خدمات تیونینگ یا ارتقا خودرو براساس اولویت‌های فردی، تقریبا از دهه 60 میلادی با تغییرات مهندسی شده در توان خودرو ظهور کرد. امروزه اما دلایل بیشمار دیگری افرادی را که ایده‌آل‌سازی خودرو برایشان اهمیت دارد به سمت استفاده از این خدمات می‌کشاند؛ مزایایی از جمله محافظت رنگ و بدنه، بهبود نما و تجهیزات بیرونی و داخلی، افزایش ایمنی و در نهایت ارتقای موتور و مشخصات فنی. با ورود به قرن بیست و یکم، تیونینگ بدنه باتوجه به ماهیت حفاظتی، زیبایی و هزینه کمتر نسبت به تیونینگ موتور، رواج بیشتری یافت.
از آنجا که تیونیگ یک مقوله کاملا تخصصی است و با توجه به درخواست روزافزون جهت دریافت این خدمات، برخی شرکت‌های معتبر خودرویی ارائه این خدمات را منطبق با محصولات خود بر مجموعه فعالیت‌هایشان افزودند تا با افزایش ضریب ایمنی از خطرات تیونینگ غیراستاندارد و بدون مهندسی بکاهند. شرکت ماموت خودرو نیز در راستای احترام به تقاضای مشتریان و توسعه خدمات پس از فروش، واحد تیونینگ خود را ایجاد کرده است. این موضوع باعث شده تا کلیه خدمات تیونینگ این شرکت مطابق با استانداردهای گروه فولکس واگن با حفظ گارانتی ماموت خودرو انجام ‌شود. همچنین انجام خدمات تیونینگ در سایر مراکز، موجب لغو گارانتی قسمت‌های مرتبط خواهد شد.
1. نصب کاورهای بدنه رنگی، مات و بیرنگ (Car Wrap)
2. اجرای پولیش، نانو سرامیک و احیای رنگ بدنه (Ceramic Coating)
3.فروش و نصب کیت‌های بدنه (Body Kit)
4. اجرای هیدروگرافی رینگ و قطعات (Alloy Wheel Hydrography)
5. نصب کاورهای UV شیشه (Window Tint)
6. نصب و اجرای دیکال‌های خاص روی خودرو (Decal)
7. نصب کاور محافظتی خودرو (Paint Protection Film)
8. فروش و نصب رینگ‌های اسپرت (Alloy Wheel)

خدمات کاور یا Car Wrap
کاور بدنه خودرو‌ که یکی از محبوب‌ترین موارد تیونینگ بدنه است در اواخر قرن بیستم انقلابی در تغییر رنگ خودرو محسوب می‌شد زیرا بدون آسیب رساندن به رنگ اولیه این امکان را فراهم می‌‌سازد که رنگ و تریم بدنه اتومبیل بدون استفاده از هرگونه رنگ دیگر و تنها با فیلم‌های وینیل تغییر یابد. همچنین انواع کاور‌ها قابلیت حذف شدن از روی بدنه بدون ایجاد خدشه را دارند که این بر مزایای آنها می‌افزاید. کاورها در نوع شفاف و رنگدار عرضه می‌شوند و ضمن ایجاد ظاهر چشم‌گیر و منحصر به فرد مقاومت رنگ بدنه خودرو را در برابر مواد شیمیایی و آسیب‌‌های فیزیکی افزایش می‌دهد.

برخی از مزایای Car Wrap :
1. محافظت رنگ خودرو:
کاورها، بدنه خودرو را در برابر آسیب‌های ناشی از ضربه یا مواد خارجی مصون می‌دارد. در حالت عادی نور آفتاب، شوینده‌‌های نامناسب، نوشیدنی، مواد اسیدی و یا حتی فضله پرندگان سبب تخریب شیمیایی رنگ بدنه و ایجاد لکه، ماتی، کدری و حتی رنگ‌‌ پریدگی پوسته بدنه می‌‌شوند که با کاور کردن می‌توان مانع آنها شد. همچنین به دلیل سختی بالا محافظی در برابر آسیب‌های فیزیکی مانند خراش‌ کلید، سائیدگی‌های جزئی و … است.

2. تمیزی همیشگی: کاور‌های بدنه ارائه شده از طرف ماموت خودرو به دلیل آب‌گریزی و خاک‌گریزی حتی با یک دستمال نانو به خوبی تمیز شده و از نیاز به کارواش می‌کاهند.

3.متمایز شدن و زیبایی خودرو
تنوع رنگ کاور‌های بدنه ماموت خودرو، خودروی فولکس واگن را تبدیل به اتومبیلی با رنگ خاص و متمایز می‌سازد و بر زیبایی آن می‌افزاید.

خدمات پوشش سرامیک بدنه (Ceramic Coating)
زیبایی بدنه خودرو همواره اولین ملاک قضاوت مالک خودرو یا سلامت آن است. بر این اساس صنعت خودروسازی با ارائه واکس و پولیش‌های مخصوص سعی کرده این امکان را به رانندگان دهد تا خودروی خود را همانند روز اول براق، تمیز و زیبا سازند. با این وجود اثرات آفتاب، کثیفی، مواد شیمایی و حتی رد شست‌وشو در خودروها قابل مشاهده است. پیشرفت تکنولوژی در ابتدا پوشش سرامیکی را برای حفاظت و زیبایی بدنه خودروهای لوکس ارائه کرد و پس از آن این تکنولوژی را به تمامی خودروها تعمیم داد. پوشش سرامیک بدنه ماموت خودرو به دلیل کیفیت بالا و استاندارد مناسب، پوششی به محکمی شیشه ولی انعطاف‌پذیر، با ماندگاری طولانی مدت و مقاومت فوق‌العاده در برابر عوامل مخرب است. همچنین عمق رنگ بدنه خودرو را چند برابر کرده و آن را براق، همانند روز اول می‌سازد. ماندگاری این پوشش سرامیکی بر روی بدنه ماشین به شرط استفاده از مواد اصل تا 36 ماه خواهد بود. لازم به ذکر است درصورت استفاده از مواد نامرغوب نه‌تنها بدنه خودرو محافظت نمی‌شود بلکه ممکن است در هنگام برداشتن به رنگ خودرو نیز آسیب برساند. آبگریزی این محصول همانند کاور بدنه نیست و احتیاج به نظافت و تمیزی بدنه هرچند به فاصله‌های طولانی احساس می‌شود. از سوی دیگر در صورت کارواش خودرو، شوینده‌ها و اسفنج‌های شست‌وشو نمی‌توانند خش یا سائیدگی جزئی (مانند گذشته) بر روی رنگ بدنه ایجاد کنند.

خدمات برچسبهای ضد UV شیشه (Window tint & UV protection)
Window Film ورقی نازک متشکل از چندین لایه شفاف است که به راحتی و همانند شیشه دودی؛ اما با مزایای بیشتر، بر روی شیشه‌های اتومبیل قابل نصب است.

1. کاهش دمای کابین: Window Film در انواع خودرو بین 40 تا 50 درصد از ورود گرمای خورشید به داخل اتاق خودرو جلوگیری می‌کند و این ممانعت با افزایش راندمان کولر همچنین از میزان مصرف سوخت می‌کاهد.
2. افزایش ایمنی و ضریب مقاومت شیشه:
احتمال شکستن شیشه در تصادفات به‌ویژه تصادفات از بغل یا برخورد اجسام همیشه وجود دارد؛ با نصب Window Film هرچند ممکن است شیشه بشکند اما متلاشی و خرد نمی‌شود، درنتیجه سرنشینان از خطرات احتمالی در امان می‌مانند.
3. دفع کامل اشعه فرابنفش:
اشعه مضر فرابنفش یا UV ضمن آسیب فراوان به پوست و چشم راننده و سرنشینان موجب فرسایش تدریجی تجهیزات کابین خودرو (داشبورد، روکش صندلی و…) هم می‌شود. این اشعه به راحتی از شیشه عبور کرده، آفتاب سوختگی و افزایش احتمال به سرطان پوست و بیماری‌های چشمی را در پی دارد.Window Film با عدد SPF 100، حدودا از ورود 99 درصد اشعه فرابنفش جلوگیری می‌کند. در این راستا مطالعه توصیه‌نامه بنیاد جهانی پوست بسیار مثمرثمر است.
4. کاهش نورهای آزاردهنده:
آفتاب شدیدی که بر سطح جاده تابیده یا نور خودروهای دیگر همگی نورهای آزادهنده‌ای هستند که از قدرت دید راننده می‌کاهند. Window Film با قابلیت اجرای بر روی تمامی شیشه‌ها (حتی شیشه جلویی خودرو) از تابش مستقیم نورهای خیره‌کننده به چشم راننده جلوگیری کرده و دیدی واضح را برای سرنشینان جهت لذت بیشتر از مناظر بیرون فراهم می‌سازد. این برچسب‌ به تمامی این دلایل مانع خستگی چشم راننده خواهند شد.
5. امنیت شیشه در سرقت:
در سرقت‌های خودرویی به دلیل شکست شیشه در کمتر از دو ثانیه، عملا دزدگیر فعال نشده و ورود به داخل خودرو به سادگی امکان‌پذیر می‌شود. برچسب Window Film، شیشه را مستحکم کرده و شکستن آن مستلزم وارد ساختن ضربات بیشتر است حتی در صورت شکستن شیشه‌ها، ورود با تاخیر و مشکلات زیاد همراه خواهد بود. در نتیجه سارق منصرف می‌شود. استانداردهای جهانی ایمن‌سازی خودرو بیان می‌دارد: «اگر شیشه‌ای 10 ثانیه در مقابل سارق مقاومت کند، امکان سرقت به شدت پایین می‌آید و در نتیجه آیتم بازدارنده، از استاندارد لازم برخوردار خواهد بود».

