کلش آف کلنز نه‌تنها یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های موبایلی است، بلکه از آن می‌توان به عنوان بهترین بازی استراتژیک – آنلاین تاریخ پلتفرم موبایل نیز یاد کرد. عنوانی که در سال ۲۰۱۲ توسط استودیوی سوپرسل برای موبایل ساخته شد و در مدت زمان بسیار کوتاهی؛ به موفقیت بزرگی رسید. چیزی‌که کلش آف کلنز را نسبت به سایر بازی‌های استراتژیک آن دوره خاص می‌کرد، آپدیت‌های بزرگ و خوب این بازی بود. سوپرسل در هر آپدیت، می‌دانست که باید به دنبال چه چیزی باشد و آن‌ها واقعا به حرف گیمرها گوش می‌کردند.

اما پشت سر آپدیت، ده‌ها ایده، پروتوتایپ و طرح اولیه است که هر آپدیتی را شکل می‌دهند. بسیاری از این ایده‌ها هرگز به دنیای بازی کلش آف کلنز راه پیدا نمی‌کنند و به دست فراموشی‌ سپرده می‌شوند. بنابراین اگر شما نیز طرفدار بازی‌های موبایلی و به ویژه کلش آف کلنز هستید، در این مطلب از ویجیاتو همراه ما باشید تا نگاهی به ۵ مورد از برترین ایده‌های بازی کلش آف کلنز داشته باشیم که متاسفانه هرگز به دنیای این بازی دوست داشتنی راه پیدا نکردند.

Elixir Goblin


سوپرسل پیش از معرفی هر نیرو به صورت رسمی؛ ده‌ها طرح اولیه از آن‌ را در سرورهای شخصی بازی کلش آف کلنز امتحان می‌کند تا ببینید که آیا این نیرو ارزش اضافه شدن به کلش آف کلنز را دارد، یا نه! این موضوع تقریبا درباره تمامی نیروهای حاضر در کلش آف کلنز صدق می‌کند. منتهی الکسیر گابلین یکی از عجیب‌ترین ایده‌هایی بود که تا مرز معرفی پیش‌ر فت، اما کنسل شد! درواقع الکسیر گابلین یک نیروی بنفش رنگ غول ‌پیکر و بزرگ بود که چکشی از جنس الکسیر را بر دوش داشت و با از بین بردن ساختمان‌ها، گنده‌تر می‌شد. همچنین قرار بود که الکسیر گابلین درست مانند Lumberjack در بازی کلش رویال؛ پس از مرگش اسپل ریج را دراپ کند.


مطلب پیشنهادی: هرآنچه که باید پیش از خرید گوشی گیمینگ بدانیدگوشی مناسب بازی کردن کدام است؟
 هرآنچه که باید پیش از خرید گوشی گیمینگ بدانید

اما سازندگان بازی در تست‌هایی که از این نیرو داشتند، به این نتیجه رسیدند که مکانیزم‌های الکسیر گابلین می‌تواند برای بازی گیج‌کننده باشد. برای همین سوپرسل هرگز از این ایده استفاده نکرد و الکسیر گابلین برای همیشه به دست فراموشی سپرده شد.اما این موضوع پایانی برای الکسیر گابلین نبود و سوپرسل از ایده برای ساخت نیروی Yeti استفاده کرد. نیرویی که اکنون در بازی قرار دارد.

Resurrection Spell


درست در سال ۲۰۱۸ بود که سازندگان بازی کلش آف کلنز در یکی از مراسم‌های گیمینگ، خبر اضافه شدن چندین اسپل جدید را به بازی دادند. اولین اسپلی که قرار بود به بازی اضافه شود، اسپل Mortality بود که همانطور که از نامش پیداست، قرار بود تمام نیروهای حریف را در یک لحظه از بین ببرد. اما دومین اسپلی که آن‌ها درباره‌اش صحبت کردند، اسپلی به نام Resurrection بود. این اسپل درواقع قرار بود که نیروهای کشته شده شما را مجددا زنده کند و به آن‌ها اجازه می‌داد تا چند لحظه بیشتر مبارزه کنند.

