رویداد Mobility 2023 قرار است در 25 اکتبر در ژاپن آغاز شود و خودروسازان زیادی گرد هم می‌آیند تا از محصولات خود رونمایی کنند. حالا نیسان نیز قصد دارد در این نمایشگاه کانسپت جدید خود به نام نیسان Hyper Tourer را معرفی کند. این خودرو سومین مدل مفهومی از سری خودروهای الکتریکی پیشرفته (EV) خواهد بود.

بررسی کانسپت نیسان Hyper Tourer

در نمای بیرونی این کانسپت از طراحی سنتی ژاپنی استفاده شده که می‌تواند به طور یکپارچه با محیط ترکیب شود. پنل‌های بدنه صاف هستند که تضاد زیبایی با خطوط بدنه ایجاد کرده‌اند. طراحی عجیب و غریب چرخ‌های طرح‌دار و چراغ‌های جلو ترکیب زیبایی را به ارمغان آورده‌اند و ممکن است گمان کنید که این خودرو از دنیای انیمه بیرون آمده است.

کناره‌ها به صورت زاویه‌دار طراحی شده‌اند و از جلو به گلگیر عقب می‌رسند. این طراحی می‌تواند عملکرد آیرودینامیکی بالاتر و رانندگی نرم‌تری را فراهم کند.

کانسپت نیسان Hyper Tourerدر بخش فنی به سیستم کنترل چهارچرخ پیشرفته e-4ORCE و باتری‌های حالت جامد می‌رسیم. عملکرد V2X (Vehicle-to-Everything) نیز وجود دارد که می‌توان از طریق آن در حین حرکت برق خانه و سایر موارد را با باتری قوی خودرو تامین کرد.

کانسپت نیسان Hyper Tourerنیسان در این خودرو از فناوری رانندگی خودران استفاده کرده تا راننده در هنگام رانندگی خستگی کمتری را تجربه کند. برای این منظور صندلی راننده 360 درجه می‌چرخد. سرنشینان عقب نیز از قابلیت‌هایی همچون نمایشگرهای منحصر به‌فرد، کنترل‌های مسیریابی و صدا بهره ببرند.

کانسپت نیسان Hyper Tourerسیستم هوش مصنوعی موجود در کابین نیز می‌تواند بر اساس امواج مغزی، ضربان قلب، تنفس و تعریق سرنشینان و راننده، محیط داخل خودرو را کنترل کرده و یا به طور خودکار موسیقی آرامش‌بخش و نورپردازی جذابی را ارائه کند.

کانسپت نیسان Hyper Tourerدر کابین، نیسان از Nissan EV Technology Vision، کنسول سقفی و نورپردازی کف نیز استفاده کرده تا ترکیبی از عناصر دیجیتال و طبیعت را به ارمغان بیاورد. صفحه LED تخت در کف کابین می‌تواند با به نمایش گذاشتن تصاویری از بستر رودخانه و آسمان، فضای آرامش‌بخشی را ایجاد کند.

کانسپت نیسان Hyper Tourerاین کانسپت بدون شک می‌تواند پس از تولید و عرضه به بازار، آمار فروش خوبی را ثبت کند. چرا که طراحی آینده‌نگرانه آن هم اکنون توجه علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده و به عنوان یک گام بزرگ به سمت آینده شناخته می‌شود.

کمپانی نیسان قصد دارد تا سال 2050 محصولات منحصر به‌فردی تولید کرده و به کربن خنثی دست یابد. نظر شما درباره این کانسپت جذاب نیسان چیست؟ فراموش نکنید که نظرات خودتان را در بخش کامنت‌ها با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید؛ همچنین اگر سوالی دارید از کارشناسان سایت بپرسید. برای اخبار بیشتر در این حوزه با ما همراه باشید.

source

توسط