10 شاسی بلند کوچک برتر در سال 2023

بازار خودرو مملو از شاسی بلند های کوچک پرسرعت است که جا دار هستند و اتفاقا این روزها بازار فروش خوبی هم دارند.

وقتی صحبت از حجم فروش می شود، این SUV های کوچک به موتورخانه سازندگان مربوطه تبدیل می شوند و فروش بالایی را برای خودرو سازان فراهم می کنند.

پی بردن به چرایی آن کار دشواری نیست. SUV های جمع و جور، تنها بدون رد پای دست و پا گیر SUV های خانوادگی با اندازه بزرگ از ارتفاعی یک یا دو درجه بالاتر، منظره ای عالی از جاده پیش رو ارائه می دهند. آنها همچنین کمی ارزان تر هستند و در سال های اخیر، از نظر طراحی و جذابیت در عین سادگی، عملکرد خود را به طور قابل توجهی ارتقا داده اند. ممکن است افراد با هم اختلاف نظر داشته باشند، اما جدول پر فروش ترین خودرو ها دروغ نمی گوید.

اما ارتفاع سواری بیشتر در این خودروها به این معنی است که آنها به اندازه کافی از مسیر های نا هموار (در حد منطق) خرسند هستند. این خودرو های هاچ بک مانند هزینه های جاری را نیز معقول نگه می دارند و به جای قفل پدیفرانسیل ها، پیشرانه های هیبریدی و یک یا دو گزینه کاملاً الکتریکی را در آن ها خواهید یافت. در اینجا نگاهی به بهترین SUV های کوچک در سال ۲۰۲۳ خواهیم داشت.

۱ رنج روور ایووک

مزایا : جذابیت قابل توجه ظاهری – ظرافت در حرکت، برخی قابلیت های درست در آفرود

معایب : قیمت بالا – راندمان متوسط پیشرانه – دید نه چندان عالی

10 شاسی بلند کوچک برتر در سال 2023

لندروور مهم ترین بخش بازار که در حال حاضر نسل دوم رنج روور ایووک در آن حاضر است را ، تصاحب کرده است. این خودرو از موتور های هیبریدی ملایم استفاده می کند و برای بهبود فضای داخلی بدون رشد قابل توجهی در ابعاد بیرونی، روی فاصله محوری طولانی تری نسبت به مدل قبلی خود قرار می گیرد. در نسخه های ایووک همچنین اخیراً یک مدل پلاگین هیبریدی مهم به نام ایووک P300e را می بینیم.

ایووک در اصلاحات مکانیکی، فضای داخلی، فضای لوکس و جذابیت تکنولوژیک جهش های بزرگی رو به جلو داشته است. اگرچه این خودرو کاربردی ترین خودرو در نوع خود نیست، اما در این بخش بسیار رقیب قدرتمندی است. با فضای زیادی برای بزرگسالان در ردیف دوم که البته پشت یک خط پنجره نسبتاً بلند که دید ردیف عقب را کمی محدود می کند.

موتور دیزلی D200 بهترین انتخاب است که قابلیت های رانندگی بالا و ظرافت بهتری نسبت به دیزل های چهار سیلندر لندروور ارائه می دهد. مدل P300e نیز با پیشرانه پلاگین هیبریدی فوق العاده نرم، برد پیمایشی در حالت الکتریکی زیاد و هندلینگ جذاب بسیار چشمگیر است.

ایووک که به عنوان یک رنجروور به پختگی رسیده ، اکنون خودرویی با حس لوکس را نشان می دهد که خرید آن در این کلاس امکان پذیر است و این به توجیه قیمت نسبتاً بالا برای بسیاری از خریداران کمک می کند.

۲ ولوو XC40

مزایا : طیف گسترده ای از آپشن های موتور – فضای داخلی – ترکیبی از سواری و هندلینگ عالی

معایب : به اندازه برخی خودرو های هم رده جادار نیست

10 شاسی بلند کوچک برتر در سال 2023

اولین تلاش ولوو برای یک برادر جمع و جور برای شاسی بلند های XC60 و XC90 یک موفقیت واقعی است و در XC40، این برند سوئدی خودرویی را به ما ارائه کرده است که آن قدر جذابیت آنی دارد که از عملکرد یک خودروی پیشرو در این کلاس انتظار دارید.