اما این ۲ اسپل به طرز قابل توجهی قوی بودند و اضافه کردن آن‌ها به این بازی ابدا کار درستی نبود. متاسفانه حضور اسپل Resurrection و Mortality می‌توانست تعادل بازی و گیم‌پلی کلش آف کلنز را خراب کند. به همین دلیل آن‌ها این ۲ اسپل را نیمه‌کاره رها کردند و نهایتا بت اسپل را به بازی اضافه کردند که در آن زمان در کنار این ۲ اسپل درحال توسعه بود.

Barbarian Chariot


متاسفانه اطلاعات بسیاری درباره این نیرو در دسترس نیست و ظاهرا سوپرسل در همان مراحل اولیه اضافه کردن این نیرو؛ بیخیال Barbarian Chariot شده. این نیرو درواقع قرار بود که یک بربر پرنده باشد! بله درست خواندید! یک بربر که روی یک ابر بزرگ معلق بوده و با استفاده از رعد و برق؛ به نیروهای هوایی و زمینی حمله می‌کرد.


مطلب پیشنهادی:۱۰ فیلمی که می‌توانند بازی‌ های ویدیویی عالی بسازندالگوی سینمایی برای تولید بازی
۱۰ فیلمی که می‌توانند بازی‌ های ویدیویی عالی بسازند

متاسفانه همانور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم؛ اطلاعات چندانی درباره این نیرو دردسترس نیست. اما کسی چه می‌داند؛ شاید روزی استودیوی سوپرسل دوباره به سراغ این ایده دوست داشتنی برود و نیروی Barbarian Chariot را به کلش آف کلنز اضافه کند.

Rocketeer


در سال ۲۰۱۶ بود که اولین تصاویر لیک شده از نیروی جدید کلش آف کلنز به نام Rocketeer در اینترنت پخش شد. نیرویی که ظاهرا تا مرز انتشار نیز پیش رفته بود و سوپرسل انتشار آن را رسما تایید کرده بود. اما آن‌ها ورژن آزمایشی این نیرو را در سرورهای شخصی کلش آف کلنز امتحان کرده بودند و همه‌چیز آماده بود تا Rocketeer به کلش آف کلنز اضافه شود. همه‌جا پر شده بود از تصاویر و گیم‌پلی لیک شده این نیرو که لیکرها آن را از فایل‌های بازی پیدا کرده بودند.

منتهی متاسفانه این نیروی جذاب هرگز به دنیای بازی موبایلی کلش آف کلنز اضافه نشد. Rocketeer یک اسکلت دوست داشتنی بود که جت‌پکی به شکل موشک بر دوش داشت. همچنین ظاهرا گیمرها تنها با دارک الکسیر می‌توانستند این نیرو را بسازند! متاسفانه لیکرها و گیمرها هرگز نتوانستند گیم‌پلی نهایی این نیرو را پیدا کنند و Rocketeer صرفا در یکسری تصویر و ویدئوی ساده خلاصه شده بود. اما در سال ۲۰۲۱ نیروی جدیدی به کلش آف کلنز با نام Dragon Rider اضافه شد که مکانیزم و ظاهری شبیه Rocketeer داشت!

Elixir Monster


Elixir Monster جزو آن دسته از نیروهایی است که تاریخچه عجیبی دارد! برای اولین‌بار در ۱ آپریل سال ۲۰۱۷ بود که سوپرسل با انتشار عکسی از گیم‌مود جدید کلش رویال؛ به Elixir Monster اشاره کرد. درواقع این تصویر یک ایستراگ بود و یک شوخی و یا دورغ آپریل از سوی استودیوی سوپرسل محسوب می‌شد. اما بعدها مشخص شد که در سال ۲۰۱۸ و در طی ساخت تاون‌هال ۱۲ بازی کلش آف کلنز؛ سوپرسل چندین طرح اولیه را از Elixir Monster ساخته بود.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت | پاییز ۱۴۰۲بهترین گوشی‌های گیمینگ زیر ۱۵ میلیون تومان
راهنمای خرید گوشی گیمینگ ارزان قیمت | پاییز ۱۴۰۲

Elixir Monster درواقع قرار بود که به ساختمان‌های دفاعی حریف حمله کند و اگر از بین می‌رفت، به دو نیم تقسیم می‌شد و مجددا راهی میدان نبرد می‌شد. اما متاسفانه این کارت نیز به کلش آف کلنز اضافه نشد و سوپرسل در سال ۲۰۱۹؛ نسخه جدید Elixir Monster را با نام Elixir Golem به بازی کلش رویال اضافه کرد.

source

توسط