در پایان لازم به ذکر است، اجرای خدمات تیونینگ استاندارد نیاز به برنامه‌ریزی و لحاظ کردن تمامی ارکان از ارتقا متناسب شاخص‌های فنی و زیبایی تا حفظ ایمنی سرنشینان و حتی افزایش آن دارد؛ از این رو ضروری است تا توسط شرکت‌های معتبر دارای کادر آموزش‌دیده صورت گیرد.
space

1397

برای بیشتر افراد تب و تاب نوروز از نیمه اسفند شدت می‌گیرد، بستن پرونده سال جاری و برنامه‌ریزی برای سال قریب‌الورود. برای موسسه خیریه نیکان اما؛ دغدغه‌ها از چند ماه زودتر شروع می‌شود؛ در واقع نیکان باید به شروع دوباره‌ی چندین و چند خانواده تحت حمایت بیاندیشد. بیمارانی که در انتظار هزینه‌ی درمانند، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، بسترسازی آموزش و پرورش در مناطق محروم، تامین مخارج تحصیل چندین دانش‌آموز و دانشجو، مشارکت در بازسازی مناطق زلزله‌زده، کمک به تهیه سرپناه برای خانواده‌های نیازمند و …، مواردی هستند که قبل از اتمام سال باید جمع‌بندی شوند. با این حال، تلاش نیکان تنها به پرداختن به این امور محدود نمی‌شود، فراهم ساختن نوروزی شادتر و امید به آینده بهتر برای تمامی افراد تحت حمایت این موسسه وظیفه‌ای مهم است که مقدمات تحقق آن در تمام سال پیگیری می‌شود. این برنامه مهم و سنگین، بدون حمایت نمی‌تواند به سرانجام برسد و در این راستا شخصیت‌های حقیقی و حقوقی بسیاری، دست در دست نیکان به تلاش مشغول می‌شوند. حمایت از خانواده‌های نیازمند، از وظایف شرکت‌های مسئول در قبال جامعه بوده و فولکس واگن یکی از شرکت‌های خوش‌نام و مطرح در این زمینه است. این غول خودروسازی نظر به مسئولیت اجتماعی خود، بر امور خیریه و فعالیت‌های عام‌المنفعه به‌طور جدی تاکید دارد. ماموت خودرو به‌عنوان نماینده رسمی فولکس واگن در ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست و حمایت از امور خیریه را در سرلوحه مسئولیت‌های اجتماعی خود قرار داده است. بر این اساس ماموت خودرو با موسسه نیکان به‌عنوان یکی از خیریه‌های پیشرو و پرتلاش همکاری دارد. این همکاری از هدایای نقدی و غیرنقدی تا همراهی در برگزاری بازارچه نوروزی و استقبال از مهمانان را شامل شده و ماموت خودرو خود را حامی خیریه نیکان می‌داند. از تمامی مشتریان وفادار و علاقمندان به فولکس واگن دعوت می‌شود تا در مسیر ایفای وظیفه در قبال جامعه، با ماموت خودرو هم‌قدم شده و در بازارچه نوروزی نیکان حضور یابند.
space

در فولکس واگن هر خودرو داستانی دارد؛ پاسات برای 45 سال، به سوی آینده حرکت کرد و در هر نقطه از 5 قاره جهان به فروش رسید. این داستان پاسات است؛ خودرویی آشنا که طی 8 نسل از زمان راه‌اندازی خط تولید در سال 1973 تاکنون، بیش از 29 میلیون دستگاه عرضه کرده است با این حال، 2019 شروع یک مرحله تکاملی جدید از موفق‌ترین خودروی سایز متوسط (mid-size) خواهد بود؛ زیرا سالی است که Passat برای شکستن رقم 30 میلیون فروش به میدان می‌آید. پاسات نامی آشناست و در طی تمام سال‌های عرضه، همسو با سادگی و وقار در طراحی بدنه، برای فضای داخلی کابین از تکنولوژی روز و امکانات کامل حتی در قامت یک خودروی لوکس بهره گرفته است. تا سال 2018 طول آن تا 887/4 متر رشد کرد و همزمان با ارائه یک خودرو با ویژگی‌های کامل، به بازتاب واقعی از پیشرفت مهندسی خودرو بدل شد. قرار است پاسات در آستانه 45 سالگی مجدد به صورت استیشن هم ارائه شود. البته عرضه در هر دو نسخه، شامل موتورهای بنزینی (احتراق داخلی)، دیزل و الکتریکی خواهد بود. این وسیله نقلیه‌ی چند کاربردی هم برای مصارف خانوادگی و هم تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و توانسته عنوان پرفروش‌ترین خودروی سایز متوسط جهان را از آن خود سازد. در واقع پس از بیتل (5/21 میلیون) و گلف (35 میلیون)، سومین خودروی پرفروش فولکس واگن است که برای عبور از مرز 30 میلیون دستگاه رقابت می‌کند. دهه 70 میلادی (50 شمسی) پاسات فست‌بک، یک خودروی مدرن بود که به بازار ایران نیز راه یافت. این خودرو در ابتدا با کلاس C مرسدس بنز و سری 3 بی‌ام‌و در رقابت بود که با افزایش طول خود به یک رقیب قدرتمند برای سدان‌های سایز متوسط تبدیل شد. پاسات همواره در لیست ده خودروی پرفروش جهان قرار داشته و حتی در نسخه پایه خود یک خودروی مدرن به حساب می‌آید. این خودرو در سال 2018 توسط شرکت ماموت خودرو، پس از چند دهه به بازار کشورمان وارد شد و در دسترس علاقمندان به فولکس واگن قرار گرفت.
space

یکسال از اولین عرضه‌ی شرکت ماموت خودرو گذشت و خودروهای فولکس واگن اکنون در حال اولین تجربه زمستانی خود در ایران هستند. برای ثبت خاطره‌ی رانندگی حرفه‌ای و ایمن، «طرح بازدید زمستانی ماموت خودرو» در حال برگزاری است تا مشتریان گرامی ضمن بهره‌مندی از بازدید رایگان، تخفیف‌های روغن موتور و اجرت سرویس، طریقه به‌کارگیری تمام امکانات و ویژگی‌های پاسات، تیگوان و گلف GTI را نیز آموزش ببینند. از نخستین روز دی‌ماه 97، تعمیرگاه مرکزی و سایر نمایندگی‌های شرکت پذیرای عزیزانی هستند که با تعیین وقت قبلی به این مراکز مراجعه ‌می‌کنند. آموزش کاربردی امکانات خودرو بر روی اتومبیل مشتری، مورد استقبال قرار گرفت و شرکت را بر آن داشت در روزهای پایانی هفته، زمان ارائه خدمت را افزایش دهد. این اقدام به جهت رفاه حال آن‌ دسته از مشتریان صورت گرفت که در روزهای کاری هفته امکان حضور در این طرح را ندارند.

زمان خدمت‌رسانی در پایان هفته:

space

7 دقیقه و 57.148 ثانیه! بله این رکوردی است که I.D. R Pikes Peak در تاریخ Pikes Peak از خود برجای گذاشت.
R Pikes Peak خودروی ورزشی خانواده تمام الکتریکی I.D. و رومین دوماس (Romain Dumas) راننده این خودرو، نه‌تنها رکوردهای قبلی را پشت سر گذاشتند، بلکه تمامی رکوردها از سال 2013 را نیز بهبود بخشیدند.
صعود از Pikes Peak یکی از قدیمی‌ترین مسابقات موتوراسپرت آمریکا و جهان است که امسال اولین خودروی ورزشی تمام الکتریکی فولکس واگن از خانواده I.D. در آن حضور یافت و توانست 19.99 کیلومتر و 156 پیچ را در 7 دقیقه و 57.148 ثانیه طی کرده و رکورد خودروهای الکتریکی را بشکند.
دکتر فرانک والچ (Frank Welsch) عضو هیئت مدیره و مسئول “توسعه فنی” فولکس واگن گفت: “امروز دیدیم که تکنولوژی چقدر توانمند است. هر کارمند فولکس واگن می‌تواند به نتایج امروز با تمام وجود افتخار کند. من از صمیم قلبم به تیم تبریک می‌گویم، این تیم با ترکیبی از مهارت‌های مهندسی برجسته، شور و تعهد، توانست یک ماشین مسابقه‌ی خارق‌العاده را در هشت ماه خلق کند. فولکس I.D. R Pikes Peak، اکنون کوتاه‌ترین زمان در تاریخ صعود از این تپه را ثبت کرده است، این نشانی از توانایی حمل‌ونقل الکتریکی است.”
space

شکی نیست که در عصر کنونی خودرو یکی از ملزومات زندگی است اما؛ برخی از آنها نقشی فراتر از یک وسیله نقلیه ایفا کرده و با جریان اصلی زندگی و خاطرات ما گره خورده‌اند. شاید بر همین اساس است که در فیلم گواهینامه رانندگی (License to Drive)، یک گلف (Golf) نقش‌آفرینی کرده است یا بسیاری از ما با دیدن یک بیتل (Beetle) لبخند می‌زنیم و خاطرات گذشته را مرور می‌کنیم.
شبیه این موضوع در دیگر نقاط جهان نیز قابل مشاهده است. سبک متمایز بدنه و سیاست مردمی بودن فولکس واگن (Volkswagen) موجب شده تا حتی در صنعت فیلمسازی نیز برخی از خودروهای آن به‌عنوان یکی از ستاره‌های فیلم نقش کلیدی بازی کنند. این کمپانی بیش از هر خودروساز دیگر، تولیداتش در سینما و تلویزیون حضوری درخشان داشته‌ و همچنین به عنوان خودروی شخصیت‌های محبوب داستان استفاده شده‌اند.
نخستین بار در سال 1968 یک بیتل برای نقش اصلی فیلم انتخاب شد. در فیلم اشک عشق (The Love Bug)، بیتلی با نام هربی (Herbie)، دارای قلبی مهربان و شخصیتی احساسی است که با انسان‌های خوب ارتباط دوستی برقرار می‌کند و با شخصیت‌های منفی، به مبارزه می‌پردازد. گلف نیز در بسیاری از فیلم‌های اروپایی مانند فیلم کمدی و مطرح شیطان (Sheitan) و هالیوود، خودروی شخصیت‌های داستان بوده و به خوبی نشان داده که در مقام یک خودروی محبوب و مردمی نمی‌توان از حضورش در فیلم چشم‌پوشی کرد.
در دهه‌های 80 و 90 میلادی گلف در اغلب سریال‌ها دیده می‌شد زیرا اقشار مختلف جامعه از پاپ تا برخی از سلبریتی‌های آن زمان، مالک یک گلف بودند. در میان فیلم‌های مطرح هزاره جدید، خورشید خانم کوچولو (Little Miss Sunshine) یکی از مهمترین فیلم‌هایی است که در آن یک فولکس واگن مانند یکی از اعضای خانواده در اتفاقات فیلم حضور دارد. تولیدات این غول خودروسازی در گواهینامه رانندگی، گلیمور خوشحال (happy-Gilmore)، بازگشت به آینده (Back to the Future)، ماشین‌ها، Footloose، Bring It On، Double Trouble و Hart to Hart به وضوح برجسته شده است.
البته فیلم‌های بی‌شماری هستند که در آنها می‌توان یکی از مدل‌های فولکس واگن را مشاهده کرد که شاید به اندازه موارد بالا نقش برجسته‌ای نداشته باشند. در بخش فیلم‌های تلویزیونی نیز، سریال مردان دیوانه (Mad men)، روزی روزگاری (Once Upon a Time) و لاست (the lost) از نظر میزان حضور فولکس واگن در داستان قابل تامل هستند.
خودروهای این کمپانی در سریال‌های متفاوتی که در کشورهای مختلف تولید شده‌، حضور داشته‌اند که نشان‌دهنده تمایز آنها و عجین شدنشان با زندگی مردم است. در کشورمان ایران نیز دهه‌هاست خودروهای فولکس واگن بخصوص بیتل همراه شخصیت‌های اصلی به ایفای نقش پرداخته‌اند و تنها بررسی خاطرات و مرور سریال و فیلم‌های دیده شده را نیاز دارد.
space

