با افزایش سختگیری استانداردهای آلایندگی، تولید خودروهای سوپراسپرت هم به امری مشکل­‌تر تبدیل می­‌شود. حتی شرکت‌هایی با تیراژ محدود تولید هم راه گریزی غیر از نصب پیشرانه برقی در محصولات خود ندارند. اینجاست که سامانه هیبرید به یاری این‌گونه خودروها می‌­آید، همان‌طور که فراری هم مدل 296GTB و همتای روباز آن یعنی 296GTS را به سامانه هیبرید مجهز کرده است.

اما نسخه مسابقه­‌ای این خودرو یعنی 296 چلنج، به پیشرانه هیبرید نیازی نداشته چراکه در هر صورت قادر به دریافت مجوز شماره‌­گذاری و تردد در معابر عمومی نیست. در واقع فراری 296 چلنج خود را برای حضور در Ferrari Challenge Trofeo Pirelli آماده می‌­کند. این خودرو به عنوان نهمین نماینده فراری و جانشین 488 چلنج ایوو، در این رویداد حاضر خواهد شد.

فراری 296 چلنج به پیشرانه 3 لیتری توئین توربوشارژ مجهز شده است، که فراری 296GT3 حاضر در مسابقات 2023 هم آن را به همراه داشت.

فراری 296 چلنج

این پیشرانه شش سیلندر با آزادی از محدودیت‌های مربوط به استانداردهای آلایندگی، به تنهایی 700 اسب­‌بخار قدرت و 740 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. البته خروجی نسخه هیبرید به 830 اسب‌­بخار قدرت می­‌رسد.

فراری با ارائه این مدل، توانسته است به نسبت 234 اسب­‌بخار قدرت بر هر لیتر حجم پیشرانه دست یابد، که رکوردی جدید در این رده به شمار می‌آید.

فراری 296 چلنج همچنین نخستین خودرویی در رقابت Trofeo Pirelli  است، که در پیشرانه شش سیلندر خود از زوایای 120 درجه‌­ای سیلندرها بهره­‌مند می­‌شود.

ترمزهای کربن-سرامیک به همراه تقویت سامانه ABS و تایرهای 19 اینچی پیرلی با طراحی سفارشی برای این خودرو درنظر گرفته شده است، ضمن این‌که به لطف بازبینی در آیرودینامیک، نیرویی بیش از 870 کیلوگرم در سرعت 250 کیلومتر برساعت بر بدنه این خودرو وارد خواهد شد.

فراری 296 چلنج در فاصله 24 تا 30 اکتبر در پیست Mugello حاضر می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط blogcheck.ir