انیمیشن پیتر و گرگ یکی از انیمیشن‌های کوتاه است که در سال 2006 منتشر شده بود و جایزه‌های مختلفی دریافت کرد. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمیشن Peter And The Wolf آشنا شوید.

ژانر کارتون پیتر و گرگ ماجراجویی و فانتزی است. این استاپ موشن محصول مشترک بریتانیا، نروژ و لهستان است. این انیمیشن به کارگردانی سوزی تمپلتون (Suzie Templeton) و با همکاری مارک اسکروبتسکی یا شروبتسکی (Marek Skrobecki) تولید شد و جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه را کسب کرد، کاندید دریافت جایزه بفتا شد و همچنین در جشنواره بین المللی انیمیشن انسی (Annecy International Animation Festival) نیز برنده یک جایزه شد.

انیمیشن Peter And The Wolf اقتباس از یک افسانه سمفونیک برای کودکان است و در این انیمیشن از آثار سرگئی پروکفیف (Sergei Prokofiev) در سال 1936 استفاده شده است. اگر می‌خواهید با بازیگران انیمیشن پیتر و گرگ آشنا شوید لازم است بدانید که در این انیمیشن دیالوگی وجود ندارد که صداپیشه برای شخصیت‌های آن حضور داشته باشد. همچنین در این انیمیشن کسی به عنوان راوی داستان حضور نداشته است. در ادامه این مقاله مختصر از پلازا به معرفی انیمیشن Peter And The Wolf خواهیم پرداخت و بیشتر در مورد داستان، شخصیت‌ها و نقدهای این انیمیشن کوتاه صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران انیمیشن پیتر و گرگ

انیمیشن Peter And The Wolf در تاریخ 23 سپتامبر 2006 برابر با 1 مهر 1385 منتشر شد. همچنین مدت زمان کارتون پیتر و گرگ حدود سی دقیقه است و اگر اوقات فراغت کمی دارید می‌توانید این انیمیشن کوتاه را تماشا کنید.

همچنین بخوانید :

داستان انیمیشن پیتر و گرگ

کارتون پیتر و گرگ


در جنگل‌های وسیع که گرگ‌ها هنوز در آن پرسه می‌زنند، یک کلبه کوچک قرار دارد که با حصار بزرگ و بلندی احاطه شده است. پیتر با پدربزرگ خود در این کلبه زندگی می‌کند. دیگران پیتر را اذیت می‌کنند و پدربزرگش اجازه نمی‌دهد که او به جنگل برود. پیتر در حیاط خانه یک اردک دارد که تنها دوست او است. یک روز یک کلاغ با بال شکسته وارد حیاط می‌شود و تلاش می‌کند از بادکنکی که پیتر دارد برای پرواز استفاده کند. پدربزرگ پیتر خواب است و او آهسته به اتاق می‌رود و کلیدهای در را به دست می‌آورد و از حیاط بیرون می‌رود.

وقتی پدربزرگش از خواب بیدار می‌شود او را به کلبه برمی‌گرداند و در را قفل می‌کند. اما اردک، گربه و کلاغ بیرون از حیاط باقی می‌مانند. پیتر از یک دریچه می‌بیند که یک گرگ در آن اطراف حضور دارد و به دنبال این است که اردک را به کلبه برگرداند. اما گرگ اردک را می‌بلعد. حالا که خلاصه کارتون پیتر و گرگ را می‌دانید برای ادامه داستان می‌توانید این انیمیشن کوتاه را تماشا کنید.

همچنین بخوانید :

هنرپیشه های کارتون پیتر و گرگ

با توجه به اینکه در این انیمیشن صداپیشه‌ای حضور نداشته است در این بخش از مقاله با بیوگرافی کارگردان آن و همچنین آهنگسازی که از آثار او در این انیمیشن استفاده شده است آشنا خواهیم شد.

سوزی تمپلتون

هنرپیشه های کارتون پیتر و گرگ


سوزی تمپلتون یک نویسنده، کارگردان و انیماتور اهل بریتانیا است که در سال 1967 در Hampshire متولد شد. بر اساس سایت آی‌ام‌دی‌بی او 22 جایزه از جمله یک جایزه اسکار دریافت کرده است.

همچنین بخوانید :

سرگئی پروکفیف

انیمیشن Peter And The Wolf


سرگئی پروکفیف یک آهنگساز و پیانیست بود که در سال 1891 متولد شد و در سال 1953 درگذشت. او به عنوان یکی از آهنگسازان برجسته قرن بیستم شناخته می‌شود. داستان پیتر و گرگ از جمله آثار موفق او محسوب می‌شود.

همچنین بخوانید :

نقد کارتون پیتر و گرگ و نمرات آن

نقد کارتون پیتر و گرگ


در این بخش از مقاله به بررسی نمرات انیمیشن پیتر و گرگ و نقدهای آن می‌پردازیم. انیمیشن Peter And The Wolf در سایت آی‌ام‌دی‌بی نمره 7.5 از 10 را دریافت کرده است که از نمرات تعداد کاربران کمی از این سایت به دست آمده است. بعضی از مخاطبان این انیمیشن که نمرات بالا به آن داده‌اند بیان کرده‌اند که علاوه بر موزیک سرگئی پروکفیف، از روش انیمیشن کردن کاراکترهای حیوانات و همچنین ارتباط متقابل بین کاراکترهای مختلف این انیمیشن خوششان آمده است.

آن‌ها همچنین بیان کرده‌اند که ممکن است بعضی از بخش‌های این انیمیشن برای کودکان خردسال مناسب نباشد. برخی از افرادی که نمره کمی به این انیمیشن داده‌اند بیان کرده‌اند که حالت صورت کاراکتر اصلی داستان در خیلی از بخش‌های انیمیشن تغییر چندانی ندارد. می‌توانید به سایت آی‌ام‌دی‌بی مراجعه کنید و نقدهای بیشتری در مورد انیمیشن Peter And The Wolf بخوانید.

همچنین بخوانید :

 کلام آخر

در این مقاله از پلازا به بررسی انیمیشن پیتر و گرگ پرداختیم و درباره داستان، هنرمندان و نقدهای آن صحبت کردیم. می‌توانید تریلر انیمیشن Peter And The Wolf را تماشا کنید و اگر می‌خواهید با داستان این انیمیشن بیشتر آشنا شوید، دانلود انیمیشن Peter And The Wolf را شروع کنید. علاوه بر این می‌توانید نظر خود را در مورد کارتون پیتر و گرگ و نمره‌ای که به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر انیمیشن کوتاه دیگری دیده‌اید که از آن خوشتان آمده است و تماشای آن را به دیگران نیز توصیه می‌کنید و در این سایت مقاله آن وجود ندارد می‌توانید عنوان آن را در یک کامنت بگویید که مقاله آن را نیز به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

منتخب کاربران

source

توسط