وراث دیگو مارادونا که از سه سال پیش درگیر نبردی حقوقی بر سر نشان تجاری با شرکتی تجاری تحت مالکیت وکیل سابق اسطوره آرژانتینی دنیای فوتبال بوده‌اند، در این دعوای حقوقی پیروز شدند.

قضات اروپایی روز سه‌شنبه با صدور رای به نفع وارثان نابغه آرژانتینی از تایید مالکیت شرکت ساتویکا که تحت اداره وکیل سابق قرار دارد بر نشان تجاری «مارادونا» امتناع کردند. به این ترتیب شرکت ساتویکا از این پس به دلیل صدور این رای حقوقی در دادگاه اروپایی، حق استفاده از نشان تجاری مارادونا را نخواهد داشت.

شرکت ساتویکا که توسط ماتیاس مورلا، وکیل سابق مارادونا تاسیس شده است پیش‌تر وکالتنامه‌ای بدون تاریخ انقضا برای استفاده از نشان تجاری مارادونا با هدف حمایت مالی از خواهران اسطوره آٰرژانتینی دنیای فوتبال از او دریافت کرده بود. دادگاه اروپایی در نهایت با به رسمیت نشناختن مالکیت شرکت ساتویکا بر برند تجاری مارادونا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دیوان دادگستری اتحادیه اروپا درخواست تجدیدنظر ساتویکا را رد می‌کند. اسناد ارائه شده برای تأیید درخواست واگذاری، انتقال نشان تجاری به نفع این شرکت را توجیه نمی‌کند.»

دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا پیش‌تر در مارس سال ۲۰۲۱ به دلایل مشابه، درخواست به رسمیت شناختن حقوق شرکت ساتویکا بر نشان تجاری مارادونا را که قبل از آن توسط این شرکت و ستاره آرژانینی پیش از مرگش ارسال شده بود، رد کرده بود. دادگاه‌های آرژانتینی سال ۲۰۲۱ درخواست بازنگری در اعطای حق مالکیت شرکت ساتویکا بر برند تجاری دیگو مارادونا را که از سوی دو دختر بزرگ این ستاره فقید فوتبال علیه ماتیاس مورلا ارائه شده بود رد کردند.

این موضوع سبب شد تا وکیل سابق دیگو مارادونا و شرکت تحت مالکیت وی، ساتویکا به استفاده از نشان تجاری ثبت شده به نام نابغه دنیای فوتبال ادامه دهد. نشان تجاری مارادونا در زمینه پوشاک، کفش، خدمات هتل‌داری و فناوری اطلاعات سال ۲۰۰۸ توسط وی در اتحادیه اروپا به ثبت رسیده بود.

بیشتر بخوانید: بهترین بازیکن تاریخ فوتبال کیست؟ رونالدو، مسی، مارادونا یا…؟ هوش مصنوعی یک بار برای همیشه به این بحث پایان می‌دهد/ نظر شما چیست؟

source

توسط blogcheck.ir