XC40 با طراحی به اندازه کافی کاریزماتیک و جذاب برای آوردن خانواده های جوان به عنوان خریدار به شوروم های ولوو استفاده می کند. با وجود اینکه طراحی ساده ای در بیرون داریم اما در داخل همه چیز عالی و کاربردی طراحی شده است. در حالی که این خودرو کاربردی ترین خودرو در کلاس شاسی بلند های کوچک نیست، اما مطمئناً فضایی مانند اکثر خودرو های لوکس دارد. علاوه بر این انبوهی از امکانات ایمنی و رفاهی را هم در داخل این خودرو می بینیم.

دو مدل پلاگین هیبریدی، یک جفت مدل بنزینی هیبریدی ملایم، مدل پایه T2 و T3 بنزینی و نسخه تمام برقی قابل شارژ که در مدل های تک موتوره ۲۲۸ اسب بخاری و دو موتوره ۴۰۲ اسب بخاری ارائه می شود، موجود است. در بحث سواری و هندلینگ، ولوو XC40 خود را در بهترین و آرامش بخش ترین حالت خود نشان می دهد.اگر ماموریت یک SUV این است که راننده خود را بالاتر از شلوغی ببرد و درد و رنج روزانه را از بین ببرد، کمتر خودرویی این کار را بهتر از ولوو انجام می دهد.

۳ مزدا CX-5

مزایا : سواری دلپذیر – فضای داخلی عالی – راحت در مسافت های طولانی

معایب : در یک سفر اتوبانی می تواند پر سر و صدا باشد

10 شاسی بلند کوچک برتر در سال 2023

این به راحتی یکی از زیبا ترین شاسی بلند های موجود در بازار است و از نظر عینی بسیار زیبا تر از مدل قبلی خود است. با مصرف سوخت قابل قبول و سطح غیر معمولی از فرمان پذیری برای این کلاس. فضای داخلی CX-5 به صورت محکم و بی سر و صدا است و فضای زیادی برای سرنشینان و صندوق بار ارائه می دهد. اگرچه اکنون کمی قدیمی تر از سایر شرکت های حاضر در این لیست است، اما CX-5 هیچ یک از ویژگی های هندلینگ را که آن را به یکی از SUV  های کامپکت مورد علاقه ما تبدیل می کند، از دست نداده است.

از میان موتور ها، موتور دیزل ۲.۲ لیتری که این روز ها کمتر استفاده می شود، ترکیبی از بدنه میان رده و راندمان مناسب موتور است. بنزینی ها کمی نرم تر هستند، اما بدون همراهی موتور های الکتریکی، همه آنها کمی تحت تأثیر بدنه نسبتاً حجیم مزدا قرار گرفته اند و برای شتاب گیری پر جنب و جوش به دورهای زیادی نیاز دارند.

مزدا CX-5 ترکیبی سالم از سرگرمی، صرفه جویی و فضای مناسب خانواده را ارائه می دهد. بنابراین سزاوار توجه جدی از سوی خریدارانی است که خواهان خودرویی هستند که کمی از همه چیز را می توان در آن ها دید.

۴ هیوندای توسان

مزایا : بسیار مقرون به صرفه – طراحی چشمگیر – فضای داخلی جا افتاده

معایب : گیربکس اتوماتیک کند – رانندگی کمی حوصله سر بر

10 شاسی بلند کوچک برتر در سال 2023

ورود نسل چهارم توسان برای هیوندای نقطه عطفی بود. از نظر سبکی، این یک انحراف شدید از مدل های قبلی خوش تیپ اما کمی کسل کننده است و کابین آن از نظر جذابیت و مواد به کار رفته نیز پیشرفت داشته است. هیوندای مدت ها است که تلاش می کند خود را به عنوان یک رقیب رده بالا در اروپا معرفی کند و توسان به نزدیک تر شدن این شرکت به آلمانی ها کمک کرده است.

هندلینگ در توسان سهولت استفاده را اولویت قرار می دهد اما همچنان به اندازه کافی لذت بخش است که در یک جاده پرپیچ و خم لذت ببرید. پیشرانه هیبریدی آن عملکرد قوی و راندمان قابل توجهی را ارائه می دهد و از آنجایی که هیوندای است به طرز عجیبی مجهز است و با گارانتی سفت و محکمی پشتیبانی می شود. توسان یک SUV جمع و جور بسیار صیقلی است که کاملاً شایسته توجه شماست.