بسیاری از افراد (مانند جی لنو ” Jay Leno ” و جرارد لوپز “Gerard Lopez”) دوست دارند که خودروهای مورد علاقه خود را زیر یک سقف جمع‌آوری کنند اما؛ مجموعه‌داری در وین زندگی می‌کند که با 114 گلف، بزرگترین کلکسیون‌دار دنیاست که تنها مدل‌های مختلف یک خودرو را در کنار هم گرد آورده است.
در حال حاضر عشق جوزف جوزا (Josef Juza) به گلف عدد 114 را نشان می‌دهد که به گفته خودش ثابت نیست و محدوده عشقش همچنان در حال رشد است زیرا با وجودی‌که دیگر مانند گذشته فعالانه در جستجوی گلف در گوشه و کنار دنیا نیست، هنوز پیشنهاداتی به وی می‌رسد که به سادگی نمی‌تواند آنها را رد کند. در حاشیه وین، جوزف تمامی گلف‌هایش را زیر یک سقف مانند یک سوپرمارکت بزرگ خودرو، نگه می‌دارد. مکانی که احتمالا با این تعداد از گلف‌های نادر، مشابه‌اش خارج از آتواِشدات (Autostadt) در ولفسبورگ (Wolfsburg)، وجود ندارد. نمونه تولید شده قبل از Golf MK1، که برای موتورشو 1974 طراحی شده بود، یکی از گلف‌های نادر است که درب سمت راننده‌ آن به صورت کشویی باز می‌شود و یک نسخه سرمه‌ای از آن در کنار اولین مدل‌های MK1 در کلکسیون وی وجود دارد.
یکی از 71 مدل گلف G60Limitedکه توسط بخش Motorsport شرکت ساخته شده و دارای 210 اسب بخار قدرت و Syncro-4WD بود نیز، در این سوپرمارکت بزرگ مشاهده می‌شود. یک CitySTROMer با موتور الکتریکی که شامل 12 باتری است، گلف دیگریست که چون نگین در این مجموعه می‌درخشد.
علاقه جوزا به گلف، پس از اولین خریدش ایجاد شد. وی در این خصوص گفته: «هنگامی که برای نخستین بار در یک گلف نشستم، تنها احساسم این بود که این خودرو فقط برای من ساخته شده است. موقعیت صندلی، رانندگی لذت‌بخش‌ و قابلیت استفاده روزمره، این دقیقا همان چیزی است که دوست دارم. اولین انتخاب در عرض چند ثانیه رخ داد و پس از آن به تدریج بر تعداد گلف‌ها افزوده شد».
جوزف در تابستان از کابریو (Cabrio)، در زمستان از Country، برای لذت بردن از رانندگی از GTI و برای خانواده نیز از گلف معمولی استفاده می‌کند. این کلکسیونر اعتقاد دارد که گلف برای هر مناسبتی، مناسب است. در واقع می‌توان گلف را مجموعه‌ای از خودروی مسابقه‌، خانواده، زندگی، لوکس و حتی پیکاپ در نظر گرفت. این مجموعه‌دار که قصد دارد موزه گلف خود را در بهار 2019 افتتاح کند، در کلکسیون خود مجموعه‌ از لوکس‌ترین مدل‌های گلف تا یک نمونه که کاربردش جمع‌آوری زباله بوده است را گرد هم آورده تا ثابت کند گلف فرای هر خودروی دیگری در جهان است.
space

تعمیرگاه مرکزی: تهران، کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج، شماره 158
تلفن‌های تماس:
تهران 1660
شهرستان‌ها 02141755000
space

در ادامه رشد فروش فولکس واگن در سال 2018، ماه گذشته میلادی توانست با رکورد تحویل 539,700 خودرو، لقب بهترین ماه می تاریخ فولکس واگن را کسب کند. این میزان فروش، 5.1 درصد افزایش نسبت به ماه مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد. همچنین از ژانویه تا می 2018، فولکس واگن با تحویل 2،584،700 خودرو طی پنج ماه، به رشد خود ادامه داد که در مقایسه با سال 2017 قابل توجه است. یورگن استاکمن (Jürgen Stackmann) عضو هئیت مدیره فروش فولکس واگن در این خصوص بیان کرد: «این بهترین ماه می تاریخ فولکس واگن بود و خودروهای جدید مانند ویرتوس (Virtus)، تیگوان آل‌اسپیس (Tiguan Allspace)، پولو (Polo) و T-Roc به خوبی مورد استقبال مشتریان قرار گرفتند.» در پنج ماه نخست سال 2018 فولکس واگن با تحویل 2،584،700 خودرو نسبت به سال گذشته، 7/6 درصد رشد داشته و روند صعودی خود را به‌طور قابل توجهی ادامه داده است.
جدول زیر جزئیات فروش را نشان می‌دهد:
space

در حالی‌که فولکس واگن در سه ماه نخست سال 2018 توانست رکورد جدیدی در فروش ثبت کند، این روند صعودی برای گروه فولکس واگن در چهارمین ماه میلادی امسال نیز ادامه یافت. بر این اساس بیش از 3.6 میلیون وسیله نقلیه در چهار ماه اول سال 2018 تحویل شده که در مجموع 8.1 درصد در تمام مناطق اصلی افزایش داشته است.
فرد کاپلر، رئیس فروش گروه در این رابطه اعلام کرد: “روند صعود گروه فولکس واگن در سه ماهه دوم ادامه دارد و ما همچنان به کار بر روی جذابیت برندها و محصولات‌مان خواهیم پرداخت.”
گروه فولکس واگن و برندهای آن در ماه آوریل به رشد خود ادامه دادند و 927،200 واحد، تحویل توسط گروه در ماه آوریل صورت گرفت که 10.2 درصد بالاتر از ماه مشابه سال گذشته بود. تحولات مثبت در اروپا، بازار داخلی آلمان و همچنین در آمریکای جنوبی بسیار قابل توجه است هرچند که رشد مثبت در تمامی بازارهای گروه فولکس واگن در چهارمین ماه 2018 مشاهده می‌شود.
space

ضمن تشکر از دقت نظر تنی چند از هموطنان عزیز در ارتباط با نمایش “Arabian Gulf” در نقشه جهانی نصب شده در نویگیشن خودروهای پاسات و تیگوان به اطلاع می‌رسانیم: نقشه جهانی (World Map) نصب شده بر روی خودروهای مورد اشاره – بدون هر گونه دخل و تصرف در آن – توسط شرکت فولکس‌واگن تنها به جهت کنترل عملکرد نمایشگر خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.
مع الوصف، انجام اقدام اصلاحی در تغییر نمایش نام “Arabian Gulf” به “Persian Gulf” به‌صورت مکتوب به اطلاع شرکت فولکس‌واگن رسانده شده است و قابل توجه است که آن شرکت ضمن اظهار تعجب در بی توجهی صورت گرفته، نسبت به انجام این مهم اقدام لازم را در اولویت و دستور کار خود قرارداده است.
لذا طبق توافق انجام شده در اولین برنامه “سرویس رایگان” شرکت ماموت خودرو اصلاحات لازم بر روی خودروها اعمال خواهد شد.
space

پس از سال‌ها تولید و فروش موفق بیتل، در اوایل دهه 70 میلادی فولکس واگن تصمیم گرفت بنابر سلیقه روز بازار جهانی خودرویی تولید کند که فضای بیشتری داشته و از موتور رادیاتوری که از عقب به جلوی ماشین منتقل شده است، بهره ببرد.
بر این اساس پروژه گلف به جریان افتاد و نتیجه آن ارائه نسخه اولیه در سال 1973 بود که موتور آن در قسمت جلویی خودرو تعبیه شد اما همچنان هواخنک بود و Ea276 نام داشت. در سال 1974 اولین سری گلف براساس ویرایش Ea276 به بازار عرضه شد تا اولین خودروی فولکس واگن باشد که از رادیاتور بهره می‌برد.
استقبال از mk1 گلف فولکس واگن قابل توجه شد و حتی پاپ نیز مالک یک گلف بود. فولکس واگن پس از بیتل باید خودرویی ارائه می‌داد که حداقل به اندازه بیتل موفق باشد از سوی دیگر باید با رقبایی همچون Austin Allegro و Vauxhall Viva نیز رقابت می‌کرد، با این وجود کشش بازار به سمت هاچ‌بک‌های کوچک بود و این راه را برای گلف هموار می‌ساخت.
گلف در دو سال اول عرضه خود توانست یک میلیون نسخه فروش کند و این در دهه هفتاد میلادی یک موفقیت چشمگیر بود. این استقبال، فولکس واگن را برآن داشت تا نسخه هیجانی‌تری از این هاچ‌بک دوست‌داشتنی را نیز تولید کند که نتیجه آن ارائه گلف GTI با عملکردی بالاتر در سال 1976 بود. R، واریانت، کبریولت، GTI و ربیت انواع مدل‌های گلف هستند که با تغییرات اندک، پهنه وسیع‌تری از سلیقه جهانی خودرو را پوشش داده‌اند.
پس از موفقیت Mk1 فولکس واگن تصمیم به بهبود این خودروی محبوب گرفت و بدون تغییرات اساسی در ظاهر بدنه فضای‌ آن را بزرگ‌تر و راحت‌تر کرد و از سر و صدای خودرو کاست. اما تنها به این موضوع بسنده نکرد و نوآوری‌هایی را ارئه داد که در صنعت خودرو موثر بودند مانند سیستم ضدقفل ترمز ABS)).
تا سال 1988، 10 میلیون نسخه از گلف به فروش رفته بود. گلف در تیپ‌های مختلف خود جوایز بسیاری را از آن خود کرده است که از آن جمله می‌توان به اتومبیل جهانی سال (2013) و ماشین سال اروپا (1992) و (2013) اشاره کرد. همچنین گلف Mk7 جایزه خودروی سال ترند موتور را در سال ۲۰۱۵ به دست آورد، Mk1 GTI نیز در سال ۱۹۸۵ موفق به کسب جایزه شد. به این ترتیب گلف یکی از سه خودرویی است که توانسته دو بار عنوان خودروی سال اروپا را کسب کند.
گلف همچنین در چندین نوبت در لیست سالانه 10 ماشین و راننده برتر قرار گرفته است. تا تابستان سال 2013، 30 میلیون گلف به فروش رفته بود. این در حدود فروش 2100 ماشین در هر روز برای 39 سال است. مدل‌های دیگر گلف نیز هر کدام بی‌نظیر بوده و هستند. هرچند که امروزه هاچ‌بک‌های هیجان‌انگیز متعددی از برندهای مختلف به بازار عرضه شده است اما؛ GTI نخستین ” hot hatches” جهان است و این عنوان همواره آن را یادآور می‌شود.
هنوز 42 سال پس از ارائه اولین نسخه GTI توسط تیمی 6 نفره به سرپرستی آنتوان کنراد، تجربه رانندگی با GTI جذاب است. نخستین سری GTI از یک موتور آئودی 1.6 لیتری چهار سیلندر بهره می‌برد و همین به اندازه کافی خوب بود که در آن دوران بتواند سریع‌ترین خودروی فولکس واگن باشد.جایگاهی که امروزه به گلف R تعلق دارد.
البته GTI در طی سال‌ها هفت نسل را ارائه داده است که هرکدام نسبت به نسل قبل تکنولوژی‌های خارق‌العاده‌ای را ارائه داده‌اند. در سال 1996 اولین نسخه دیزل GTI هم به بازار عرضه شد. در سال 2002 گلفی با عملکرد بالاتر به نام R عرضه شد و توانست در اولین سال عرضه سه برابر بیش از پیش‌بینی‌ها فروش کند. گلف به عنوان پرفروش‌ترین خودروی فولکس واگن توانسته در جهان نیز رتبه سوم فروش را طی این چند دهه با بیش از 34 میلیون نسخه، کسب کند و همچنان رده نخست پرفروش‌ترین هاچ‌بک جهان را در اختیار قرار دارد.
space

