نام IMV 0 مخفف عبارت «پروژه نوآورانه بین­‌المللی چندکاربردی» است، خودرویی اقتصادی و کاربردی که برای ادای احترام به همکاری تایلند با تویوتا، در این کشور طراحی و معرفی شده است.

درواقع مهندسان تویوتا با طراحی IMV 0، سعی داشته­‌اند همان کاری را در صنعت خودروسازی انجام دهند که شرکت آیکیا (IKEA) در مبلمان و لوازم خانگی انجام می‌­دهد. چراکه مالک این خودرو می­‌تواند با توجه به کاربری موردنیاز، ماژول حمل بار را در پشت کابین نصب کند. این مورد تنها به مدل‌های شخصی محدود نشده است، بلکه کاربران بخش تجاری و خدمات اضطراری را نیز شامل می­‌شود.

تویوتا IMV 0

تویوتا IMV 0 براساس پلتفرم مشترک با هایلوکس شکل گرفته و به همین علت فضای بزرگ بار و کابین نسبتا جادار را فراهم کرده است. ابعاد بدنه تویوتا IMV 0 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.3، 1.785، 1.74 و 3.085 متر اعلام شده است.

بدنه تویوتا IMV 0 با فرم جعبه­‌ای و شبیه به کانسپت کامپکت کروزر EV طراحی شده، که ساده ولی از برخی جهات، خوشایند به نظر می­‌رسد. واقعیت این است که طراحی شلوغ و جزئیات کرومی بدنه بسیاری از پیکاپ‌های موجود، به افزایش قابلیت کاربردی آن‌ها کمکی نمی­‌کند.

source

توسط