درصورتیکه شما در حال مقایسه دنا پلاس توربو و پژو پارس اتومات هستید و قصد انتخاب یکی از آن‌ها را دارید، می‌توانید در این مقاله از سایا خودرو، اطلاعات کاملی درباره این دو خودرو بیابید. با توجه به ارزش خرید هر یک از این خودروها، شما قادر خواهید بود تصمیم مناسبی بین خرید دنا پلاس توربو یا پژو پارس بگیرید. با ما همراه باشید و از تفاوت‌ها و ویژگی‌های دنا پلاس توربو و پژو پارس اتومات باخبر شوید.

پژو پارس اتوماتیک

می‌خواهیم مقایسه دنا پلاس توربو و پژو پارس اتومات را با معرفی پژو پارس اتومات آغاز کنیم. پژو پارس اتوماتیک یکی از محصولات محبوب شرکت ایران خودرو بوده و با استقبال بسیاری مواجه شده است. این خودرو دارای موتور ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری tu5 بوده و با گیربکس چهار دنده اتوماتیک همراه است. موتور این ماشین قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر را به چرخ‌های جلوی خود انتقال می‌دهد. صفر تا صد پژو پارس اتوماتیک حدود ۱۵ ثانیه طول می‌کشد و نهایت سرعت آن ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

از لحاظ مصرف سوخت، میانگین مصرف پژو پارس اتوماتیک در سیکل ترکیبی ۸.۱۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. اما باید توجه کنید که عملکرد و سرعت رانندگی پژو پارس اتوماتیک نسبت به پژو پارس ۱۸۰۰ دنده‌ای کندتر است و همچنین مصرف سوخت آن بالاتر از حد متوسط است.

بین دنا پلاس توربو و پژو پارس اتومات باید گفت که پژو پارس اتوماتیک دارای تجهیزاتی مانند ترمزهای دیسکی جلو و عقب با سیستم ضد قفل ABS و EBD، دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک با کلیدهای کنترل، تهویه اتوماتیک، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، آینه‌های جانبی برقی تاشونده راهنمادار، سنسور پارک دنده عقب، رینگ‌های ۱۵ اینچی آلومینیومی یا فولادی، تنظیم برقی پشتی صندلی جلو، دماسنج روی داشبورد، سیستم اتولاک و مسترلاک است. قیمت پژو پارس اتوماتیک از جانب ایران خودرو مناسب تعیین شده است.

با کلیک بر روی لینک درج شده میتوانید از شرایط فروش اقساطی خودرو در مجموعه سایا خودرو مطلع شوید.

پژو پارس اتومات

بررسی جزئیات پژو پارس اتومات

پژو پارس اتوماتیک یکی از مدل‌های پژو پارس است که در سال ۱۳۹۰ توسط ایران خودرو به بازار عرضه شد. تولید این مدل در سال ۱۳۹۲ متوقف شد و در سال ۱۳۹۶ مجدداً در بازار رونمایی شد. در حالی که برخی ادعا می‌کنند که گیربکس این خودرو توسط شرکت ZF آلمان تامین می‌شود، تاکنون هیچ منبع رسمی این موضوع را تایید نکرده است. در بازار خودرو، مدل اتوماتیک پژو پارس نسبت به مدل‌های دنده دستی محبوبیت کمتری دارند.

جهت اطلاع از شرایط فروش اقساطی پژو پارس اتومات کلیک کنید.

پژو پارس می‌تواند به عنوان تلاش برتر ایران خودرو برای ساخت یک پژو ایرانیزه‌شده درنظر گرفته شود. این خودروها از لحاظ طراحی مشابه هم هستند و طراحی ساده و بی‌آلایشی دارند. بخش‌های مختلف کابین پژو پارس از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند که کیفیت آن‌ها خوب نیست. از سال ۱۳۹۳ به بعد، پژو پارس‌های جدید دارای داشبورد سوناتایی شده‌اند.