خودروهایی معدودی هستند که نامشان GTI را همراه دارد، با این وجود همین تعداد محدود توانسته‌اند تصویری خاص از خود به دنیای خودرو ارائه دهند. مازراتی 3500 نخستین خودرویی بود که در سال 1961 از GTI استفاده کرد اما این فولکس واگن بود که با گلف GTI در سال 1976 آن را به شهرت رساند. در سال 1984 نیز پژو خودروی 205 GTI را به بازار عرضه کرد.
GTI مخفف Injection Grand Tourer است البته امروزه به هاچ‌بک‌های خاص (hot hatches) نیز GTI اتلاق می‌شود که آن‌ها را جذاب‌تر، اسپرت‌تر و به طور کلی خاص‌تر می‌سازد.
گشتاور و اسب بخار بالا و طی کردن صفر تا 100 کیلومتر در زمان کوتاه از مشخصه‌های بارز این خودروهاست. Injection حاضر در GTI بیانگر نوع سوخت‌رسانی به صورت مستقیم بوده که در موتورهای TSI مشاهده می‌شود. فولکس واگن یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان هاچ‌بک کامپکت‌های GTI بوده و دو مدل گلف GTI و پولو GTI را طراحی و به بازار عرضه داشته است که هر دو در ردیف خودروهای مورد علاقه خودروبازان بوده و در زمره پرفروش‌ترین خودروهای اروپا و جهان قرار دارند.
کافی است GTI در گوگل سرچ شود تا اکثر یافته‌ها بیانگر مطالبی پیرامون خودروهای GTI فولکس واگن باشد. از آنجا که هیجان در تمام مراحل رانندگی با GTI بالاست، فولکس واگن آن را به آدرنالین تشبیه کرده است.
GTI یک وسیله نقلیه با عملکرد بالا را ارائه می‌دهد تا راننده سفرهای طولانی و سواری راحت را بدون احساس خطر تجربه کند. این خودروها دارای موتورهای تزریق مستقیم هستند که کیفیت عملکرد، بهره‌وری و رانندگی صحیح را موجب می‌شوند. در سال 1976 نخستین خودروی GTI این کمپانی ساخته شد و پایه نسل‌های بعدی قرار گرفت.
space

1396

شرکت ماموت خودرو، در اقدامی قابل تقدیر خودروهای ثبت‌نامی در اسفندماه سال 96 برای موعد تحویل خرداد و تیر 97 را در فروردین‌ماه سال جاری فراخوان نمود. نماینده رسمی فولکس واگن در ایران در اسفندماه سال گذشته اقدام به پیش‌فروش خودروهای خود به صورت علی‌الحساب و با موعد تحویل 60 و 90 روز کاری کرد اما پس از آن نوسانات بازار ارز شروع شد و در نیمه فروردین‌ماه شدت گرفت که علیرغم نوسانات بازار ارز در دو ماهه اخیر و افزایش قابل توجه نرخ ارز و هزینه‌های ترخیص خودرو در سال جاری، این شرکت تحویل این دسته از خودروها را بدون افزایش قیمت به انجام رسانید.
به گزارش روابط عمومی ماموت خودرو، ثبت‌نامی‌های فراخوان شده در انتهای سال گذشته ترخیص شده و مشمول افزایش هزینه‌های سال جاری نگردیده بودند، بر این اساس ماموت خودرو به پاسداشت اعتماد مشتریان در ثبت‌نام انجام شده، تصمیم گرفت خودروها را با هزینه‌های سال گذشته و بدون هیچ‌گونه وجه اضافی به ایشان تحویل دهد.
با توجه به آخرین اطلاعات، خودروهای ثبت‌نامی با موعد تحویل 90 روز کاری این شرکت نیز به زودی جهت تکمیل وجه و دریافت خودرو فراخوان خواهند شد.
بدیهی است انجام تعهدات پیش از سررسید زمینه‌ساز اعتماد بیشتر خواهد بود که شرکت ماموت خودرو سعی دارد با عملکرد خود آن را به مشتریان گرامی نشان دهد.
space

تجربه کسل‌کننده یافتن جای پارک در آینده نزدیک به دست فراموشی سپرده خواهد شد. فناوری مربوط به رانندگی خودران به زودی در مناطق خاصی اجرا خواهند شد تا از ترافیک روزانه بکاهند.
گروه فولکس واگن قصد دارد قابلیت جدیدی به‌عنوان بخشی از تحقق این ایده آینده‌نگر را ارائه دهد که توسط آن نه‌تنها خودروها قادر به پارک کردن اتوماتیک هستند بلکه خودشان متصدی جستجو و یافتن جای پارک و در نهایت پارک خودرو خواهند بود. اتومبیل‌های خودران تخیلی از آینده نیستند و به زودی بخشی از زندگی روزمره ما می‌شوند. تکنولوژی‌های جدید به‌تدریج زندگی را ساده‌تر و جذاب‌تر می‌سازند.
یوهان یونگوریت، مدیر ارشد دیجیتال گروه فولکس واگن می‌گوید: «با راه‌حل‌های جدید جابجایی و حمل‌ونقل، ما می‌خواهیم زمان و کیفیت زندگی مردم را با کاهش صرف زمان و استرس در ترافیک جاده‌ها افزایش دهیم. چشم‌انداز ما جابجایی است که برای همه، در همه‌جا و در همه زمان‌ها با فشار یک دکمه در دسترس است و وسایل نقلیه خودران نقش تعیین‌کننده‌ای در اینجا ایفا می‌کنند.»
فولکس واگن مراحل مختلف تست این قابلیت بر روی Passat GTE را در دست اجرا دارد.
space

چهارشنبه نهم اسفندماه 96، هم‌زمان با پیش‌فروش نوبهاری تیگوان و پاسات، میهمانی کره‌ای که در میانه سفر 16 هزارکیلومتری با خودروی فولکس واگن توآرگ (Touareg) خود بود به یکی از نمایندگی‌های ماموت خودرو مراجعه کرد.
کون مین گون (kon min gon) در مسیر اروپا تا آسیا، سفر خود را با هدف پیام صلح به مردم جهان و رویای صلح و با هم بودن دو کره، از هلند شروع و طبق مسیری که تعیین کرده بود وارد ایران شد. وی در ساری حس می‌کند مشکلی در خودرو وجود دارد و با مراجعه به نمایندگی ماموت خودرو در شرق تهران، درخشان موتور پارس، در روز شلوغ پیش‌فروش نوبهاری خواستار تعمیر خودروی فولکس خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌شود.
توآرگ مهمان کره‌ای ظرف 24 ساعت تعمیر شده و هنگام تحویل خودرو، کون مین گون، از چرایی و تجربه سفرش سخن می‌گوید:
آقای کون مین گون، قصد بیان چه پیامی را در این سفر دارید؟
– پیام من به همه مردم دنیا صلح است. من دنیایی بدون وحشت، جنگ و خشونت می‌خواهم. این رویای بزرگ من بوده و برای همین این مسافت طولانی را از هلند طی کرده و به ایران آمده‌ام. /

چرا فولکس واگن را برای این مهم انتخاب کردید؟
– من از بین انتخاب‌هایی که می‌توانستم داشته باشم خیلی خوش شانس بودم که با فولکس واگن سفر کردم. فولکس واگن خودروی بسیار خوبی است و این یک سفر طولانی خواهد بود.
تا اینجا سفر خوبی با فولکس واگن داشته‌ام و حتما آن را به دوستانم و دیگران پیشنهاد می‌کنم.
چه شد که به نمایندگی فولکس واگن در ایران مراجعه کردید؟
ایران را در مسیر سفر از هلند تا کره مشخص کرده بودم و هنگام عبور از ساری خودروی من با مشکل مواجه شد و ایرادی را در موتور احساس کردم. در ساری آن را به یک تعمیرکار نشان دادم و وی به من گفت در تهران نمایندگی فولکس واگن هست که می‌تواند به شما خدمات ارائه کند.
به نمایندگی که مراجعه کردم موتور مشکل داشت و نشتی روغن هم قابل ملاحظه بود، خوشبختانه در نمایندگی درخشان موتور این موارد رفع شد.
باز هم تاکید می‌کنم فولکس واگن خودروی بسیار خوبی است و شانس سفر اروپا تا آسیا با آن نصیب من شد تا هدف من تحقق یابد. این سفر به من فرصت داد تا با ایران آشنا شوم و به دیگران نیز سفر به این کشور را پیشنهاد خواهم کرد.
لازم به ذکر است پس از ورود مجدد فولکس واگن به ایران، برای دومین ‌بار در سال 96 کشورمان در مسیر چنین سفرهایی قرار می‌گیرد.نخستین ‌بار در مردادماه امسال راینر تسیتلوف رکورددار آلمانی طی مسافت با اتومبیل، در مسیر سفر از ونیز تا شانگهای با خودروی فولکس واگن، ایران را نیز در مسیر عبوری خود قرار داد و با سفیر آلمان در تهران نیز دیدار کرد.
space

طبق آمار سه ماهه نخست سال 2018، فولکس واگن توانست با تحویل 1،525،300 دستگاه خودرو به مشتریان در سراسر دنیا، رشد 5.9 درصدی را نسبت به سال قبل ثبت کند. روند صعودی فروش ادامه دارد و تحویل 584،700 خودرو در ماه مارس رکوردی جدید محسوب می‌شد. تحویل بیش از 5/1 میلیون وسیله نقلیه در سه ماهه نخست سال 2018 بهترین رکوردی است که در تاریخ برند فولکس واگن به دست آمده است. یورگن استاکمن، عضو هیئت مدیره فولکس واگن در همین رابطه گفت: «این نتایج بسیار دلگرم‌کننده است و از تمامی مشتریان و نمایندگان فولکس در دنیا تشکر می‌کنم.» فروش فولکس واگن در ایتالیا 9/9 درصد و در فرانسه نیز 6/8 درصد افزایش داشته است. تنها در ماه مارس 190،000 وسیله نقلیه به مشتریان در اروپا تحویل داده شد که نسبت به سال قبل 3.4 درصد افزایش داشته است. این روند عمدتا توسط بازارهای بزرگ در اروپای غربی متمرکز شد: ایتالیا (9.9 درصد) و فرانسه (+8.6 درصد) و سوئد (+11.9 درصد). 25،300 خودرو به مشتریان در منطقه مرکزی و شرقی اروپا تحویل داده شد که مربوط به افزایش 14.6 درصد در سال گذشته است. در روسیه، تعداد تحویل 8،600 خودرو، 24.1 درصد بیشتر از رقم سال قبل بوده که تشویق‌کننده است. 50،500 وسیله نقلیه تحویل شده در آمریکای شمالی نسبت به سال قبل 5.2 درصد افزایش دارد. تهاجم SUV با نام تجاریVolkswagen ، با تحویل 32.500 خودرو باعث افزایش 17.8 درصدی در ایالات متحده آمریکا شد. تحویل Tiguan جدید در ماه مارس به 9،700 واحد رسید. روند مثبت در کانادا نیز همچنان ادامه داشت (+31.8 درصد). تحویل 41،100 خودرو به مشتریان در آمریکای جنوبی هم نشان دهنده افزایش 6.6 درصد در منطقه نسبت به سال قبل است. Volkswagen در بزرگترین بازار شخصی خود، 269،500 خودرو را تحویل داد و افزایش بیش از 6 درصدی را تجربه کرد. تقاضای ویژه برای مدل‌های Jetta، Lavida و Santana وجود داشت. بالاترین رشد مطلق مربوط به Teramont بود. این شاسی‌بلند بزرگ برای چین طراحی و در سال 2017 به این بازار عرضه شد.
space

