سرنخ فروش در بازاریابی آنلاین درخواست هایی است که از طرف بازدیدکنندگان سایت یا همان مشتریان بالقوه خود دریافت می کنید. این سرنخ ها را می توانید از راه های مختلف مانند کمپین‌ های بازاریابی ایمیلی، صفحات کسب و کار خود در رسانه ‌های اجتماعی، صفحات فرود و چت ‌بات ‌های ‌سایت و یا محتوای های ویدیویی خود به دست آورید. یک سرنخ دیجیتال این امکان را برای شما فراهم می کند که با مشتریان خود ارتباط بهتری برقرار کنید و شانس فروش خود را در مقایسه با تماس های سرد افزایش دهید. اگر به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی قصد دارید از این استراتژی برای پیشرفت و ارتباط بهتر با مخاطبین خود استفاده کنید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

سرنخ فروش در بازاریابی آنلاین چیست؟

همان طور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد سرنخ فروش در بازاریابی آنلاین درخواست هایی است که از طرف بازدیدکننده یا مشتری بالقوه برای شما ارسال می شود. این سرنخ ها می توانند موجب افزایش درآمد شما در دنیای دیجیتال شوند.

 بر اساس بررسی های انجام شده یکی از اولویت های اصلی بازاریابان دیجیتال تبدیل سرنخ به مشتری دائمی است. از آن جایی که تکامل رسانه های اجتماعی و فناوری تلفن همراه، باعث شده است مصرف کنندگان محتوای آنلاین را ترجیح دهند، امروزه موثرترین راه برای دریافت سرنخ های عالی، ارتباط مجازی با مخاطب و متقاعد کردن او برای خرید است.

این استراتژی موجب تعامل بیشتر با مشتری و افزایش آگاهی او نسبت به برند شما می شود. البته استراتژی تولید سرنخ فروش در بازاریابی آنلاین به عوامل مختلفی همچون نوع کسب ‌و کار، محصولاتی که می ‌فروشید، یافتن مخاطب هدف و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد. بنابراین هیچ فرمول عمومی و کلی وجود ندارد که برای همه مناسب باشد. در واقع اگر یک ایده تولید سرنخ فروش برای شرکت شما خوب است، می تواند برای شرکت دیگر عملکرد معکوس داشته باشد.

از جمله دلایلی که باعث شده تولید سرنخ فروش در دنیای دیجیتال، بازاریابی سنتی را تسخیر کند، توانایی آن در ارائه داده‌ های مورد نیاز به مصرف کنندگان است. همان طور که می دانید تعامل مناسب با مخاطبین و مشتریان بالقوه در یک پلتفرم دیجیتال می تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد مخاطبین هدف به شما بدهد.

چگونه به سرنخ فروش در بازاریابی آنلاین دست پیدا کنیم؟

سرنخ فروش در بازاریابی آنلاین




حالا که می ‌دانیم سرنخ فروش در  بازاریابی آنلاین چطور می تواند به پیشرفت کسب و کار ما کمک کند، بهتر است در مورد چگونگی رسیدن به آن نیز اطلاعاتی کسب کنیم.

  • ارائه ارزش به مصرف کنندگان

در دنیای دیجیتال اغلب مخاطبین به دنبال محصولات و خدماتی هستند که ارزش ارائه را داشته باشند. خوشبختانه امروزه راه های مختلفی برای ارائه ارزش به مخاطب و دریافت سرنخ فروش در بازاریابی آنلاین وجود دارد؛ که مهم ترین آن قرار دادن محتوای با کیفیت در وبلاگ ها، خبرنامه ها، وبسایت و سایر رسانه های اجتماعی است. این کار باعث جذب مخاطب بیشتر می شود. زمانی که یک سرنخ را به مشتری تبدیل کردید، می توانید با ارائه محتوای مفیدتر، او را به یک مشتری دائمی و وفادار تبدیل کنید.

