تکنولوژی با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت و تغییر است. در گذشته ای نه چندان دور طراحی سایت تنها با رایانه های رومیزی امکان پذیر بود؛ اما امروزه امکان ساخت سایت با گوشی هایی که در دست دارید و هر روز از آن ها استفاده می کنید نیز وجود دارد. چه در یک اتوبوس نشسته باشید و چه در یک کافه، می توانید به راحتی با گوشی خود یک وب سایت راه بیندازید و حتی با همان گوشی آن را مدیریت کنید. در این مقاله درمورد نحوه طراحی سایت با گوشی توضیح خواهیم داد.

نکات مهم ساخت سایت با گوشی

طراحی سایت با گوشی




هنگام طراحی سایت با گوشی باید به یک سری نکات کلیدی توجه داشته باشید. این نکات کلیدی عبارتند از:

  • رابط کاربر پسند: برای ایجاد سایت با گوشی باید ابتدا برنامه یا سایتی را انتخاب کنید که رابط کاربر پسندی داشته باشد. همان طور که مشخص است تلفن همراه صفحه نمایش بسیار کوچک تری در مقایسه با رایانه دارد؛ به همین دلیل سایت یا برنامه ای که برای طراحی سایت با گوشی انتخاب می کنید، باید همه ابزار ها و ویژگی های لازم را در اختیار شما بگذارد. یک رابط کاربر پسند برای ساخت سایت به شما کمک می کند تا فرآیند طراحی بسیار ساده تر شود؛ به خصوص برای کسانی که قصد دارند برای اولین بار سایت بسازند.
  • ویژگی های قوی: دومین نکته برای انتخاب سایت یا اپلیکیشن مناسب برای ساخت سایت، داشتن ویژگی های قوی و منحصر به فرد است. سازنده وب سایتی که انتخاب می کنید باید مجموعه ای از ویژگی های مختلف را ارائه دهد تا شما حداکثر انعطاف پذیری و کنترل را روی سایت داشته باشید. در انتخاب برنامه طراحی سایت با گوشی برنامه ای که انتخاب می کنید باید ویژگی هایی مانند گزینه های شخصی سازی، پشتیبانی چند رسانه، ابزار های سئو، یکپارچه سازی شبکه های اجتماعی و… را در اختیار شما قرار دهد.
  • طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو (responsive): نکته مهم بعدی در انتخاب برنامه برای طراحی سایت، واکنش گرا بودن آن است. واکنش گرا بودن به این معنی است که سایت به طور خودکار بتواند محتوای خود را برای نمایش روی صفحه نمایش هایی با اندازه های مختلف بخش بندی کند. یک سایت واکنش گرا بر روی تبلت و گوشی هایی با صفحه نمایش کوچک یا رایانه های رومیزی بزرگ، محتوای خود را به راحتی نمایش می دهد.

بهترین برنامه ها و وب سایت ها برای طراحی سایت با گوشی

بهترین برنامه ها و وب سایت ها برای طراحی سایت با گوشی




  1. Wix

اولین پیشنهاد ما به شما برای طراحی سایت با گوشی، پلتفرم Wix است. ویکس یکی از پلتفرم های محبوب برای ساخت سایت با گوشی است که به دلیل رابط کاربری ساده و زیبای خود مشهور است. یکی از مهم ترین نقاط قوت ویکس، داشتن طیف گسترده ای از قالب ها برای استفاده های مختلف است.

به کمک قالب های ویکس شما می توانید برای طراحی سایت با گوشی از قالب های تجارت الکترونیک گرفته تا وبلاگ نویسی استفاده کنید. این قالب ها پایه های محکمی را فراهم می کنند تا کاربران بتوانند با توجه به نیاز های خود بهترین سایت را داشته باشند.

امکانات

  • کتابخانه ای گسترده با قالب های قابل تنظیم
  • ابزار های سئوی قوی برای بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو

مزایا

  • ساده تر کردن فرآیند طراحی و ایجاد وب سایت هایی با ظاهر حرفه ای حتی برای مبتدیان
  • ارائه ویژگی های متنوع برای انواع مختلف وب سایت از وبلاگ تا فروشگاه های آنلاین
  1. Weebly

ویبلی یکی دیگر از انتخاب های محبوب برای طراحی سایت با گوشی است. ویبلی یک پلتفرم بصری با مجموعه ای از غنی ترین قالب ها است که طراحی سایت شما را بسیار ساده تر می کند. با استفاده از ویبلی تنها با کشیدن و رها کردن و داشتن حداقل ترین دانش فنی، سایت های جذاب تولید کنید. ویبلی از عناصر چند رسانه ای مانند تصاویر، فیلم و نقشه ها نیز پشتیبانی می کند.

امکانات

  • داشتن برنامه ای مخصوص موبایل که به شما اجازه می دهد سایت خود را در هر زمان و مکانی بسازید.
  • ابزار های جامع تجارت الکترونیک برای ساخت و مدیریت فروشگاه های آنلاین

مزایا

  • رابط کاربری آسان برای ناوبری و مدیریت وب سایت
  • ویژگی های بسیار متنوع برای سایت های تجارت الکترونیک و مشاغل آنلاین

طراحی سایت با گوشی-3




  1. Squarespace

یکی دیگر از برنامه هایی که برای طراحی سایت با گوشی می توانید روی آن حساب باز کنید، برنامه Squarespace است. این برنامه به دلیل قالب های زیبا و ویژگی های قوی اش شناخته می شود و انتخابی فوق العاده برای افراد خلاق است. این پلتفرم قالب های حرفه ای، شیک و مدرنی که همگی واکنش گرا و قابل تنظیم هستند را ارائه می دهد. طراحی سایت با گوشی به کمک Squarespace برای کسانی ایده آل است که زیبایی سایت برای آن ها در اولویت است و می خواهند وب سایتی داشته باشند که از نظر بصری بسیار حرفه ای طراحی شده باشد.

امکانات

  • مجموعه ای گسترده از قالب های مدرن و شیک برای مدل های مختلف سایت
  • ویژگی های قوی برای وب سایت های وبلاگ نویسی و تجارت الکترونیک

مزایا

  • ایجاد وب سایت های بصری جذاب با حداقل دانش فنی
  • امکان مدیریت و ویرایش وب سایت در هر لحظه و هر مکان
  1. WordPress

وردپرس یکی از قدرتمند ترین و انعطاف پذیر ترین پلتفرم ها نه تنها برای طراحی سایت با گوشی بلکه رایانه نیز است. چیزی که باعث می شود وردپرس با دیگر برنامه های طراحی سایت گوشی تفاوت داشته باشد، انعطاف پذیری باورنکردنی آن است.

امکانات

  • اپلیکیشن موبایل برای ایجاد و ویرایش و مدیریت سایت
  • هزاران تم و پلاگین برای سفارشی سازی بدون محدودیت

مزایا

  • انعطاف پذیری بی نظیر
  • پشتیبانی گسترده برای عیب یابی و یادگیری

جمع بندی

با پیشرفت تکنولوژی دیگر طراحی سایت تنها محدود به رایانه های شخصی نیست. امروزه طراحی سایت حتی با گوشی هایی که هر روز از آن ها استفاده می کنیم نیز امکان پذیر شده است. برای طراحی سایت با گوشی کافی است که یکی از برنامه های مختلفی که برای این کار ساخته شده است را نصب کنید. ساخت سایت با برنامه های طراحی در گوشی به حداقل دانش فنی نیاز دارد و هر فردی می تواند با داشتن یک تلفن هوشمند سایت های مورد نظر خود را بسازد.

source

توسط