۵ ب ام و X1

مزایا : کیفیت بالا – هندلینگ خوب – طراحی جذاب

معایب : گیربکس و فرمان مطابق با استاندارد های ب ام و نیست – رابط کاربری ضعیف

10 شاسی بلند کوچک برتر در سال 2023

مانند همه ما، ب ام و X1 با بالا رفتن سن ، بزرگ تر شده است. در واقع آخرین نسخه نسل سوم که اولین بار در سال ۲۰۲۲ عرضه شد، اکنون کمی کوتاه تر از X3 است. با این حال این بزرگ تر شدن اندازه، خبر خوبی برای کسانی است که خانواده های در حال رشد دارند. زیرا به این معنی است که می توانید افراد و چیز های بیشتری را درون خودروی خود جای دهید.

X1 که بر روی پلتفرم UKL مشابه ب ام و سری ۲ Active Tourer ساخته شده است، طیف گسترده ای از موتور ها، از بنزینی و دیزلی هیبریدی ملایم گرفته تا یک جفت پلاگین هیبرید و حتی یک ب ام و iX1 تمام برقی را در اختیار دارد. برد پیمایشی ادعا شده ۲۷۲ مایل است. صرف نظر از نیروی محرکه، ب ام و یک خودروی X1 جذاب و توانا است. اما شاید تجسم «ماشین نهایت رانندگی» نباشد که بازار یابان این برند از شما می خواهند باور کنید. چسبندگی مناسب و کنترل روی بدنه وجود دارد اما فرمان چندان خوب عمل نمی کند و نمی تواند با چابکی سبک سری ۳ Touring با قیمت مشابه برابری کند.

با این حال، برای اکثر خریداران، سهولت استفاده از اهمیت بیشتری برخوردار است و در اینجا X1 امتیاز خوبی می گیرد. این خودرو برای راندن عالی است و فضای خوبی هم به همراه بهترین متریال در داخل ارائه می دهد. یک ظاهر شیک و یک سیستم اطلاعات و سرگرمی که ظاهری زیبا دارد و استفاده از آن نسبتا بدون درد سر است.

۶ نیسان قشقایی

مزایا : فضای داخلی دوست داشتنی – راحت در تمام حالات – جا دار

معایب : گیربکس CVT کسل کننده – سیستم اطلاعات و سرگرمی قدیمی

10 شاسی بلند کوچک برتر در سال 2023

در اینجا چیز کمی برای رانندگان مشتاق وجود دارد.  هر دو مدل ۱.۳ لیتری هیبریدی ملایم بنزینی و هیبریدی با برد توسعه یافته جدید به سبک «خودشارژر» e-Power خیلی قدرتمند نیستند. چه انتظاری باید داشت؟ عملکرد و هندلینگ آن چیزی نیست که از قشقایی انتظار می رود.

راحتی همه چیز است، اما در حالی که می توانید قشقایی را به شکل دو پدال و با گیربکس CVT داشته باشید، ما به سراغ گیربکس دستی می رویم، فقط به این دلیل که حرکت خودرو را بهبود می بخشد. این تلاشی است که بازی را تغییر دهد؟ خیر، بلکه نشان می دهد که نیسان مشتریان خود را به خوبی می شناسد. شکست دادن رقبا در بین رتبه های غیر برتر با این شرایط، دشوار است.

۷ فولکس واگن تیگوان

مزایا : کارآمد – جادار – راحت

معایب : ظاهر ساده

10 شاسی بلند کوچک برتر در سال 2023

تیگوان سومین خودروی پر فروش فولکس واگن پس از هاچ بک های گلف و پولو است. انعطاف پذیر، جا دار، محکم، راحت و اصلاح شده است. فقط با کمی خرج کردن بیشتر راننده، این پکیج حتی قدرتمند تر خواهد بود اما حتی همین طور که هست هم بعضی رقبا را شکست می دهد. این گزینه کمی گران است و فضای داخلی آن چندان جالب نیست، اما مشخصات فنی خوب آن، کاسیتی ها را جبران می کند.