میان دنا پلاس توربو و پژو پارس اتومات باید اشاره کنیم که پژو پارس اتوماتیک از پیشرانه TU5 استفاده می‌کند که قدرتی معادل ۱۰۵ اسب بخار دارد. پژو پارس اتوماتیک دارای امکانات رفاهی بیشتی نسبت به مدل‌های دیگر است. این خودرو امکاناتی مانند روکش چرم فرمان و صندلی‌ها، قفل شدن درب‌ها پس از حرکت و کلیدهای کنترل روی فرمان دارد.

ایران خودرو تاکنون مدل‌های مختلفی از پژو پارس را به بازار عرضه کرده است. این خودرو با تجهیزات اتوماتیک در کلان شهرها، به خصوص تهران، مناسب است و می‌تواند در ترافیک شهری کمک حال شما باشد. چندین عیب در این خودرو وجود دارد، اما آپشن‌های قابل قبول، گیربکس اتوماتیک و قطعات یدکی فراوان را نیز می‌توان به عنوان نکات مثبت این خودرو معرفی کرد.

دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو دنده ای

در سال ۹۷، شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت نسخه توربو شارژ دنا پلاس را به فهرست محصولات خود اضافه کند. این خودرو سدان جذاب ایرانی با توان فنی بالاتری به بازار عرضه شد.

در بحث فنی، دنا پلاس توربو به موتور بسیار پرتوان توربو EF7 مجهز شده است که قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر دارد و شتاب صفر تا صد آن حدود ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت متوسط دنا پلاس توربو با گیربکس ۵ دنده دستی حدود ۷.۹۴ لیتر است که در این بخش نیز نسبت به پژو پارس اتوماتیک برتری نشان می‌دهد. حداکثر سرعت آن برابر ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت بوده و ظرفیت باک سوخت آن حدود ۶۰ لیتر است.

امکاناتی مانند کروز کنترل، دوربین دید عقب، دی لایت، سیستم مالتی‌مدیا با نمایشگر ۷ اینچی لمسی، سانروف و کیسه هوای جانبی در این خودرو حضور دارند.

دنا پلاس توربو یا پژو پارس

بررسی جزئیات پژو پارس اتومات

اگر به دنبال یک خودرو سریع و پرشتاب هستید، در این رده قیمتی انتخاب‌های زیادی برای شما موجود نیست. بیشتر خودروهای چینی در این بازار دارای پیشرانه‌های تنفس طبیعی با ظرفیت ۱.۵ یا ۱.۶ لیتری هستند که بیشتر برای رانندگی عادی و بدون تنش مناسب هستند و در بهترین حالت تنها می‌توانند خودرو را به راه بیندازند. مگر اینکه به دنبال گزینه‌های دست دوم و قدرتمند مانند هیوندای اوانته یا ام جی ۵۵۰ و ۶ باشید که به دلیل سن بالا و هزینه نگهداری بالا، مشتریان خاص خود را دارند.

بنابراین، گزینه باقی‌مانده دنا پلاس توربو است. این خودرو حتی پس از اصلاحات ظاهری و فنی، همچنان ظاهری قدیمی داشته ولی با توجه به حضور توربو در آن و اضافه شدن آپشن‌های قابل قبول، جذابیت خاصی را برای مشتریان (به‌خصوص علاقمندان به سرعت و شتاب) ایجاد کرده است. البته امیدوار بودیم در مدل توربو، بهبود‌هایی در ترمز و هندلینگ خودرو نیز انجام شود؛ اما متأسفانه مسئولان ایران‌ خودرو فقط رینگ‌های بزرگ‌تر و لاستیک‌های فاق‌کوتاه‌تر را اضافه کرده‌اند و دیگر تغییرات اساسی را اعمال نکرده‌اند.

به همین دلیل می‌توان گفت که دنا پلاس توربو بیشتر برای شتاب‌گیری در مسیرهای مستقیم مناسب است و در پیچ و خم جاده‌ها توانایی‌های متوسطی دارد. البته سایر خودروهای این رده قیمتی نیز در عملکرد خاصی از آن خودرو، عملکرد بهتری ندارند، اما بعضی از آن‌ها (مانند بسترن B30) با داشتن ESP می‌توانند امنیت بیشتری را به شما ارائه دهند.

