وحید خدابنده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با ابراز خشنودی از انجام به موقع مراحل اجرای طرح شهید همت در سه قطب استانی اردبیل، پارس‌آباد و خلخال، از اهتمام و پیگیری معاونان آموزشی نواحی و مناطق و کلیه عوامل اجرایی تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه سومین هفته از اجرای مانور آموزشی معلمان با عنوان طرح شهید حاج ابراهیم همت به پایان رسید، تصریح کرد: برای اینکه شاهد تغییر مطلوب و بهبود کیفیت آموزشی باشیم، باید پس از آموزش و شکل‌گیری حلقه‌ها، با مراقبت و نظارت کامل گفتمان‌سازی را به جریان انداخته و مدبرانه هدایت کنیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: از آنجا که طرح شهید همت با رویکرد روش تدریس جدید بر مبنای تقویت شایستگی‌ها است، همکاران باید مطابق با اهداف سند تحول بنیادین روی شایستگی‌های تمام ساحتی دانش‌آموزان کار کنند و این تغییر رویکرد در سطح کلاس و مدرسه کاملاً ملموس باشد.

خدابنده افزود: این دوره‌های توانمندسازی به صورت حضوری، غیر حضوری و حلقه‌های علمی است که در اجرای حضوری ۱۶۸ نفر مدرس میانی و ۲ هزار و ۲۵۷ نفر از آموزگاران ابتدایی در سطح مناطق استان تحت آموزش قرار می‌گیرند و سپس هشت جلسه ۲ ساعته آموزش مجازی و به طور مستمر نیز گفتمان‌های آموزشی در گروه‌های حلقه‌ها از استان تا سطح مناطق ادامه خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: بعد از تشکیل گروه‌های حلقه‌های علمی و جریان‌سازی گفتمان‌های آموزشی، حتماً نظارتی هم از روند اجرا از سوی معاونت آموزش ابتدایی اداره کل و نواحی و مناطق انجام می‌شود.

source

توسط