لامبورگینی دیگر برای مدل هوراکان سفارش نمی‌­پذیرد چراکه تمام نمونه‌­های در حال تولید نیز از قبل به فروش رسیده‌­اند. با وجود این، خودروساز ایتالیایی تصمیم گرفته برای گرامی‌داشت یک دهه فعالیت بخش مسابقه‌­ای اسکوادرا کورسا، نمونه‌­ای خاص از هوراکان را تولید کند.

این هوراکان ویژه، براساس نسخه STO و توسط بخش خودروهای سفارشی لامبورگینی یعنی Ad Personam شکل گرفته است. در نخستین گام، بخش جانبی بدنه با سبز Verde Mantis و بخش بالایی آن با مشکی Nero Noctis تزئین شده تا به نماینده جدید لامبورگینی در مسابقات استقامتی یعنی SC63 شباهت پیدا کند. نشانه‌ای ویژه ده سالگی و همچنین Squadra Corse روی درها و نقاط دیگر بدنه دیده می‌­شود.

نگاهی به نمونه منحصر به فرد از لامبورگینی هوراکان STO

در فضای کابین این نمونه از لامبورگینی هوراکان STO نیز با ترکیب رنگی مشکی و سبز مواجه هستیم به نحوی که روکش آلکانترا با مشکی Nero Ade و دوخت آن با سبز Verde Fauns تزئین شده است.

میله­‌های حفاظتی آلومینیومی، روکش فیبرکربنی کف ، کمربندهای ایمنی چهار نقطه‌­ا‌ی و پلاک یادبود از جنس فیبرکربن، از دیگر ویژگی‌های کابین این نمونه منحصر به فرد به شمار می‌­آید.

بنابر اعلام لامبورگینی، هوراکان STO SC 10° Anniversario  نخستین خودروی شهری است که توسط اسکوادرا کورسا مورد تغییر قرار گرفته است. کاپوت فیبرکربنی با قابلیت ایجاد نیروی رو به پایین بیشتر، کمک‌­فنرهای قابل تنظیم در چهار حالت، تایرهای سفارشی ساخت بریجستون ، سیستم اگزوز تیتانیوم ساخت آکراپوویچ و باله عقب با سه درجه افزایش زاویه نسبت به نمونه موجود در STO استاندارد، تغییراتی بوده که بخش خودروهای مسابقه­‌ای لامبورگینی بر این خودرو اعمال کرده است.

نگاهی به نمونه منحصر به فرد از لامبورگینی هوراکان STO

البته پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری این خودرو بدون تغییر باقی مانده و همچنان 631 اسب­ بخار نیرو و 565 نیوتن متر گشتاور تولید می‌­کند.

با پایان تولید لامبورگینی هوراکان، پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی نیز به آخر خط می‌­رسد. ظاهرا قرار شده که جانشین این خودرو به پیشرانه‌­ای با حجم کمتر، احتمالا با هشت سیلندر، توربوشارژ دوتایی و لااقل یک موتور برقی، مجهز شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط blogcheck.ir