کیفیت سواری دنا پلاس توربو نیز مانند سایر محصولات این خانواده قابل قبول است و تغییرات در فاق لاستیک‌ها تأثیر بیشتری بر کیفیت سواری نداشته است. با این حال، برای خرید این محصول باید در نظر داشته باشید که پیشرانه‌های مجهز به پرخوران به دقت بیشتری در نگهداری نیاز دارند و در صورت استفاده نادرست، هزینه بیشتری در مقایسه با پیشرانه‌های تنفس طبیعی برایتان ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، برخی مشکلات در کیفیت تولید دنا نیز وجود دارد که برای خودرویی در این رده قیمتی مقداری ناامیدکننده است.

مقایسه دنا پلاس توربو و پژو پارس اتومات

مقایسه دنا پلاس توربو و پژو پارس اتومات

طراحی ظاهری دنا پلاس توربو نسبت به پژو پارس کاملاً چشم‌نواز و جوان‌پسندتر به نظر می‌رسد. همچنین، طراحی داخلی آن نیز از لحاظ زیبایی برتری مشخصی نسبت به پژو پارس دارد و بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند که کابین ماشین‌شان، به ویژه داشبورد آن، به جای داشتن یک داشبورد ساده مانند پژو پارس شبیه به دنا پلاس باشد.

متریال استفاده‌شده در کابین هر دو خودرو از نوع پلاستیک خشک است و اگرچه کیفیت آن بسیار بالا نیست؛ اما در این رنج قیمت، انتظار بالاتری نمی‌توان از تولیدات داخلی داشت. فضای کابین دنا پلاس، به ویژه در ردیف دوم، کمی محدودتر از پژو پارس اتوماتیک است و برای سرنشینان بزرگسال با قد متوسط در مسافت‌های طولانی نمی‌تواند راحتی کافی را فراهم کند.

صندوق عقب پژو پارس ۴۴۰ لیتر فضا را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اما دنا پلاس توربو حدود ۵۰۰ لیتر فضا را در بخش عقب خود برای اسباب و وسایل شما فراهم می‌کند. دنا پلاس توربو دارای آپشن‌های رفاهی و ایمنی بیشتری نسبت به پژو پارس اتوماتیک است.

با کلیک بر روی لینک درج شده میتوانید شرایط خرید خودرو مورد نظر خود را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

در پایان مقاله “مقایسه دنا پلاس توربو و پژو پارس اتومات” باید بیان کنیم که اگر گیربکس اتوماتیک برایتان اهمیت بیشتری دارد، تنها گزینه خرید پژو پارس در نسخه اتوماتیک خواهد بود. در عین حال، علاوه‌بر داشتن گیربکس خودکار، پژو پارس اتوماتیک از موتور تنفس طبیعی با استهلاک کمتر برخوردار است و دردسرهای نگهداری از موتورهای توربوشارژ را به همراه ندارد. نظر شما چیست، دنا پلاس توربو یا پژو پارس؟

سوالات متداول

1. پیشرانه دنا پلاس توربو چیست؟

وقتی درب کاپوت را باز می‌کنید با پیشرانه 4 سیلندر 1.65 لیتری EF7 TC روبه‌رو می‌شوید.

2. دنا پلاس توربو با چه گیربکسی در بازار موجود است؟

توربو پلاس دنا جدیداً در دو نوع گیربکس 5 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک به بازار عرضه شده است.

3. طراحی داخلی دنا بهتر است یا پژو پارس اتومات؟

باتوجه به حضور نمایشگر و جذابیت بالا، قابل مشاهده است که دنا از طراحی داخلی بهتری برخوردار است.

4. مصرف سوخت ترکیبی این دو خودرو چقدر است؟

مصرف سوخت ترکیبی پژو پارس 7.5 و مصرف دنا پلاس توربو 7.74 است.

5. ایمنی کدام خودرو بهتر است؟

با مشاهده تجهیزات ایمنی دو خودرو به این نتیجه می‌رسیم که ایمنی دنا کمی بهتر از پارس است.

امتیاز شما به این مقاله

source

توسط blogcheck.ir