نوروز ۱۳۹۷ به پایان رسید، ممنونیم از تمامی شما عزیزانی که در طول این دو هفته در کنار ما بودید.
سالی خوش و پربار به همراه آرامش را برای شما آرزومندیم.
قسمت پنجم مستند #انتخاب_من ، از گذشته تا آینده
space

زندگی فولکس واگن در 3 نسل …
شما را به تماشای قسمت چهارم “انتخاب_من ، از گذشته تا آینده” دعوت می نماییم.
منتظر قسمت های بعدی داستان ما باشید
space

شنیدن بخشی از حرف های آقا حمید درباره فولکس واگن خالی از لطف نیست …
شما را به تماشای قسمت سوم “انتخاب_من ، از گذشته تا آینده” دعوت می نماییم
منتظر قسمت های بعدی داستان ما باشید
space

در ادامه قسمت قبلی، در این قسمت با سلطان، نارنجی و عروسک آشنا شوید.
شما را به تماشای قسمت دوم “انتخاب_من ، از گذشته تا آینده” دعوت می نماییم منتظر قسمت های بعدی داستان ما باشید.
space

سالی پر از سلامتی، شادکامی و موفقیت برایتان آرزومندیم
شما را به تماشای قسمت اول “انتخاب_من ، از گذشته تا آینده” دعوت می نماییم
space

فولکس واگن پرچمدار خودروهای خود را در موتورشو ژنو رونمایی کرد تا مفهومی کامل از آنچه در آینده خودروسازی خواهد گذشت، نشان دهد. کانسپت I.D. VIZZION به صورت کاملا خودکار از طریق واقعیت افزوده و هوش مصنوعی، با حرکات دست یا صوت قابل کنترل است.
این خودرو از زبان دیگر اعضای خانواده I.D پیروی می‌کند. این خودرو یک بعد جدید از راحتی، رفاه، ایمنی و پایداری را بیان می‌کند. I.D. VIZZIONدر نگاه اول نشان می‌دهد که چگونه معماری تمام الکترونیک به ما نوع جدیدی از آزادی را در طراحی داخلی و بیرونی خودرو را می‌دهد. این خودروی مفهومی، یک طراحی جذاب و بنیادی را توسط نوآوران را ارائه می‌دهد.
این بخشی از دنیای دیجیتال است که به مسافران خود اجازه می‌دهد تا فضای بیشتر برای استراحت، ارتباط یا فرصت پرداختن به امور مختلف از جمله کار را در حالی‌که در جاده هستند، داشته باشند.I.D. VIZZION نشان می‌دهد که چگونه فولکس‌ واگن نوآوری‌های خود را هر سال در مسیر آینده معرفی می‌کند و موجب می‌شود رانندگی هیجان‌انگیزتر از همیشه باشد. در حالی‌که عملکرد واقعیت افزوده به کاربر چشم‌انداز سال 2030 را نشان می‌دهد، رانندگی اتوماتیک در بالاترین سطح ممکن، برای سال 2025 آغاز می‌شود.
تاکنون در طراحی I.D. VIZZION سیستم چرخ‌ها تمام الکتریکی با دو موتور الکتریکی و خروجی 225 کیلووات است. محدوده عملیاتی نیز 665 کیلومتر برای هر بار شارژ در سال 2022 خواهد بود. این همان سالی است که اولین نسخه از این خودرو به تولید انبوه خواهد رسید. با این کانسپت، فولکس واگن نشان داد که پتانسیل بالایی در پایه تکنولوژی‌های تازه توسعه یافته برای خانواده I.D. دارد.
space

دست‌اندازهای سال 96 برای بازار خودروی کشور کم نبود با این حال اتفاق‌های خوبی هم رخ داد که به نوبه خود این سال را متمایز ساخت. بسته شدن ثبت سفارش، افزایش تعرفه واردات خودرو و رشد بهای ارز در کشور نوساناتی بود که به بازار خودرویی ایران چندین لرزه داد. در همین ایام پس از گذشت حدود دو دهه فروش دو محصول از برند فولکس واگن آغاز شد. فولکس واگن در مقام یکی از برترین و محبوب‌ترین خودروسازان جهان که تعداد قابل توجهی از پرفروش‌های جهانی را تولید می‌کند در همکاری و با نمایندگی ماموت خودرو به ایران بازگشت تا بر کیفیت و رقابت‌پذیری بازار کشور افزایش دهد.
ماموت خودرو به عنوان زیرمجموعه گروه ماموت، یکی از خوشنام‌ترین خودروسازان کشور دو مدل تیگوان و پاسات که در بازار جهانی به‌ویژه اروپا پرفروش بوده‌اند را در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی کرد. استقبال از فروش این محصولات در دی‌ماه بسیار قابل توجه بود و موجب شد تا ظرفیت این دو خودرو به سرعت تمام شود. به‌طور کلی به دلیل کیفیت بالا و طراحی زیبا، تولیدات فولکس واگن در دنیا با استقبال مواجه شده و به سادگی در رقابت با دیگران، اغلب در رده پرفروش‌ترین‌ها قرار می‌گیرند.
فولکس واگن که در کنار آئودی، بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، سیات، اشکودا، مان، اسکانیا، پورشه، ایتال‌دیزاین و دوکاتی در زیرمجموعه گروه فولکس واگن قرار دارد، تکنولوژی بالا را در کنار سلیقه روز خودرویی قرار داده و معمولا تمامی آنچه مصرف‌کننده از یک خودروی شهری از قبیل کیفیت، آپشن‌های متعدد، طراحی داخلی و بدنه چشم‌نواز، مصرف سوخت مناسب، ایمنی و استاندارد بالا را می‌خواهد، ارائه می‌کند.
سه مدل از برند فولکس واگن یعنی گلف (رده اول)، پولو (رده سوم) و تیگوان (رده هشتم) جز 10 خودروی پرفروش اروپا و جهان در سال 2017 جای گرفته‌اند. ورود هفتمین خودروی پرفروش جهان (تیگوان) به بازار ایران در شرایطی رخ داد که لرزه‌های نوسانات بالا بود با این وجود به خوبی از تیگوان و پاسات استقبال و بازار خودرویی رقابتی‌تر شد.
هنوز از ورود فولکس واگن به ایران زمان زیادی نمی‌گذرد و بر این اساس محصولات آن در بازار کم است. این مسئله موجب شده تا بسیاری برای خرید محصولات آن منتظر باشند و فروش تیگوان و پاسات را از طریق نمایندگی‌های ماموت خودرو یا بازار آزاد پیگیر شوند. به نظر می‌رسد ورود فولکس واگن به ایران سلیقه طیف گسترده‌ای از مشتریان را پوشش خواهد داد و از این منظر قابل توجه است.
space

پیش‌فروش خودروهای فولکس واگن صبح چهارشنبه 96/12/9 در نمایندگی‌های ماموت خودرو آغاز شد و مردم با در دست داشتن مدارک مورد نیاز از آغازین دقایق بامداد به نمایندگی‌ها در تهران مراجعه کردند.
به دلیل استقبال قابل تقدیر هموطنان، ثبت‌نام بر اساس اولویت حضور افراد صورت گرفت و توضیحات مورد درخواست مشتریان گرامی درخصوص جزئیات شرایط فروش و بعضا ویژگی‌های خودرو قبل از انجام فرآیند خرید به ایشان ارائه شد. در میان خیل علاقه‌مندان به فولکس واگن افراد مسن و نوجوانان نیز مشاهده ‌می‌شدند.
یکی از نوجوانان که به مباحث خودرویی علاقه‌مند و تاحدی نیز بر آن اشراف داشت، همراه عموی خود برای خرید آمده بود تا وی را متقاعد کند که حتما پاسات بخرد! تا ساعت 11/20 دقیقه که نوبت ثبت‌نام آنها رسید با هیجان ویژگی‌های هر دو خودروی پاسات و تیگوان را برای حضار در صف توضیح داده و آنها راهنمایی می‌کرد.
یکی دیگر از افراد، هموطن بوشهری بود که به دلیل علاقه همسرش به فولکس واگن مسافت طولانی را طی کرده تا یکی از مدل‌های تیگوان یا پاسات را برای وی ثبت‌نام کند. هرچند که به دلیل استقبال هموطنان، روند ثبت‌نام کمی طولانی شد اما علاقه و اعتماد آنها باعث شد که ساعت‌ها برای خرید خودروی موردنظرشان در صف منتظر بمانند.
ماموت خودرو قدردان این اعتماد بوده و رضایت مشتریان در اولویت نخست تمامی مدیران و پرسنل این شرکت قرار دارد.
همچنین از تمام علاقه‌مندانی که موفق به ثبت‌نام نشدند پوزش طلبیده و امیدواریم این امکان در ثبت‌نام‌های آتی برای ایشان نیز فراهم آید.
space

نظر به استقبال هموطنان گرانقدر از خودروهای تیگوان و پاسات، شرکت ماموت خودرو به عنوان نماینده رسمی فولکس واگن در ایران؛ در آستانه بهار این محصولات را پیش‌فروش می‌کند.
پیش‌فروش روز چهارشنبه ۹۶/۱۲/۹ آغاز و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت. بدیهی است به درخواست‌های پس از تکمیل ظرفیت ترتیب اثر داده نخواهد شد.
space

در راستای صیانت از منافع و حقوق مشتریان، ماموت خودرو در تلاشی شبانه‌روزی در حال تحویل خودروهای وارداتی فولکس واگن به مشتریان گرامی است. پرسنل ماموت خودرو در تلاشی گروهی و مستمر در حال تحویل خودرو در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند تا به اعتماد خریداران محترم به شایستگی پاسخ دهند. وفای به عهد، احترام به حقوق افراد و صیانت از منافع مشتریان که همگی اعضای جدید خانواده ماموت شده‌اند، سرلوحه فعالیت‌های این شرکت بوده و پرسنل ماموت خودرو رضایتمندی مشتریان عزیز را گامی مهم در پیشبرد اهداف خود می‌دانند.
نمایندگان ماموت خودرو در ایران، هم‌اکنون پذیرای خریداران گرامی هستند تا خودروهای ایشان را تحویل نمایند.
space

شرکت ماموت خودرو در راستای حفاظت از حقوق مشتریان، متعهد است در صورت کاهش تعرفه گمرکی و عودت مابه التفاوت تعرفه پرداختی از سوی دولت، نسبت به پرداخت این مبلغ به مشتریان اقدام نماید.
space

در پنجمين همايش صنعت خودرو كه سه شنبه 24 بهمن ماه در برج ميلاد برگزار شد، ماموت خودرو، نماينده رسمی فولكس واگن در ايران نيز خودروی پاسات را به نمايش گذاشت كه مورد توجه مهمانان و غرفه داران قرار گرفت.
بازديدكنندگان ضمن دريافت اطلاعات كافی در خصوص عملكرد، رتبه‌ها و شرايط فروش خودرو، از ورود تكنولوژی آلمانی به كشور و حضور در بازار ايران استقبال كردند.
space

