلینیک لیزرهای موهای زائد

برای دستیابی به نتایج بسیار مطلوب باید سعی کنید بهترین کلینیک لیزر موهای زائد را انتخاب کنید. ما در این مقاله ویژگی های بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در تهران را در اختیار شما قرار داده ایم، برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • بهترین کلینیک لیزر موهای زائد باید دارای مجوز از وزارت بهداشت باشد. به کلینیکی مراجعه نمایید که دارای مجوز باشد و همچنین مرکزی معتبر به شمار رود.
  • بهترین کلینیک لیزر باید پرسنلی بسیار خوش اخلاق و خوش برخورد داشته باشد. بهترین مرکز دارای افرادی است که به خوبی با مراجعین برخورد می کنند و همچنین با صبر و حوصله بسیاری به همه سوالات مراجعه کنندگان پاسخ می دهند.
  • بهترین مرکز لیزر موهای زائد باید دارای متخصصین مجرب برای ارائه بهترین خدمات به مراجعه کنندگان باشد. به کلینیکی مراجعه نمایید که دارای افرادی متخصص باشد، در این صورت هیچ عارضه و مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد.
  • بهترین کلینیک لیزر موهای زائد دارای تجهیزاتی بسیار مناسب و پیشرفته برای ارائه خدماتی با کیفیت بسیار بالا به مراجعین می باشد. به مرکزی مراجعه نمایید که دارای بهترین تجهیزات باشد و مرکزی بسیار مجهز برای ارائه خدمات به افراد باشد.
  • فردی که در بهترین کلینیک لیزر موهای زائد مشغول فعالیت است همواره می کوشد تا تمامی نکات مورد نیاز را به افراد مراجعه کننده بیان کند و همچنین افراد باید به خوبی توصیه ها و نکات را رعایت نمایند تا دچار هیچ گونه عوارضی نشوند. به بهترین و معتبر ترین کلینیک مراجعه کنید.

کلام آخر

در فرآیند لیزر موهای زائد، یک دستگاه لیزر با توانایی ایجاد نور متمرکز بر روی موها وجود دارد که سبب حذف موها می شود. نور لیزر انرژی را به موها منتقل کرده و ریشه ‌های موها را تخریب می ‌کند. این عمل باعث کاهش یافتن موها و از بین رفتن آن ها به طور تدریجی می شود. لیزر موهای زائد معمولاً بر روی مناطق مختلف بدن انجام می‌ شود. بعد از لیزر، استفاده از مواد تحریک ‌کننده مانند الکل و محصولات حاوی عطر ممنوع می باشد. این مواد می ‌توانند پوست حساس شده را تحریک کنند.

از شما عزیزان بسیار سپاس گزاریم که ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید. سایت جراحتو همواره سعی داشته شما را با 8 اقدام قبل از لیزر موهای زائد آشنا کند. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشند. در صورت داشتن هر گونه انتقاد و پیشنهاد وارد سایت شوید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.  

source

توسط blogcheck