در ایده آل ترین حالت ممکن شما باید محتوا را متناسب با مخاطبین هدف خود تولید کنید. برای این منظور بهتر است شخصیت مخاطب ایده آل خود را ترسیم و از آن برای کشف خواسته ها، نیازها و علایق او استفاده کنید. تغذیه مخاطبین با محتوای مناسب به شما کمک می کند نسبت به برند خود آگاهی بیشتری ایجاد کنید و یک مخاطب عادی را به یک مصرف کننده دائمی تبدیل کنید.

ارائه ارزش به مصرف کنندگان




  • داشتن هماهنگی

قبل از قرار دادن محتوا در کانال های مختلف تبلیغاتی خود برای دریافت سرنخ فروش در بازاریابی آنلاین، از سازگار بودن آن با تمامی رسانه ها مطمئن شوید. به عبارت دیگر محتوای قرار داده شده در وبلاگ ها، صفحات وب، کمپین های بازاریابی، صفحات رسانه های اجتماعی و سایر پلت فرم ها، باید با آن ها مطابقت داشته باشند. وجود هر گونه تناقض می تواند باعث سردرگمی مخاطب و ترک صفحه هدف شود.

  • بررسی وبسایت و صفحات فرود تولید کننده سرنخ

صفحات فرود سایت شما که از مخاطب می خواهند تا یک عمل خاص را انجام دهد، ابزارهای فوق العاده ای برای تولید سرنخ فروش در بازاریابی آنلاین هستند. آن ها معمولاً برروی یک کمپین بازاریابی متمرکز می شوند. سه عنصر اصلی یک صفحه فرود تولید کننده سرنخ عبارت اند از:

وجود یک تیتر جذاب

داشتن اثبات اجتماعی

فراخوان برای انجام یک اقدام

خاطرتان باشد صفحات فرود تولید سرنخ خود را به گونه ای طراحی کنید که جذاب باشد. برای این منظور می توانید از متون، تصاویر، ویدئو ها و فونت های مختلف استفاده کنید. مهم ترین هدف شما در این صفحه ها باید ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبین هدف باشد.

صفحات فرود




  • شرکت در تبلیغات پولی

هرچند امروزه پلتفرم های بسیاری همچون یوتیوب، فیس بوک، اینستاگرام و… وجود دارند که می توانید به صورت رایگان در آن ها تبلیغ  و برای خود سرنخ فروش در بازاریابی آنلاین ایجاد کنید؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که تبلیغات پولی همیشه بهتر از تبلیغات رایگان بازخورد دارد. با پرداخت مبلغی برای تبلیغات پولی، رسانه های بزرگ همچون گوگل، فیسبوک، اینستاگرام و… نمایش خدمات و محصولات شما را در اولویت می گذارد و آن ها را در نتایج جستجوی برتر نشان می دهند. این استراتژی به ظاهر ساده باعث گسترش ارگانیک کسب و کار شما خواهد شد. به طور کلی تبلیغات در پلتفرم های معتبر و قابل اعتماد، مقرون به صرفه است و موجب اعتبار بخشیدن به کمپین بازاریابی دیجیتال شما می شود. مزیت دیگر تبلیغات پولی و جذب مشتری از این طریق، امکان هدف قرار دادن مشتریان بر اساس سن، جنسیت، تحصیلات، موقعیت مکانی، حرفه، علاقه، سبک زندگی و … است.

جمع بندی

در مقاله پیش رو سعی کردیم شما را با سرنخ فروش در بازاریابی آنلاین بیشتر آشنا کنیم.  همان طور که متوجه شدید هدف اصلی این استراتژی تمرکز بر روی مخاطبین هدف و بررسی نیاز ها و رفتار خرید آن ها از طریق ابزارهای تحلیلی خاص است. خاطرتان باشد که با به کارگیری یک استراتژی بازاریابی مناسب می توانید مشخص کنید که چه کسانی، در چه زمانی و چگونه از وبسایت شما بازدید کنند. علاوه بر این می توانید در مورد این موضوع که چه چیزی برای کمپین تبلیغاتی شما مفید و چه چیزی مضر است نیز اطلاعات خوبی به دست آورید.

source

توسط