خانواده ماموت خودرو در یک سه‌شنبه دیگر دور هم گرد آمدند تا با خیالی راحت خودروهای فولکس واگن خود را تحویل بگیرند. اعضای جدید خانواده ماموت پیش از تحویل با امکانات و آپشن‌های اتومبیل خود آشنا شده و در پیست مجتمع نیز تست درایو انجام دادند. یک روز خوب در کنار تعدادی از مدیران ماموت خودرو سپری شد و در نهایت مهمانان سوئیچ خودروهای فولکس خود را از مهندس فردوس، مدیرعامل هلدینگ ماموت دریافت کرده و با بدرقه تیم ماموت خودرو رهسپار خانه‌های خود شدند. تست درایو اسکانیا و فوسو در کنار تیگوان و پاسات، تجربه جدید و لذت‌بخشی بود که برای مهمانان به‌ویژه بانوان حسی خوشایند داشت.
space

دومین نمایندگی از شرکت ماموت خودرو، نمایندگی ستاره خودرو رجایی در منطقه غرب تهران

تهران، خیابان آزادی، بعد از استاد معین، نبش حسین مردی، پلاک 551
space

نخستین سری از خودروهای فولکس واگن 2018 به مشتریان تحویل شد. با ثبت رکوردی جدید، ماموت خودرو در مراسمی، نخستین سری از خودروهای تیگوان و پاسات را به مشتریان تحویل داد.
به گزارش ماموت خودرو، روز سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه، همزمان با میلاد حضرت زینب (س) در کمتر از یک ماه خودروهای مشتریان در مجتمع ماموت به آنها تحویل داده شد. در این مراسم که سفیر آلمان، نمایندگان فولکس واگن، قائم‌مقام مدیرعامل اتاق ایران و آلمان، مدیران هلدینگ ماموت و شرکت ماموت خودرو حضور داشتند، اعضای جدید خانواده ماموت ضمن دریافت سوئیچ اتومبیل خود، از نزدیک با فعالیت‌های این مجموعه آشنا شدند. پیش از آغاز مراسم نیز حضار به تست درایو خودروهای تیگوان، پاسات، اسکانیا و فوسو پرداختند. با شروع تحویل خودروهای فروخته شده فولکس واگن در ایران، روزهای سه‌شنبه‌ مراسم تحویل با نام #3‌شنبه_ماموتی برگزار می‌شود تا اعضای جدید با خانواده ماموت بیشتر آشنا شده و یک نیم‌روز شاد و هیجان‌انگیز را در مجتمع صنعتی ماموت سپری کنند. #3‌شنبه_ماموتی رویداد جدیدی در نحوه تحویل خودرو است که در راستای همراهی بیشتر مشتریان برگزار شده و فارغ از تحویل خودرو در روزهای هفته و نمایندگی‌های فروش است. مشتریان در این دورهمی ضمن تجربه یک فضای جدید، خود را جزئی از یک خانواده پویا، مطمئن و پیشرو حس می‌کنند. گفتنی است تحویل خودرو در ایران معمولا پس از یک ماه کاری صورت می‌گیرد و این برای نخستین بار است که در چنین بازه کوتاهی، مشتریان بتوانند خودروی جدید خود را در اختیار داشته باشند.
space

لطفا جهت مشاهده شرایط فروش خودروهای فولکس واگن پاسات و تیگوان به صفحه شرایط فروش مراجعه کنید
space

پاسات 2018 مجهز به موتور 1.8 لیتر توربوشارژر 4 سیلندر، قدرت موتور ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن متر گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته ( DSG ) – شتاب صفر تا صد 7.9 ثانیه – مصرف سوخت ترکیبی 5.8 لیتر در 100 کیلومتر
space

تیگوان 2018 مجهز به موتور 2 لیتر توربوشارژر ۴ سیلندر، قدرت موتور ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۷ سرعته ( DSG ) – شتاب صفر تا صد ۷.۷ ثانیه – مصرف سوخت ترکیبی 7.4 لیتر در 100 کیلومتر
space

نخستین نمایندگی از شرکت ماموت خودرو، نمایندگی درخشان موتور پارس در منطقه شرق تهران افتتاح شد.

تهران، خیابان دماوند، ضلع شمالی سه راه تهرانپارس، پلاک 255
space

شوروم مرکزی ماموت خودرو(نماینده رسمی فولکس واگن) در ایران، امروز با حضور مدیران افتتاح شد.
space

در دومین نمایشگاه خودروی تهران، ماموت خودرو از 2 مدل خودروی فولکس واگن رونمایی کرد. تیگوان به عنوان یک SUV سایز متوسط وارد این بخش پر طرفدار از بازار خودروهای وارداتی خواهد شد. تیگوان از جدیدترین موتور فولکس واگن بهره می برد که یک موتور 2 لیتری 180 اسب بخاری توربو است که با جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه ترکیب شده و حداکثر گشتاور آن به 320 نیوتن متر می رسد. این نیرو توسط سیستم انتقال قدرت اختصاصی تیگوان به هر چهار چرخ ارسال می شود و با دارا بودن سیستم رانندگی موسوم به 4MOTION DRIVE تیگوان حرف های زیادی برای گفتن در مسیر های خارج جاده ای دارد. خودروی تیگوان دارای استاندارد آلایندگی یورو6 پلاس است. با شتاب 0 تا 100 برابر 7.7 ثانیه آن را تبدیل به یکی از سریع ترین کراس اوورهای بازار می کند. از امکانات این خودرو می توان به سیستم تهویه مطبوع سه گانه، دکمه استارت خودرو به همراه سیستم ورود بدون کلید، صندلی های برقی با حافظه 12 حالته در جلو، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سیستم اتوپارک، دوربین 360 درجه، Head up display، سقف پانورامیک و…اشاره کرد. پاسات نیز به عنوان سدان محبوب فولکس واگن در این نمایشگاه رونمایی شد. پاسات از موتور 1.8 لیتری توربو شارژ شده به قدرت 180 اسب بخار و حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر بهره می برد. جعبه دنده آن نیز همانند تیگوان 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک(DSG) است. این خودروی دیفرانسیل جلو در عرض 7.9 ثانیه از صفر به 100 می رسد. امکانات شاخص تیگوان برای پاسات نیز در نظر گرفته شده و علاوه بر آنها شاهد دکمه استارت خودرو به همراه سیستم ورود بدون کلید ، سیستم start/stop، دارای 9 کیسه هوای ایمنی (راننده و سرنشین جلو، جانبی برای سرنشینان جلو و عقب، کیسه هوای پرده ای و زانویی) و … هستیم. یکی از امکانات جالبی که هم در پاسات و هم در تیگوان مشاهده می شود یدک کش برقی است که در زیر سپر عقب مخفی شده و در زمان نیاز می توان از آن استفاده کرد. در واقع با وجود چنین نکاتی می توان محصولات آلمانی را به نسبت دیگر رقبای خود متمایز دانست.
space

فولکس واگن آلمان بزرگترین تولید کننده خودرو جهان پس از 17 سال باهمراهی شرکت ماموت خودرو به بازار خودرو کشور بازخواهد گشت. به گزارش روابط عمومی شرکت ماموت خودرو، امسال شاهد حضور برند فولکس واگن توسط نماینده مجاز این شرکت یعنی ماموت خودرو در نمایشگاه خودرو تهران خواهیم بود. این نمایشگاه ششم تا دهم آذر ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرآفتاب برپا می‌شود.
شرکت فولکس واگن خودروهای برگزیده برای ارائه در بازار ایران را در غرفه ماموت خودرو به معرض نمایش عموم قرار خواهد داد. علاقه‌مندان به خودرو می‌توانند با حضور در این نمایشگاه، از خودروهای این برند آلمانی بازدید به عمل آورند.
فولکس واگن با تولید بیش از 10 میلیون خودرو در سال موفق به کسب عنوان بزرگترین تولیدکننده صنعت خودرو جهان شده است. این کمپانی با دارا بودند استانداردهای کیفیت و خدمات پس از فروش بالا در جلب رضایت مشتریان بسیار موفق بوده است و با ورود این غول خودرو ساز آلمانی به بازار ایران امید است سطح کیفیت خدمات ارایه شده به مشتریان ارتقاء قابل توجهی داشته باشد و روند رضایتمندی مشتریان از محصولات و خدمات فولکس واگن در ماموت خودرو نیز تکرار شود.
نام فولکس برای مردم تمام دنیا یادآور خاطرات خودورهای دوست داشتنی و با کیفیت است که سالها در کنار مردم و بخشی از زندگی آنها بوده است. حال خبر بازگشت مجدد این برند خوش نام به کشورمان باعث شادی علاقه مندان به صنعت خودرو شده است.
space

شرکت خودروسازی فولکس‌واگن به همراه سایر خودروسازانی که اخیرا به ناوگان تولید خودروهای برقی علاقه‌مند شده‌اند و به آن پیوسته‌اند، به دنبال تولید یک خودروی سوپر اسپرت تمام برقی است.
دکتر “فرانک ولشچ”، عضو هیئت مدیره فولکس واگن در یک نشست خبری گفت: “Pikes Peak” یکی از مشهورترین مسابقات اتومبیل‌رانی جهان است. این یک چالش بزرگ است و به همین دلیل برای اثبات قابلیت‌های فناوری‌های آینده فوق‌العاده مناسب است.
وی افزود: خودروی مسابقه‌ای الکتریکی ما به فناوری نوآورانه‌ای در زمینه باتری و نوع رانندگی مجهز شده است. آزمایش‌های سخت و پراسترس در “Pikes Peak” به ما یافته‌های مهمی می‌دهد که به توسعه خودرو در آینده کمک خواهد کرد و محصولات ما و تکنولوژی‌های آنها را نمایش خواهد داد.
فولکس‌واگن با یک شرکت توسعه فنی در ولفسبورگ همکاری می‌کند تا نمونه اولیه را تولید کند. آقایSven Smeets مدیر قسمت موتور اسپرت فولکس‌واگن در این خصوص گفت: “مسابقه Pikes Peak شروع تازه‌ای در زمینه خودروهای الکتریکی است. ما در حال توسعه فنی خودروی مسابقه‌ای تمام الکتریکی برای اولین بار هستیم. این مسابقه نقطه عطفی در مسابقات موتور اسپرت خواهد بود، تیم ما برای شرکت در این مسابقه شگفت انگیز در حال فعالیت است. فولکس‌واگن در سال 1987 با خودروی گلف که به 2 موتور مجهز بود این مسابقه را با رقابت تنگاتنگی پایان داد.”

مسابقه کوهستانی Pikes Peak که با نام “مسابقه در ابرها” شناخته می‌شود، از سال 1916 در کوهستان راکی در اطراف کلرادو در حال برگزاری است. مسیر این مسابقات 19.99 کیلومتر است که مسابقه دهندگان باید 1440 متر شیب‌های تند را در ارتفاع 4300 متری سطح دریا طی کنند. رکورد قبلی این مسابقات در سال 2016 توسط Rhys Millen با زمان 8 دقیقه و 57.118 ثانیه ثبت شده است و فولکس‌واگن امیدوار است تا با این خودرو، رکورد رقیبان الکتریکی‌اش را بشکند.
space

فولکس واگن از خودروی مفهومی جدید خود با نام I.D.Crozz II ، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی کرد.
فولکس‌واگن با هدف افزایش رنج مدل های الکتریکی خود، از کراس اور برقی با نام I.D.Crozz II در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 رونمایی کرد. این خودرو با طراحی مدرن خود یک کراس اوور کامپکت به حساب می آید که با وجود الهام گرفتن از خودروهای مفهومی قبلی فولکس‌واگن، مدل جدیدتر از رنگ قرمز خاص و سقف نقره ای رنگی برخوردار است که بسیار آن را زیباتر کرده است.

