اکسپنگ X9 ؛ MPV پرچمدار با 496 اسب بخار قدرت

اکسپنگ X9 جدید ترین محصول از کمپانی Xpeng است که نهایت قدرت ۴۹۶ اسب بخار را ارائه می دهد و ظاهری مدرن دارد.

اکسپنگ X9 یک MPV با ترکیب ۷ نفره و تمام الکتریکی است. X9 در روز فناوری ۱۰۲۴ خود رونمایی شد. به گفته کمپانی اکسپنگ، این خودروی برقی بر روی پلتفرم SEPA2.0 قرار دارد. دارای فرمان پذیری چرخ های عقب، ۴۹۶ اسب بخار قدرت و طراحی آینده نگر است که از فضا پیما الهام گرفته شده است.

مکانیزم فرمان پذیری چرخ های عقب به این معنی است که اگر چرخ های جلو را بچرخانید، چرخ های عقب نیز می توانند بچرخند.  بنابراین وقتی فرمان را به سمت راست می چرخانید، چرخ های عقب نیز کمی می چرخند تا به چابکی خودرو کمک کنند که این قابلیت در سرعت متوسط ​​یا زیاد کار می کند و به آن فرمان هم جهت می گویند. با این حال، اگر با سرعت کم فرمان را به راست بچرخانید، چرخ عقب کمی به سمت چپ تغییر می کند تا به مانور کمک کند. که به آن فرمان در جهت مخالف می گویند.

اکسپنگ X9 ؛ MPV پرچمدار با 496 اسب بخار قدرت

اکسپنگ X9 یک MPV (خودروی چند منظوره یا مینی ون) مبتنی بر ساختار SiC ولتاژ بالا ۸۰۰ ولت است و اولین خودرویی خواهد بود که به نرم افزار کابین XOS Tianji Xpeng مجهز می شود. این خودروی الکتریکی در نمایشگاه خودرو گوانگژو در تاریخ ۱ نوامبر عرضه می شود. از آنجایی که اکسپنگ قبلاً برای مجوز فروش X9 در چین درخواست داده بود، بسیاری از جزئیات در مورد این خودرو قبلاً توسط تنظیم کننده چینی تحت وزارت صنایع چین فاش شده بود که اکسپنگ از این موضوع خوشحال نیست.

مشخصات فنی اکسپنگ X9

X9 یک MPV عظیم با طول تقریبا ۵.۳ متر است. ابعاد به ترتیب ۵۲۹۳/۱۹۸۸/۱۷۸۵ میلی متر و فاصله بین دو محور ۳۱۶۰ میلی متر است.  دارای سه ردیف و ۶-۷ صندلی خواهد بود.  این خودرو با دو گزینه موتور و سه تریم ارائه خواهد شد:

اکسپنگ X9 ؛ MPV پرچمدار با 496 اسب بخار قدرت

مدل پایه (دیفرانسیل جلو)

قدرت موتور ۲۳۵ کیلو وات (۳۱۵ اسب بخار)

باتری LFP از Eve Energy

ظرفیت باتری ۸۴.۵ و ۱۰۱.۵ کیلو وات ساعت

اکسپنگ X9 ؛ MPV پرچمدار با 496 اسب بخار قدرت

نسخه عملکرد بالا (تمام چرخ محرک)

قدرت موتور ۳۷۰ کیلو وات (۲۳۵ کیلو وات جلو + ۱۳۵ کیلو وات عقب) (۳۱۵ اسب بخار جلو + ۱۸۱ اسب بخار عقب و مجموعا ۴۹۶ اسب بخار)

باتری لیتیومی سه تایی NMC از CALB

ظرفیت باتری ۱۰۱.۵ کیلووات ساعت

بر اساس ترکیب موتور و باتری، X9 دارای برد پیمایشی ۶۱۰ کیلومتر، ۶۴۰ کیلومتر و ۷۰۲ کیلومتر بر اساس استاندارد CLTC خواهد بود.

NGP برای اروپا در سال ۲۰۲۴ و سایر فناوری های اکسپنگ

در طول رویداد روز فناوری، He Xiaopeng، مدیرعامل و بنیانگذار اکسپنگ، نسبت به تقاضای بازار ابراز اطمینان کرد و گفت: «تقاضای مشتریان داخلی برای خودرو های برقی همچنان قوی است و ما همچنان در بازار های اروپایی با سرعت بخشیدن به انتقال جهانی از خودرو های سنتی به خودرو های برقی مورد توجه قرار می گیریم.»

اکسپنگ X9 ؛ MPV پرچمدار با 496 اسب بخار قدرت

اکسپنگ همچنین اعلام کرد که ویژگی Urban NGP شبیه به تسلا FSD تا پایان سال ۲۰۲۴ به اروپا خواهد آمد.Urban NGP (هدایت توسط ناوبری) یک سیستم نیمه خودکار برای رانندگی در شهر تحت چتر XNGP ADAS است که شامل بسیاری از تکنولوژی های رانندگی خودکار و کمک رانندگی است. 

در رابطه با XNGP، اکسپنگ هدف خود را برای کمتر شدن وابستگی به نقشه ها و رادارهای HD اعلام کرد.  XNGP در حال حاضر در ۵ شهر چین در دسترس است و تا پایان نوامبر به ۲۰ شهر که تحت پوشش نقشه های HD نیستند و تا پایان سال ۵۰ شهر گسترش خواهد یافت.

اکسپنگ همچنین AI Valet Driver را معرفی می کند، یکی دیگر از ویژگی های ADAS که به شما امکان می دهد نقاط شروع و پایان شهر را انتخاب کنید.  شما فقط یک بار مسیر را به صورت دستی رانندگی می کنید و ماشین آن را به خاطر می آورد.  دفعه بعد، هنگام رفتن به همان مسیر، راننده می تواند درایور AI Valet را برای کمک پیشرفته در آن مسیر خاص فعال کند.

اکسپنگ X9 ؛ MPV پرچمدار با 496 اسب بخار قدرت

این شرکت همچنین یک معماری برای سناریوی کامل ADAS – XBrain ارائه کرده است که توسط XNet2.0، معماری ادراک نسل بعدی با درک فضایی، و XPlanner، سیستم برنامه ریزی و کنترل مبتنی بر شبکه عصبی، پشتیبانی می شود تا بتواند بیشتر یادگیری و تفکر مشابه انسان را قادر سازد.

اکسپنگ X9 در چین با Zeekr 009، Denza D9، Hycan V09 و خودرویی که در آینده نزدیک می آید یعنی Li Mega رقابت خواهد کرد، که اخیراً با حداکثر ظرفیت شارژ باور نکردنی ۵۵۲ کیلو وات تحت تأثیر قرار گرفته و در ۱۱ دقیقه و دو ثانیه ۶ تا ۸۰ درصد شارژ باتری را به دست آورده است.

source

توسط