پورشه 912 به عنوان جانشین مستقیم 356 و البته ارزان‌ترین محصول از خودروساز آلمانی، فقط بین سال‌های 1965 تا 1969 تولید شد. این خودرو با پیشرانه 4 سیلندر، به مراتب از 911 با موتور شش سیلندر، ضعیف تر بود.

حالا با نمونه ویژه­ای از این خودرو مواجه هستیم که پس از تولید دوباره، از مجهزترین نسخه نسل جدید 911 هم گران‌تر است. مالکان پورشه 912 می‌­توانند با پرداخت 393 هزار دلار به KAMM، بازسازی کامل خودرویشان را به این شرکت واگذار کنند.

پورشه 912 با بدنه فیبرکربن

پورشه 912c که توسط شرکت مجارستانی KAMM تولید شده، به لطف بدنه فیبرکربنی خود، تنها 700 کیلوگرم وزن دارد یعنی 300 کیلوگرم کمتر از نمونه اصلی. استفاده از فیبرکربن برای ساخت بدنه، باعث شده که نسبت تقسیم وزن 50-50 برای این کلاسیک تازه-متولد، حاصل شود.

یکی از مهم‌ترین تغییرات، نصب پیشرانه 2 لیتری با ردلاین 7.200، تزریق سوخت الکترونیکی و دریچه گاز جدید خواهد بود. این پیشرانه 4 سیلندر هوا/خنک با 190 اسب­‌بخار قدرت، دو برابر نیرومندتر از پیشرانه­ 1.6 لیتری است که در گذشته برای پورشه 912 نصب می­‌شد.

بهبود آیرودینامیک بدنه، نصب تهویه و سیستم صوتی جدید با امکان اتصال به تلفن همراه و همچنین امکان سفارش صندلی‌های جدید بنابر سلیقه مشتری، از دیگر ویژگی‌های 912c به شمار می‌­آید.

پورشه 912 با بدنه فیبرکربن

اگر ماده نیمه-کربن را برای ساخت بدنه 912c سفارش دهید، وزن خودرو به 750 کیلوگرم و قیمت آن به 393 هزار دلار می­‌رسد. البته اگر پورشه 912 کلاسیک را در اختیار شرکت KAMM قرار دهید، قیمت به 350 هزار دلار کاهش می­‌یابد. اما برای خرید 912c با بدنه فیبرکربن، باید 437 هزار دلار پرداخت کرد.

KAMM به مشتریان وعده داده که هیچکدام از خودروهای تغییریافته توسط این شرکت، به یکدیگر شباهت نخواهند داشت. 912c از ابتدای 2024 به مشتریان تحویل می‌­شود.

شرکت پورشه در طول نزدیک به 5 سال ، 30 هزار دستگاه از نسخه کوپه و 2.500 دستگاه از نسخه تارگا 912 را تولید کرد. البته مشخص نیست که چه تعداد از این خودروها از حوادث 60 سال گذشته، جان سالم به در برده‌­اند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط blogcheck.ir