فولکس‌واگن عزم خود را جزم کرده است که تا سال ۲۰۲۰، مدل‌های الکتریکی خود را افزایش دهد و در همین راستا، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت امسال اقدام به رونمایی از خودروی شاسی‌بلند مفهومی I.D.Crozz II نمود. این خودرو با طراحی به‌شدت مدرن خود یک کراس‌اوور کامپکت به‌حساب می‌آید که در طراحی آن از خودروی مفهومی قبلی فولکس‌واگن با همین نام الهام گرفته شده است؛ اما این مدل جدید با رنگ قرمز خاص خود و سقف نقره‌ای رنگ، جلوه‌ای بسیار زیباتر از قبل دارد.
هربرت دیس، مدیر اجرایی گروه فولکس واگن، در مورد این خودرو می‌گوید:
“هدف ما استفاده از فناوری‌های جدید برای همه‌ی افراد است و امید داریم این خودرو در آینده نه چندان دور همانند مدل گلف تبدیل به یک خودروی محبوب و پرفروش شود.” I.D.Crozz II از چراغ‌های جدید از نوع LED استفاده کرده و رنگ‌آمیزی این خودرو همراه با سقف نقره‌ای رنگ تاثیر شایسته‌ای در زیبایی آن گذاشته است.

از دیگر نکات جذاب طراحی این خودرو درهای آن است که در جلو معمولی و در عقب از نوع کشویی است. با حذف ستون B در این خودرو هم به فضای داخل کابین افزوده شده و هم ورود و خروج سرنشینان راحت‌تر انجام شود. نکته‌ی جالب درهای خودرو این است که می‌توان آن‌ها را با فرمان صوتی نیز باز و بسته کرد.
فولکس‌واگن برای I.D.Crozz II دو موتور برقی در نظر گرفته که هر یک از آن‌ها روی یکی از محورهای خودرو سوار می‌شوند و مجموع قدرت این دو موتور الکتریکی به ۳۰۲ اسب بخار می‌رساند. حداکثر سرعت این خودرو به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که با هر بار شارژ، توانایی حرکت تا شعاع ۵۰۰ کیلومتر داشته باشد.
فولکس واگن اظهار داشته است که این خودرو با توجه به توانایی‌هایی که دارد می تواند با گلف GTI رقابت کند؛ چون در آن از کمک‌فنرهای دارای کنترل الکترونیکی و سیستم تعلیق چند اتصالی در محور عقب این خودرو استفاده شده است.

اولین محصول از سری خودروهای الکتریکی I.D در سال ۲۰۲۰ به تولید خواهد رسید و یک محصول هاچ‌بک پنج‌در خواهد بود. گفته شده است که مدل ون I.D.Buzz نیز تا سال ۲۰۲۲ به تولید می‌رسد و با این حساب می‌توان حدس زد I.D.Crozz II، سومین خودرو از این سری خواهد بود که به مرحله‌ی تولید خواهد رسید.
space

مراسم سالیانه شبی با استارتاپ‌ها در کشور آلمان برگزار شد؛ این رخداد بزرگ با هدف بررسی ایده‌های نوین جوانان در حوزه های محرکه، انرژی، بهره وری و تکنولوژی همه ساله برگزار می‌شود.
این رخداد بزرگ از جذابیت‌های خاصی برای جوانان و همچنین شرکت های تجاری – تولیدی برخوردار است.

در این مراسم بیش از ۶۰ ایده‌نوین در زمینه‌های انرژی، تکنولوژی و بهره‌وری مرتبط با خودرو و وسیله نقلیه معرفی شد. فولکس واگن بعنوان یکی از حامیان اصلی راه‌اندازی این رویداد مهم در آلمان همه ساله در راستای استفاده از دستاوردهای علمی و کاربردی شرکت های جوان از طرح های ارائه شده حمایت می کند. این مشارکت در راستای بکارگیری ایده‌های نوآورانه و تبدیل آنها به پروژه‌های عملی است که در نهایت توسعه بازار محصولات فولکس را به همراه خواهد داشت.

یکی از مدیران شرکت فولکس واگن در خصوص انگیزه مشارکت در رویداد سالیانه استارت آپ ها اظهار داشت: فولکس واگن با ایجاد مرکزی به منظور حمایت از ایده‌های نوین یک بازی برد – برد را ایجاد کرده است، از یک سو از نظرات و دیدگاه های فعالان بهره جویی می‌کند و در راستای حل مشکلات صنعت آنان را به چالش می‌کشد و از سوی دیگر بعنوان یک سکوی پرتاپ برای ایده‌های کاربردی عمل می‌کند.

در رویداد سالیانه استارتاپ‌ها گروه‌های مختلفی از برندهای فولکس واگن حاضر شدند و شرکت‌هایی که صاحب ایده‌های نوین بودند را به چالش کشیدند.

امسال فولکس واگن با شعار «حمایت پایدار برای تجاری‌سازی و راه‌اندازی ایده‌های بکر» در این مراسم که در شهر برلین برگزار شد، شرکت کرد.
space

سلامت محیط زیست به عنوان نیاز اصلی جوامع امروزی در اولویت قرار گرفته و خودروسازان برتر جهانی نیز با توجه به این نیاز، به تولید و عرضه انبوه خودروهای برقی روی آورده‌اند.
در حال حاضر بسیاری از کمپانی‌های خودروسازی در حال توسعه خودروهای الکتریکی هستند. فولکس واگن نیز با درک شرایط بحرانی محیط زیست، تولید خودروهای برقی را در اولویت قرار داده است.

اگر بخواهیم نگاهی کلی به سیاست و استراتژی‌های اصلی فولکس ‌واگن برای آینده صنعت خودروسازی داشته باشیم، کاهش تنوع مدل‌ها و ساده کردن فرایند تولید و پیشتازی در بازارهای جهانی در عرصه محیط‌زیست، استفاده از تکنولوژی‌های برتر، پایداری هوشمند و در نهایت تلاش برای فراهم آوردن سبک زندگی ایمن و راحت برای دارندگان محصولاتش از جمله مهمترین اهداف این خودروساز است.

طبق پیش‌بینی‌ها تا سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۰ میلیون و تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۱۰۰ میلیون خودروی برقی و حدود ۴۰۰ میلیون دوچرخه، سه چرخه و چهارچرخه برقی در جاده‌های دنیا مجهز به پیشرانه‌های الکتریکی خواهند شد؛ این نوع خودرو در کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی هوا نقش اساسی خواهد داشت.

شرکت فولکس واگن تصمیم دارد با تغییراتی اساسی در رویکرد خود به صنعت خودروسازی، نقش مهم‌تری در بازار این صنعت برای خود باز کند. تصمیم بر آن است که در زمینه تولید خودروهای برقی، فولکس واگن تا کمتر از ده سال دیگر، یعنی تا سال ۲۰۲۵ در بازارهای جهانی حرف اول را بزند. از آن گذشته، فولکس واگن مایل است تا سال ۲۰۳۰ بزرگترین تولیدکننده خودروی جهان باشد.

در واقع، براساس این استراتژی فولکس واگن قرار است چیزی حدود ۱۰ میلیارد یورو برای ارائه ماشین های خودران و ماشین های الکتریکی، که باتری های آنها از ظرفیت ذخیره سازی بالا برخوردار است، هزینه کند.

در همین راستا I.D. Buzz کانسپت تمام برقی فولکس واگن که در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد یک مدل جدید در آینده خواهد بود که بر اساس ساختار خودروی برقی رایج این خودروساز ساخته می‌شود. کانسپت I.D. Buzz به‌عنوان یک میکروباس چهارچرخ محرک برای آینده طراحی شده است و تعدادی از فناوری‌های پیشرفته را در دل خود جای داده است.

همانطور که گفته شد شرکت خودروسازی فولکس واگن، برنامه‌ی ویژه‌ای برای عرضه‌ی خودروهای برقی در سال‌های آینده دارد و ۲۵ درصد محصولات خود را تا سال ۲۰۲۰ به قوای محرکه‌ی برقی مجهز خواهد کرد. اگر همه چیز طبق برنامه‌ مورد انتظار پیش برود، نسخه‌ نهایی ID Buzz احتمالا برای عرضه در سال ۲۰۲۰ آماده خواهد شد.

space

در سال جاری میلادی، پایگاه اطلاع رسانی Statist بررسی خود از محبوبیت محصولات ساخت کشورهای مطرح جهان را بر اساس نظر ۴۳۰۳۴ نفر مصاحبه شونده، منتشر کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، در بین ۲۰ کشور تولید کننده اول دنیا، محصولات ساخت کشور آلمان معتبرترین و محبوبترین محصولات، ارزیابی شده است. محصولات کشور آلمان، به عنوان کشوری پیشگام در عرصه صنعت، از دیرباز نماد کیفیت بوده است.
توجه به تولیدات صنعتی و تاکید بر تحقیق و توسعه با هدف بهبود کیفیتِ محصولات، از جمله خصیصه‌های صنایع آلمانی است که مصرف کنندگان را به مشتریانی وفادار مبدل ساخته است.
در ایران نیز، تمایلات و رویکردهای سیاسی و فرهنگی در دهه ۲۰ شمسی به کشور آلمان، سبب شد در بخشهایی چون نساجی، راه آهن، فولاد، راه سازی، خودرو و… ایرانیان از خدمات و محصولات کشور آلمان استفاده نمایند. شاید این رویکرد در کنار کیفیت محصولات آلمانی تا به امروز سبب شده تا در مقایسه با محصولات آمریکایی، ژاپنی، چینی، کرهای و… هنوز ترجیح مردم ما محصولات خوشنام آلمانی باشد.
حضور خودروهایی مانند فولکس واگن، بنز و بعدها بی ام دبلیو در بازار ایران، از فیلمهای قدیمی گرفته تا تاکسیهای دیزلی شهر تهران و تشریفات مقامات، همواره برند خودروهای آلمانی را به عنوان خودرویی قوی، مستحکم، ایمن و کم استهلاک در اذهان حک کرده است.
آلمانی‌ها از تغییرات تکنولوژی، کشف دستاوردهای میان رشتهای مانند نانو، مکاترونیک و همچنین پارادایم رسانه، هرگز غافل نشده‌اند و در تولیدات خود از آنان بهره می‌برند. به جرات میتوان گفت که در بسیاری از حوزه‌ها، آلمان به عنوان پیشگام مطرح بوده و بعدها سایر کشورها با تکمیل و یا اندکی تغییر از دستیافته‌های آنان در محصولات خود استفاده کردهاند.
انتخاب خودروهای آلمانی در ایران به عنوان گزینه اصلی، مرهون تصویری است که متکی بر پیشینهای پایدار، برجسته، مطمئن، ایمن و باکیفیت است که طی این سالها برندهایی چون فولکس‌واگن، بنز و … با محصولات و خدمات پس از فروش متمایز و منحصر به فرد خود در حافظه بازار ایران به جای گذاشته‌اند.