یک پیشرانه پلاگین هیبریدی و یک نسخه قوی تیگوان R، در میان دیگر تغییرات در چیدمان پیشرانه وجود دارد. تجربه رانندگی خودرو کمی به مشخصات فنی مرتبط است: با موتور های بهتر و قوی تر و سیستم تعلیق تطبیقی، تیگوان عملکرد و کنترل بسیار خوبی دارد و با تمام پیچیدگی هایی که می خواهید سواری می دهد، اما نسخه های پایه تر از نظر دینامیکی معمولی تر هستند.

و فراموش نکنید که نسخه Allspace نیز وجود دارد، برای کسانی که آنچه را در تیگوان می بینند دوست دارند اما به یک خودروی هفت نفره نیاز دارند.

۸ آئودی Q3

مزایا : نسخه پلاگین هیبرید ارزش خرید خوبی دارد و برخی از جذابیت های شاسی بلند های بزرگتر آئودی را به تصویر می کشد.

معایب : آنچنان که ممکن است انتظارش را داشته باشید عالی نیست، کیفیت فضای داخلی مناسب نیست.

10 شاسی بلند کوچک برتر در سال 2023

اکنون آئودی Q3 در نسل دوم خود، پیشروی این کلاس است و با طیف خوبی از پیشرانه ها (بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبریدی) عرضه می شود. گزینه بدنه اسپرت بک با قسمت پشتی شیبدار نیز وجود دارد، اگر چه بهتر است فضای داخلی را با نسخه معمولی و شاید به همان اندازه هاچ بک زیبا به حداکثر برسانید.

Q3 به طور کلی یک رقیب قدرتمند با قابلیت رانندگی نرم و فضای زیاد است. نسخه پلاگین هیبریدی ارزش شگفت آور خوبی دارد ولی برای دیگر نسخه ها، عملکرد آنقدر قوی نیست که باید باشد. پیشرانه ها به اندازه کافی خوب رفتار می کنند، اما فقط مطمئن شوید که در اندازه رینگ ها زیاده روی نکنید.

۹ کیا اسپورتیج

مزایا : طراحی چشمگیر – فضای داخلی منظم و جذاب – طیف وسیعی از موتور ها

معایب : پیشرانه هیبریدی می توانست قوی تر باشد – هندلینگ و سواری چندان جذاب نیست

10 شاسی بلند کوچک برتر در سال 2023

با توجه به اینکه اسپورتیج همیشه طراحی محافظه کارانه ای داشت، فروش بسیار خوبی برای کیا داشته است. دیدن اینکه با طراحی کاملاً جدید در نسل پنجم، به دنبال طراحی جسورانه ای است، کمی شوکه کننده است.

حقیقت این است که در باطن نمای بیرونی چالش برانگیز، خودرویی وجود دارد که تقریباً مشابه قبل است اما در بسته ای پیشرفته تر، بزرگ تر و پر از فناوری های مدرن. این خودرو به اندازه بهترین ها جا دار نیست اما فضای کافی برای اکثر نیاز های خانواده وجود دارد. به علاوه طیف گسترده ای از موتور ها، از بنزینی هیبریدی ملایم و دیزل گرفته تا یک پلاگین هیبریدی پرکاربرد و سودمند وجود دارد.

هندلینگ ایمن و قابل پیش بینی است، اما هنگامی که به یک کیا فشار می آورید متفاوت عمل می کند. اسپورتیج به خوبی بسیاری از رقبا سواری نمی دهد و سرنشینان را بر روی دست انداز های کوچک اذیت می کند. تجربه نشان می دهد که انتخاب رینگ های کوچک تر و ۱۷ اینچی اوضاع را بهبود می بخشد، اما فقط کمی.

۱۰ لکسوس UX

مزایا : قابلیت رانندگی همانند هاچ بک واقعی – طراحی جذاب در بدنه و کابین

معایب : به اندازه رقبا جادار یا همه کاره نیست، پیشرانه ها می توانند نا امید کننده باشند.

10 شاسی بلند کوچک برتر در سال 2023

لکسوس UX یک کراس اوور جذاب، مدرن و البته با کیفیت است. طراح در بدنه و کابین عالی بنظر می رسد و تمام اجزا به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند.

یک مدل F-Sport را توصیه می کنیم، زیرا آنها با دمپر های تطبیقی عرضه می شوند که برای جاده های شلوغ بسیار مناسب تر هستند. UX واقعا حس رانندگی شبیه یک هاچ بک خوب را ارائه می دهد، نه یک شاسی بلند با ارتفاع سواری بالا.

source

توسط