وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) که مسئولیت صدور مجوز تولید و واردات خودروها به این کشور را صادر می­‌کند، تصاویری از ولوو EM90 را در اختیار رسانه‌­ها قرار داده است.

این خودروساز سوئدی تاکنون هیچ محصولی در رده مینی ون عرضه نکرده است، بنابراین و با درنظر گرفتن هزینه­‌های طراحی و توسعه یک محصول جدید، اصلا عجیب نیست که با نسخه تغییر نشان ­داده شده از محصول دیگر گروه جیلی یعنی زیکر 009 مواجه باشیم.

زیکر 009 براساس پلتفرم SEA گروه جیلی شکل گرفته است، که زیرساخت چند محصول دیگر این گروه را نیز تشکیل می‌­دهد. البته برای سازگاری با سایر محصولات ولوو، چراغ‌های جلو و عقب و همچنین جلوپنجره EM90 از اول طراحی شده است.

ابعاد بدنه ولوو EM90 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.206، 2.024، 1.859 و 3.205 متر اعلام شده است، که به جز اختلاف جزئی در طول و ارتفاع، تفاوتی با زیکر 009 ندارد. بدنه این خودروی تازه‌وارد بر رینگ‌های 19 یا 20 اینچی استوار می­‌شود.

2024 ولوو EM90

فعلا هیچ تصویری از فضای کابین ولوو EM90 در دسترس نیست.

از مشخصات فنی ولوو EM90 اطلاعات زیادی منتشر نشده است، اما براساس اسناد MIIT، نسخه تک­ موتوره از این خودرو به یک پیشرانه برقی روی محور عقب مجهز شده است، که 272 اسب­‌بخار قدرت تولید می‌­کند. این درحالی است که زیکر 009 فقط در نسخه دو موتوره ساخته می­‌شود. بنابراین می­‌توان انتظار داشت که نسخه چهارچرخ محرک ولوو EM90 با دو پیشرانه هم در آینده نزدیک معرفی شود.

از مشخصات مجموعه باتری محصول جدید ولوو هم اطلاعی نداریم، ولی زیکر 009 با دو باتری 116 یا 140 کیلووات ساعت عرضه می­‌شود.

وزن خالص و مجاز ولوو EM90 به ترتیب 2.763 و 3.245 تن اعلام شده است.

ولوو قصد دارد پس از رونمایی EM90 در 12 نوامبر، این خودرو را در تاسیسات Ningbo و در کنار زیکر 009 تولید کند. این مدل صرفا برای عرضه در بازار چین ساخته می­‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط blogcheck.ir