میزان محبوبیت تولیدات صنعتی جهان در بین مردم
space

• خودروی T-roc، چهارمین خودروی SUV فولکس‌واگن
• طراحی خاص، استایل کوپه، بخش جلویی بسیار عریض و جزئیات مدرن و اسپرت
• دارای ویژگی‌های استاندارد بی شمار، لیست بلندی از سیستم‌های کمک به راننده و جدیدترین امکانات برای راحتی بیشتر هنگام رانندگی
• موتور قدرتمندِ پرشتاب و در صورت تمایل امکان انتخاب خودروی چهارچرخ محرک 4Motion

فولکس واگن با تولید کامپکت کراس-اورها، در حال گسترش لیست محصولات خود است. T-Roc به عنوان یکی از جدیدترین محصولات در این سگمنت، جنبش و تحول تازه‌ای را در گروه خودروهای SUV ایجاد کرده است. این خودرو مجهز به امکانات دیجیتالی نوآور، سیستم‌های کمک به راننده، موتور پرقدرت و بسیاری امکانات مدرن دیگر است که این خودرو را در کنار طراحی به روز و زیبایش، جذاب کرده است.
دکتر هربرت دیس، رئیس هیئت مدیره فولکس واگن، در هنگام رونمایی جهانی این خودرو در ایتالیا گفت:” T-roc با توجه به کارایی بالا، داینامیک و تکنولوژی هایی که دارد، در بخش خودروهای SUV معیاری جدید برای سنجش به وجود می آورد. این مدل تمام آنچه مفهوم کیفیت در فولکس‌واگن می‌باشد را داراست. T-roc، بنچمارک چابکی این کلاس از خودروها خواهد بود.
space

تکنولوژی‌های نوین فولکس واگن؛ حرکت ایمن‌تر به سوی آینده فولکس واگن به عنوان یکی از غو‌ل‌های خودروسازی جهان با درک این موضوع که «تحقیق و توسعه» است مشخص می‌کند خودروهای آینده دارای چه نوع طراحی بوده و از چه ظاهر و باطنی برخوردار باشند؛ تمامی تلاش خود را در طراحی و ساخت خودروهایی که قدرت فناوری، ایمنی و آسایش حرف اول را در آنها می‌زند به کار گرفته است.
به کارگیری جدید‌ترین پیشرفت‌های تکنولوژیک در خودروها، به اندازه‌ی سایر مشخصه‌های محصولی که قرار است وارد بازار شود مهم است. فولکس واگن نیز از این قاعده مستثنی نیست و محصولات خود را به طیف وسیعی از تکنولوژی‌های پیشرفته مجهز کرده است. تمامی تکنولوژی‌های به کار رفته در محصولات این خودروساز در راستای ساخت آینده‌ای سبزتر و ایمن‌تر برای کاربران خود است.
اگر بخواهیم نگاهی کوتاه به بعضی از تکنولوژی‌های به کار رفته در محصولات فولکس واگن بیاندازیم باید به تکنولوژی‌های I.D. Pilot یا حالت رانندگی خودکار، تکنولوژی کنترل حرکتی، سیستم هوشمند اکو، کمک اضطراری (Emergency Assist) ،ارتباطات بی‌سیم و استفاده از فناوری pWLAN اشاره کنیم.
از آنجایی که امروزه ایمنی یکی از اولویت‌های اصلی خریداران خودرو به شمار می رود، محصولات فولکس واگن به فناوری‌های پیشرفته کمک اضطراری (Emergency Assist) ، جهت پیشگیری از وقوع تصادفات مجهز شده است. تکنولوژی کنترل حرکتی نیز یک پیش نمایش از آینده فناوری های داخلی فولکس واگن که همراه با اپلیکیشن های تلفن هوشمند استفاده از خودرو را دوباره تعریف می‌کند.
سیستم کنترل صوتی در خودرو های فعلی بسیار ضعیف عمل می کند. در این بین فولکس‌ واگن قصد دارد با به کار بردن هوش مصنوعی در محصولات جدید خود، سیستم راهنما و کنترل صوتی را به حدی کاربردی برسانند. همچنین ارتباطات بی‌سیم و استفاده از فناوری pWLAN (شبکه بیسیم عمومی) برای ارتباط خودروها با یکدیگر از جمله تکنولوژی‌هایی است که فولکس واگن با به کارگیری آنها آسایس و امنیت را برای رانندگان خودروهای خود به ارمغان خواهد آورد.
فناوری pWLAN یا شبکه باز محلی بی‌سیم، از جدیدترین سیستمهایی است که شرکت آلمانی فولکس‌واگن از سال 2019 خودروهایش را به این فناوری هوشمند مجهز خواهد کرد. اتصال بین خودروها و حرکت آگاهانه‌تر خودروها نسبت به شرایط جاده همیشه خواسته اصلی متخصصان امر حوزه حمل‌ونقل بوده و تنها راه رسیدن به این مهم استفاده از فناوری‌های ارتباطی مدرن است. با استفاده از فناوری pWLAN که همانند هات‌اسپات یا نقاط اتصال به شبکه به صورت باز و بدون نیاز به پسورد عمل می‌کند، امکان ارتباط بین خودروها و ارتباط خودروها با مرکزی که امکان ردیابی و کنترل تمام خودروهای هر نقطه را داشته باشد، به وجود می‌آید. این فناوری تا شعاع ۵۰۰ متری کار می‌کند و برای ایجاد ارتباط از شبکه اینترنت بی‌سیم محلی بهره می‌برد. بنابراین، این فناوری و ارتباط برای صاحبان خودرو شامل هزینه‌ نمی‌شود. نظارت بر زمان واقعی ترافیک و اطلاعات در مورد وسایل نقلیه اورژانس از طریق این سیستم به راحتی امکان پذیر است.
space

نوستالژی‌ها عموما زود کهنه می‌شوند و فقط خاطره آنها باقی می‌مانند. اما گاهی نوستالژی هایی هستند که نه تنها کهنه نمی‌شوند بلکه حضور آنان در خاطرات ما هر روز پررنگ‌تر از قبل نیز می‌شوند. برخی از کمپانی‌های خودروسازی دنیا نقش بزرگی در خاطره سازی برای علاقمندانشان دارد. فولکس واگن را میتوان جز یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین نوستالژی سازهای صنعت خودرو در دنیا دانست.
یکی از اولین خودروهایی که هر عشق ماشینی برای مدتی اسیر آن می‌شود، فولکس واگن بیتل است. این خودرو برای ۶۵ سال بدون وقفه تولید شد و میلیونها نفر در سراسر جهان نخستین رانندگی خود را در دهه های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ میلادی با آن تجربه کردند؛ زمانی که بسیاری از خودروسازان توان تولید پا به پای فولکس واگن را نداشتند. فولکس بیتل یا همان فولکس قورباغه‌ای معروف در ایران هم محبوبیت بسیار بالایی داشت! به طوری که اگر تا همین چند سال پیش، به خیابان‌ها نگاهی می‌انداختید، حتما چند بیتل کلاسیک در رنگ‌های مختلف، چشمان شما را به خود خیره می‌کرد.
بعد از یک وقفه از تولید فولکس واگن بیتل ، شرکت فولکس واگن، نیو بیتل یا بیتل جدید را معرفی کرد، البته نه با هدف افزایش تولید، بلکه بیشتر تولید آن به دلیل زنده نگاه داشتن یک نماد با ارزش در صنعت خودرو آلمان و به طور ویژه کارخانه خودروسازی فولکس واگن بود؛ چرا که این خودرو دیگر یک نماد بین الملی شده و با نیروی موتور نوستالژی به جلو می‌رود.
فولکس واگن قورباغه‌ای نامی آشنا برای تمام ایرانیان است و یکی از ماندگارترین نوستالژی‌های ایرانی‌ها محسوب می شود؛ هم مدل قدیمی‌ و هم مدل جدید آن. این را از شلوغی کلوپ طرفداران فولکس واگن و ارزشی که مدل کلاسیک این خودرو گرفته است میشود فهمید. ون های خوشرنگ فولکس واگن که امروزه در سطح شهر از آنها به عنوان کافی شاپ‌های سیار استفاده می‌کنند.
یکی از جالبترین ایدهها در کسب و کار نوآورانه شهری به شمار میرود؛ فولکس‌واگن در این عرصه هم برای بسیاری یاد خاطرات قدیمیشان را زنده کرده است. وقتی با یکی از صاحبان این فولکس واگن ها صحبت کردیم، اولین موضوعی که به آن اشاره داشتند جذابیت فولکس واگن در وهله اول برای مشتریانشان بود؛ «خوبی کافه ما این است که همه در هر سنی و قشری می‌آیند و با ما ارتباط برقرار می‌کنند. پیرمردی می‌آید و خاطراتش با فولکس‌واگن را تعریف می‌کند یا بچه‌ای می‌آید که تی‌شرت فولکس به تن دارد یا جوان‌هایی که عاشق ماشین‌های کلاسیک فولکس هستند. پیرزن‌هایی می‌آیند و از خاطرات مشترکشان می‌گویند ، از پسران و همسرانشان که فولکس داشتند خاطره می‌گویند. اکثر آدم‌ها حداقل یک خاطره‌ای خوش با فولکس‌واگن دارند.
فولکس دوست داشتنی در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی و غیر هالیوودی نقش کلیدی داشته است که مهمترین آن‌ها هربی محصول دیسنی است که ماجرای یک فولکس بیتل مسابقه است که درک و شعور دارد. هربی یک فولکس بیتل با شخصیتی شبیه انسان است. از این خودرو از سال ۱۹۶۸ تاکنون در تعدادی از فیلم‌های والت دیزنی پیکچرز استفاده شده است.
در دهه 70 با تولید گلف عده‌ای معتقد بودند دوران بیتل‌ها به سر آمده اما این اتفاق رخ نداد و تنها تولید بیتل از آلمان خارج و به کشورهای برزیل و مکزیک منتقل شد؛ در همین دوران موتور قدرتمند 1600 سی‌سی نیز روی بیتل نصب شد و تولید این خودرو تا سال 2003 در مکزیک ادامه داشت و سرانجام با عرضه 21.529.464 دستگاه به تولید این مدل پایان داده شد که این میزان بیشترین رقم تولید خودرو است. امروزه گاهی انواع بازسازی شده آنها را در حال تردد در خیابان‌های شهر مشاهده می‌کنیم که با صدای موتور خود خاطره گذشته‌های دور را زنده می‌کنند.
اگر بخواهیم به راز ماندگاری و محبوبیت این خودرو در طول سالیان سال پی ببریم باید به کیفیت بالای خودروهای فولکس واگن اشاره کنیم. این برند آلمانی همیشه استراتژی خود را بر مبنای کیفیت، نوآوری، ایمنی و آسایش استوار کرده است و دور از انتظار نیست هر کدام از محصولاتش نمادی از نوستالژی دوران خود باشند.
space

به گزارش رویترز خودروساز آلمانی، فولکس‌واگن پس از 17 سال طی قراردادی با شرکت خودروسازی ماموت‌ خودرو به ایران بازگشت.
space

source

توسط